  • 11. Data: 2018-12-17 15:26:04
    Temat: Re: Dom szkieletowy - montaż drzwi bez ościeżnicy.
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-17 o 12:54, yabba pisze:

    > https://kornik.com.pl/k/oscieznice/

    Te wyglądają zachęcająco, zadzwonię do nich i zapytam
    jak są klejone i czy nie maja jakiejś okleiny.
    --
    Tomasz

  • 12. Data: 2018-12-17 15:48:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 15:22, Tomasz pisze:
> [...]
    a-i7687769412.html

    > Ale to są tez futryny wykonane z drewna
    > sosnowego,surowego,klejonego metodą mikro
    > wczepów i uszlachetnione naturalną okleiną sosnową.
    >
    > No widzisz, a ja chcę mieć naturalną strukturę bez zadnej okleiny. Chyba
    > zamówie ekstra u jakiegoś stolarza.

    A co Ci przeszkadza naturalna okleina? To taka sama deska jak reszta
    desek z których jest sklejona kantówka, tylko ma 0,6 mm grubości.

    Robert

  • 13. Data: 2018-12-17 17:00:47
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 08:22:32 UTC-6 użytkownik Tomasz napisał:

> [...]
    >
    > No widzisz, a ja chcę mieć naturalną strukturę bez zadnej
    > okleiny. Chyba zamówie ekstra u jakiegoś stolarza.

    Filozofujesz i nie widzisz powaznych problemow a tylko jakies nieznaczace.

    To czy sie drzwi/zawiasy da przykrecic do czegos albo czy bedzie jak zrobic zamek
    jest nie problematyczne.

    Problemem jest to ze jak dom zacznie pracowac to sie otwor drzwiowy moze zwichrowac i
    powstana szpary.
    Po to jest framuga aby wszelkie nierownosci skompensowac. Jak dom za pare lat
    osiadzie to framuge mozna odkrecic, skorygowac i skrecic spowrotem.
    I choc nie jest to krytyczne to framuge dobrze miec. Ale nie jest krytyczna o czym
    jest nizej.

    To czy drzwi/framuga beda miec okleine nie jest istotne. Wazne jest to co jest w
    srodku.

    I upierajac sie przy monolitycznych elementach ryzykujesz ze w przyszlosci drewno sie
    rozeschnie albo zawilgnie i sie pokrzywi.
    Klejonka jest stabilniejsza a dodanie okleiny pozwoli aby wygladala prawie jak
    monolit (mozna poznac ze to okleina po tym ze nie widac slojow w oczekiwanym
    ukladzie).

    Nie filozuj. Klejonka i okleina sa ok.

    Jedyne co tak naprawde jest istotne poza tym wszystkim wyzej jest szerokosc drzwi. Im
    szersze tym lepiej. No chyba ze masz metrowe okno do tego pomieszczenia na parterze i
    jakby co mozesz cos tam przez okno wsadzic. Jak nie to lepsze szersze drzwi nwet za
    cene tego ze czasem beda z tym problemy.

    Ja bym dal szerokie drzwi i poprosil stolarza aby zamontowal je tak aby byla
    mozliwosc korekcji pozniej.

  • 14. Data: 2018-12-17 17:08:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 11:39:24 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > rozstaw belek pionowych jest 90 cm .
    > Zamierzałem kupić drzwi z drewna sosnowego i takież ościeżnice.
    > Wczoraj odwiedził mnie na budowie znajomy który
    > pracuje w Szwecji przy wykańczaniu domów szkieletowych.
    > On odradza mi kupowania jakichkolwiek ościeżnic, mówi że oni
    > w Szwecji w otwór o szerokości 90 cm wstawiają od razu drzwi
    > 90 cm i do belek konstrukcyjnych montują wąskie listwy
    > drewniane, tak aby po zamknięciu drzwi opierały się na tych
    > listwach z ewentualną uszczelką.
    > Jest to oczywiście rozwiązanie dużo tańsze niż kupowanie i

    dobra jesli znajdziesz fachowca który ci to zrobi. A nie znajdziesz, albo w cenie
    która będzie raczej wyższa niż rozwiązanie standardowe. Bo bu nas nie ma na sklepie
    chociażby listewek z uszczelką itp

    ja mam taka samą sytuacje, ale idę inna drogą - walę niedługo do castoramy i kupie
    cały zastaw jakis najprostszych i tanich drzwi+ oscieznice regulowane

    b.

