  • 31. Data: 2014-10-21 21:25:42
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:462d60b8-dd4a-42b6-9951-f835365e8861@go
    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 21 października 2014 19:09:26 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >E ale co w urzedach zalatwiasz? :-) Nie bylem w urzedzie w sprawie domu
    >od czasu uzyskania pozwolenia na budowe.

    No to wlasnie.

  • 32. Data: 2014-10-21 21:28:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2014-10-21 14:56, Ghost <g...@e...com> wrote:

    >Ale Ghost pisze o DC.

    Ghost nie pisze o DC, w miescie dzialka kosztuje zawsze drozej o ile w ogole
    jest dostepna, najczesciej sa takie do 600m.

  • 33. Data: 2014-10-21 21:39:33
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-10-21 14:56, Ghost <g...@e...com> wrote:

    > Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Bo trik polega na tym by miec dom w miescie :-) Jedyne co to wielkosc
    > dzialki, trzeba sie liczyc, ze wiecej jak 1000m to juz majatek.

    Ale Ghost pisze o DC. W DC 1000m to, w rozsądnej dzielnicy i okolicy, kilka
    milionów złotych. Czyli mieszkanie kilkaset m^2 (ceny ofertowe, pewnie
    ze 30-40% należy urwać w negocjacjach jak się nie ma konieczności
    szybkiego zakupu).

    Takie po 500 tysięcy już nie mają łatwego dojazdu albo są w pobliżu
    przemysłu albo mają inne felery. A to nadal ładny kawałek mieszkania.

  • 34. Data: 2014-10-21 21:55:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-21 o 20:08, k...@g...com pisze:

    > czepiasz się szczegółów a to nie o to chodzi. Idzie ile kosiarek zużyjesz przez 30
    lat, ile sip do śniegu, ile taczek, ile więcej płynu do mycia szyb, ile będzie
    kosztowało utrzymanie psa żeby trochę bezpieczniej było, ile godzin zmarnujesz przy
    odśnieżaniu w zimie i zgarnianiu liści na jesieni. Ile więcej samochodów zużyjesz na
    dojazdy do pracy i ile więcej paliwa. Ile będą kosztowały naprawy dachu, malowanie co
    jakiś czas elewacji i w środku, ile pieców co wymienisz itd. Oczywiście Ciebie to nie
    dotyczy bo farciarz jesteś i to wszystko dostałeś w darmowym pakiecie z okazji że się
    urodziłeś. Inni nie mają tyle szczęścia i muszą na to wszystko zarobić.

    No to jeszcze tańsze od mieszkania będzie palnąć sobie w łeb za młodu.
    Wtedy nawet na czynsz nic się nie wyda.
    A jak się dobrze ubezpieczyć, to i spadkobiercy coś zarobią
    :P

    --
    Pete

  • 35. Data: 2014-10-21 22:06:00
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 października 2014 21:55:10 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    >
    > Wtedy nawet na czynsz nic się nie wyda.
    >
    > A jak się dobrze ubezpieczyć, to i spadkobiercy coś zarobią

    To zrób tak jak radzisz. Potem opowiesz czy było warto.

  • 36. Data: 2014-10-21 22:19:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 października 2014 19:27:58 UTC+2 użytkownik dddddddd napisał:

    > no i jak w tej perspektywie wliczysz np. budowďż˝ tej sauny? wydasz na niďż˝
    > np. 10.000z�, p�niej na jej grzanie np. drugie 10.000z�. W tym samym
    > czasie poszed�by� do sauny 2x w miesi�cu. Albo wcale, bo masz godzin�
    > wolnego i jak nie masz sauny w domu to byďż˝ nie miaďż˝ na to czasu. To co -
    > czysta strata budowa takiej sauny?

