  • 21. Data: 2018-12-17 23:12:32
    Temat: Re: Dom szkieletowy - montaż drzwi bez ościeżnicy.
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 16:03:16 UTC-6 użytkownik Tomasz napisał:

    > Tym nie zaskoczyłeś.
    > Chyba wszystko zamówię u stolarza.
    > 12 lat temu za 11 okien z szybami i 5 drzwi zapłaciłem
    > stolarzowi 8 tys zł z montażem. Nie sadze aby ceny w
    > rzemiośle tak bardzo skoczyły.

    Mozesz sie zdziwic.
    Poszukaj stolarza co sie specjalizuje w drzwiach.
    Tylko musisz wziasc pod uwage ze jak do niego zawitasz to sie moze skrzywic ze chcesz
    robic z sosny bo jego robota droga a koszt materialu to duza roznica miedzy sosna a
    debem nie bedzie.
    Szczegolnie jak sie na jakas wzdluzna klejonke zgodzisz.

    Daj znac co ci wyszlo. Ja wtedy po olx poszperalem i uzywane albo lezaki sposrod
    ludzi pozbieralem.

    Po debowe drzwi jechalem az pod mlawe (po drodze na slask :)) Ale ladne debowe drzwi
    dostalem za 150pln.

    Sosnowe wewnetrzne pozbieralem na slasku. Ludzie sprzedaja takie lezaki surowe nie
    montowane albo lekko uzyte i polakierowane. Czasem nawet w fabrycznej folii.

    Nie zaszkodzi sprawdzic.

    Ale pamietaj, drzwi wewnetrzne sa raczej lekkawe i maja tendencje byc puste i tylko
    oklejone cienko. Taka ich cecha/zaleta. Oczywiscie poza listwami ramy, ramy zazwyczaj
    sa solidne, lite.

    Mozesz miec wiecej szczescia szukajac drzwi zewnetrznych i uzywajac ich wewnatrz.
    To tak zanim pojdziesz do stolarza.

  • 22. Data: 2018-12-27 11:28:21
    Od: tadeusz <t...@g...com>

  • 23. Data: 2018-12-27 11:40:05
    Od: tadeusz <t...@g...com>

> [...]
    > listwach z ewentualną uszczelką.
    > Jest to oczywiście rozwiązanie dużo tańsze niż kupowanie i

    Zastanów się nad tym czy "90" wejdą Ci w otwór.Rozmiar drzwi "70" "80" "90" w
    rzeczywistości oznacza ok. 2 cm. więcej . co do montażu to podejrzewam iż zamontuje
    je każdy kto miał w ręku wiertarkę i dłututo