  • 15. Data: 2018-12-17 18:29:50
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-17 o 17:00, s...@g...com pisze:

> [...]
    monolit (mozna poznac ze to okleina po tym ze nie widac slojow w oczekiwanym

    Ja nie upieram się przy monolitycznych elementach, wręcz
    odwrotnie,
    chciałbym mieć elementy klejone wzdłuż słoi i tak się
    zazwyczaj robi a nie w poprzek czyli sklejanie obrzynków.
    Przy klejeniu wzdłużnym wytrzymałość na odkształcenia jest
    nieporównywalnie lepsza a na dodatek nie potrzeba okleinowania.
    Przed chwila wróciłem z Castoramy, oglądałem ościeżnice
    sosnowe, niestety wszystkie klejone są z odpadów a kosztują
    170 zł. Po rozważaniach wszystkich za i przeciw, decyduje
    się na regularne ościeżnice. Będę rozglądał się za
    miejscowym stolarzem. Tu gdzie teraz mieszkam jest mnóstwo
    tartaków i drewno jest tanie.
    --
    Tomasz

  • 16. Data: 2018-12-17 18:37:55
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-17 o 17:08, Budyń pisze:

    ja mam taka samą sytuacje, ale idę inna drogą - walę
    niedługo do castoramy i kupie cały zastaw
    jakis najprostszych i tanich drzwi+ oscieznice regulowane.

    Ja mam do zainstalowania 7 drzwi wewnętrznych i zdecydowałem
    się na sosnowe drzwi z Castoramy po 318 zł za sztukę.
    Ościeżnice muszę niestety zamówić gdzie indziej.
    Przed chwila wróciłem z Castoramy, oglądałem ościeżnice
    sosnowe, niestety wszystkie klejone są poprzecznie z odpadów
    co wyklucza użycia ich w naturalnej postaci.
    --
    Tomasz

  • 17. Data: 2018-12-17 19:20:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 18:29, Tomasz pisze:
    > Przy klejeniu wzdłużnym wytrzymałość na odkształcenia jest
    > nieporównywalnie lepsza a na dodatek nie potrzeba okleinowania.
    Czy lite, czy klejone z listew, czy klejone na mikrowczepy to ma tylko
    znaczenie estetyczne i finansowe. Jeżeli mówimy o futrynach.

    Robert

  • 18. Data: 2018-12-17 20:48:17
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    > Czy lite, czy klejone z listew, czy klejone na mikrowczepy
    > to ma tylko znaczenie estetyczne i finansowe. Jeżeli mówimy
    > o futrynach.

    Dla mnie właśnie ma to znaczenie estetyczne.
    --
    Tomasz

  • 19. Data: 2018-12-17 20:57:57
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 11:29:51 UTC-6 użytkownik Tomasz napisał:

> [...]
    > chciałbym mieć elementy klejone wzdłuż słoi i tak się
    > zazwyczaj robi a nie w poprzek czyli sklejanie obrzynków.

    Drogo bedzie. A jak trafisz na kiepskiego stolarza to ci pteistwy przywia.

    > Przy klejeniu wzdłużnym wytrzymałość na odkształcenia jest
    > nieporównywalnie lepsza a na dodatek nie potrzeba okleinowania.

    Okleinowania nie trzeba wogole. To tylko estetyka. Jednamu sie nie podobaja seki a
    drugi je kocha.
    Jak masz taki a nie inny gust to nie mieszaj w temat wytrzymalosci.
    Jak nie chcesz mikrowczepow bo ci sie nie podobaja to albo kupisz klejone listwy
    dlugie albo klejonke pokryta okleina. Oba beda wygladac dobrze.

    Mieszasz tematy.

> [...]
    > 170 zł. Po rozważaniach wszystkich za i przeciw, decyduje
    > się na regularne ościeżnice. Będę rozglądał się za

    Cos tam ci sie wydaje ale nie rozumiesz co sie dzieje.
    Te mikrowczepowe klejonki nie sa robione z odpadow. One sa specjalnie wybierane aby
    panele nie mialy sekow. I dzieki temu byly wytrzymalsze i stabilniejsze wymiarowo.
    Po prostu maszyna ktora je wybiera i klei robi to z grubsza przypadkowo. W efekcie
    sloje w takiej klejonce ukladaja sie w roznych kierunkach i trudno jest otrzymac
    panel ktory sie pokrywi znacznie.

    > miejscowym stolarzem. Tu gdzie teraz mieszkam jest mnóstwo
    > tartaków i drewno jest tanie.

    Powodzenia.
    Jak juz wyzej napisalem, jak ci sie mikrowczepy nie podobaja to zamow lite. Ale
    pamietaj ze lite beda mialy wieksza tendencje do paczenia sie i beda drozsze. I mimo
    tego ze zaplacisz wiecej nie masz gwarancji ze sie nie pokrzywia.

    A i zebys sie nie zdziwil. Te drzwi sosnowe z castoramy to czesto sa kadlubki pokryte
    okleina.
    Sam ten temat przerabialem rok temu i wiem co wtedy bylo dostepne.

  • 20. Data: 2018-12-17 23:02:55
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-17 o 20:57, s...@g...com pisze:>
    > A i zebys sie nie zdziwil. Te drzwi sosnowe z castoramy to czesto sa kadlubki
    pokryte okleina.
    > Sam ten temat przerabialem rok temu i wiem co wtedy bylo dostepne.

    Tym nie zaskoczyłeś.
    Chyba wszystko zamówię u stolarza.
    12 lat temu za 11 okien z szybami i 5 drzwi zapłaciłem
    stolarzowi 8 tys zł z montażem. Nie sadze aby ceny w
    rzemiośle tak bardzo skoczyły.
    --
    Tomasz