  • 81. Data: 2017-02-21 10:59:51
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maniek4 napisał:

    > Ciekawa teoria, nie na temat, ale z ciekawosci spytam: czemuz to?

    Istnieje teoria, że drut mosiężny to wynalazek dwóch poznaniaków,
    którzy dokładnie w tym samym momencie zobaczyli leżącą na ulicy
    monetę pięciogroszową. Wiem, nie na temat. Jednak rzuca to pewne
    światło na sprawę tego, że powszechne zdziwienie budzi to, że ktoś
    z Poznania cieszy się, gdy za to samo płaci więcej i z mniejszym
    opóźnieniem niż inni.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2017-02-21 11:03:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > światło na sprawę tego, że powszechne zdziwienie budzi to, że ktoś
    > z Poznania cieszy się, gdy za to samo płaci więcej i z mniejszym

    Tylko w którym miejscu płacę więcej? Bo jak na razie to nikt moich
    rachunków tu nie przebił. Wręcz przeciwnie - wszyscy płacicie dużo
    więcej jak rozumiem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 83. Data: 2017-02-21 11:04:56
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-02-21 o 10:40, Lisciasty pisze:

    > A ile Ci wychodzi za rok? Bo info, że 500 zeta/miesiąc nie zostało
    > przekroczone, to dosyć mało precyzyjne, bo nie wiemy czy to było
    > 199 czy może 499 ;)
    > A co do warunków to może macie jakiś lokalny korytarz powietrzny
    > z zimnymi prądami, albo jakąś inną lokalną anomalię...

    W tym roku to jeszcze wiadomo nie policzę. Ale za zeszły kiedyś
    sumowałem. Nie pomnę teraz dokładnie kwoty, ale wychodziło coś w
    okolicach 2700-2800 zł.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 84. Data: 2017-02-21 11:16:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-21 o 09:47, Kris pisze:

    > Wszystko co złe to ze wschodu tam u Ciebie?

    Zaraz zle. Jak jestem w stolycy to wiosna np. wegetacja roslin zaczyna
    sie blisko dwa tygodnie wczesniej jak u nas. Stad nizsze rachunki w
    Poznaniu, czy Wroclawiu. Pare miesiecy temu ktos pisal o mieszkaniu we
    Wroclawiu w ktorym cala zime uchylone jest okno i placi iles tam mniej.
    W Twojej okolicy mieszka moja rodzina. Dwadziescia kilometrow od Gdanska
    w strone Pruszcza mieli plantacje pomidorow. Wozac pomidory do Gdanska
    lapali sie na pierwsza cene w sezonie, dzieki temu, ze pomidory w glab
    ladu dojzewaja jakies dwa tygodnie wczesniej.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2017-02-21 11:19:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    > światło na sprawę tego, że powszechne zdziwienie budzi to, że ktoś
    > z Poznania cieszy się, gdy za to samo płaci więcej i z mniejszym

    OK. Teraz zalapalem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2017-02-21 11:39:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > Tylko w którym miejscu płacę więcej?

    W miejscu, które zbiorczo możemy nazwać "opłaty stałe". W przypadku
    comiesięcznych rozliczeń są one wyższe niż gdy standardowo płaci się
    gazowni co dwa miesiące (ze sporym opóźnieniem w dodatku).

    > Bo jak na razie to nikt moich rachunków tu nie przebił. Wręcz
    > przeciwnie - wszyscy płacicie dużo więcej jak rozumiem.

    Nie. Ale ja nie startuję w tym konkursie. Porównywanie rzeczy
    nieporównywalnych jest jałowym działaniem. Więc po co?

    --
    Jarek

  • 87. Data: 2017-02-21 11:41:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-21 o 10:49, Budyń pisze:

    > dolny śląsk - odczytałem zużycie, od początku sezonu zużyłem w tym roku 881m3 gazu,
    w zeszłym roku 736m3.
    > Nie wiem jak wytłumaczyc twoje niższe zużycie w tym roku mimo zimniejszej zimy,
    wiatr mnie nie przekonuje do konca - takie pytanie kontrolne: pomiary masz z
    licznika, czy z faktury, moze było jakies przekłamanie?

    Wiesz co? Tez mnie to zdziwilo. Moze nie tyle zuzycie z tego roku, co
    zuzycie w zeszlym roku. Temperatura procz dwoch pierwszych tygodni
    stycznia byla nawet znacznie powyzej zera a faktura jak w najwieksze
    mrozy wczesniejszych lat. Malo tego, w nocy przed wyjazdem w gory rano
    nie moglem uruchomic kotla. Taka normalna rzecz. Jak wyjezdzasz to
    kociol pada szesc godzin przed wyjazdem, zeby lekko w zyciu nie bylo.
    Ale sprawdzilem prognoze i chu tam - jedziemy. Tydzien dom bez
    ogrzewania. Caly czas powyzej zera i takie zuzycie?
    A moze jest tak, ze gazownicy PiSu sie przestraszyli i zwiekszyli
    cisnienie w gazociagu? :-)
    Ale przyznaje. Troche to dziwne.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2017-02-21 11:41:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maniek4 napisał:

> [...]
    > Poznaniu, czy Wroclawiu. Pare miesiecy temu ktos pisal o mieszkaniu we
    > Wroclawiu w ktorym cala zime uchylone jest okno i placi iles tam mniej.

    Może tylko mieszkał we Wrocławiu, a sam był z Poznania? I wyliczył sobie,
    że zaoszczędzi na zużyciu zawiasów okiennych przy ciągłym zamykaniu
    i otwieraniu (albo odmykaniu -- żeby po wielkopolsku było).

> [...]
    > lapali sie na pierwsza cene w sezonie, dzieki temu, ze pomidory w glab
    > ladu dojzewaja jakies dwa tygodnie wczesniej.

    To już różnica między cechami klimatu morskiego i kontynentalnego. Jak
    się jesienią (październik/listopad) jedzie nad morze, to widać odwrotne
    skutki tej samej przyczyny. W interiorze liście dawno już opadły, a tam
    blisko brzegu wciąż zielono i odczuwalnie cieplej.

    --
    Jarek

  • 89. Data: 2017-02-21 11:51:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 11:16:55 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > lapali sie na pierwsza cene w sezonie, dzieki temu, ze pomidory w glab
    > ladu dojzewaja jakies dwa tygodnie wczesniej.

    To fakty.
    Pisałeś że tej zimy minus20 u ciebie
    U mnie więcej jak minus 10 termometr tej zimy nie pokazał. 8-9 na minusie to przez
    dosłownie kilka dni w styczniu było.

  • 90. Data: 2017-02-21 11:52:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Może tylko mieszkał we Wrocławiu, a sam był z Poznania? I wyliczył sobie,
    > że zaoszczędzi na zużyciu zawiasów okiennych przy ciągłym zamykaniu
    > i otwieraniu (albo odmykaniu -- żeby po wielkopolsku było).

    Tez bylem zdziwiony nowatorska metoda oszczedzenia energii, polegajaca
    na otwarciu okien. Ostatecznie czlowiek na wszystkim sie nie zna i cale
    zycie czegos sie uczy. Drugi sezon mija i nie moge sie przekonac do
    podjecia prob w tym kierunku we wlasnym domu. Ale moze faktycznie
    Wroclaw to bardzo cieple miasto?

    Tyz prowda.

    Pozdro.. TK