    Chodze na saune regularnie raz w tygodniu - koszt dla dwoch osob to ~25 pln :)
    Ale przeciez nie buduje sauny dla ekonomii - po prostu chce ja miec pod reka,
    chce tam moc isc w niedziele o 21-22 kiedy sauny "przybasenowe" sa juz
    pozamykane. Chce siedziec w saunie na swoim tylko pocie, a nie pocie tysiaca
    osob przede mna itp itd :-) Przypuszczam tez ze jak ja bede mial to bede
    korzystal czesciej, z 2 x na tydzien. Sauna mi dobrze robi :-)

    Takze jak pisalem - posiadanie domu to dla mnie duzo wieksze mozliwosci i
    duzo wiekszy komfort. Moge sobie o polnocy puscic horror na kinie domowym
    zeby sie zesrac ze strachu w gacie i zaden sasiad mi w kaloryfer nie zapuka,
    ze puszczam za glosno :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2014-10-21 22:22:11
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 października 2014 21:39:33 UTC+2 użytkownik Przyjazny napisał:

> [...]
    >

    > Takie po 500 tysięcy już nie mają łatwego dojazdu albo są w pobliżu
    >
    > przemysłu albo mają inne felery. A to nadal ładny kawałek mieszkania.

    Moim skromnym zdaniem w Polsce budownictwo poszło złą drogą. Złą dla ludzi dobrą dla
    państwa. To się może bardzo zemścić na wszystkich w przyszłości. Większość
    społeczeństwa strasznie się zadłużyła kupując mieszkania lub budując domy. Skutkuje
    to niezwykłą wrażliwością całego systemu finansowego na kryzysy i zachwiania jakie w
    gospodarkach występują. Głupia sprawa jak deflacja. Już się o nią ocieramy. Jeśli nas
    dotknie na poważnie, a jest na to spora szansa, to kredytobiorcy są strasznie w
    plecy. Posiadanie nieruchomości unieruchamia i właściciela. Może dlatego głupi
    Amerykanie kupują sobie domek jak przechodzą na emeryturę?

  • 38. Data: 2014-10-21 22:27:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 października 2014 21:39:33 UTC+2 użytkownik Przyjazny napisał:

    > Ale Ghost pisze o DC. W DC 1000m to, w rozsądnej dzielnicy i okolicy, kilka

    I tu jest pies pogrzebany - lokalizacja! Ja sobie nie wyobrazam mieszkac w
    duzym miescie - dostalbym swira. Wszedzie glosno i gwarno, duzo ludzi,
    halas przez cala dobe od samochodow, a chodzenie pieszo to jakas katastrofa
    - wiecej stoisz na swiatlach niz idziesz. Nie wiem kto wybiera z wlasnej woli
    duze miasto i nie potrafie sobie wyobrazic co w takim miescie ludzie widza.
    Mysle, ze wiekszosc wybiera duze miasta tylko i wylacznie ze wzgledu na
    prace. Ja mam ten komfort ze pracuje w domu. Biuro mam w miescie obok.
    Dokladnie 12km. Tylko ja te 12km w szczycie robie w max 20 minut, a poza
    szczytem to i w 10 min sie zmieszcze. A w wiekszosci i tak pracuje z domu :)

    Male miasteczka sa lepsze :-) W zakresie 30 min dojazdu mam wszystko to co
    ma duzo-miastowy, a nawet duzo wiecej (bo w 40 min jestem w beskidach
    na nartach / desce :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2014-10-21 22:33:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 października 2014 22:22:11 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Może dlatego głupi Amerykanie kupują sobie domek jak przechodzą na emeryturę?

    Oni zmieniaja czesto prace i sie przemieszczaja. Jakbym tak zyl to tez bym domu
    nie wybudowal. Na szczescie jak sam piszesz jestem farciarzem - buduje swoja
    firme od 15 lat na miejscu i zamierzam z niej zyc do konca zycia - dlatego
    zapuszczam korzenie w jednym miejscu i nie widze sensu sie przeprowadzac
    - tu mam rodzine, przyjaciol i znajomych - zmiana srodowiska mi zle robi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2014-10-21 22:37:28
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 października 2014 22:27:13 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Male miasteczka sa lepsze :-) W zakresie 30 min dojazdu mam wszystko to co
    >
    > ma duzo-miastowy, a nawet duzo wiecej (bo w 40 min jestem w beskidach

    Przy okazji znasz wszystkich miejscowych żuli a i oni Cie znają i wiedzą gdzie
    mieszkasz. Duże miasto to pełna anonimowość. Ma to i dla niektórych wady. Nie można
    się pochwalić nowym samochodem na przykład. Bo jak się pochwalić jak nikt nikogo nie
    zna.