  • 251. Data: 2019-12-19 12:45:02
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 20:01:08 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Niby nic ciekawego ale obfocić warto, coby rzucić okiem czy chłop myśli,
    > czy tylko montuje ;)

    Zdaje się, że myśli :) Nie chce mi się na dół schodzić focić więc tyle co
    z okna:

    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-19_12-42-56-05170
    .png
    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-19_12-43-09-44366
    .jpg
    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-19_12-43-21-30301
    .jpg
    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-19_12-43-36-21702
    .png

    Uwagi? ;)

    Narazie ogarnął jedną połać na 13 paneli - komplet haków, szyn,
    okablowania na gotowo i jedzie z drugą połacią.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 252. Data: 2019-12-19 13:12:18
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.12.2019 12:45, Adam Sz. wrote:

> [...]
    >
    > Narazie ogarnął jedną połać na 13 paneli - komplet haków, szyn,
    > okablowania na gotowo i jedzie z drugą połacią.

    A te przewody, włącznie z PE to jaką mają izolację? z czego? Co na nich
    jest nadrukowane?

  • 253. Data: 2019-12-19 13:37:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 13:12:25 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > On 19.12.2019 12:45, Adam Sz. wrote:

    > A te przewody, włącznie z PE to jaką mają izolację? z czego? Co na nich
    > jest nadrukowane?

    PE nie wiem ale prądowe mają grubą, podwójną izolację 1,5kV :)

    --
    Adam Sz.

  • 254. Data: 2019-12-19 13:42:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 13:37:03 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > PE nie wiem ale prądowe mają grubą, podwójną izolację 1,5kV :)

    Prądowe (czerwony i czarny) identyczne oznaczenia, o takie:

    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-19_13-42-27-62163
    .png

    :)

    --
    Adam Sz.

  • 255. Data: 2019-12-19 16:07:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 12:45:03 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-19_12-43-36-21702
    .png

    > Uwagi? ;)

    Ogólnie wygląda ok, ale to sztukowanie szyn jest słabe, zwłaszcza
    to na ostatniej fotce. Jak dla mnie to tragedia.
    Słabo widać odległości ale jak panel będzie wystawał poza mocowanie
    tak jak to wygląda że będzie wystawał (czyli na 3 dachówki)
    to ja bym tego nie odebrał, bo to będzie jakieś 60 cm. Chyba że te szyny
    są na wyrost i będą ucięte.

    L.

  • 256. Data: 2019-12-20 02:06:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 16:07:07 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > tak jak to wygląda że będzie wystawał (czyli na 3 dachówki)
    > to ja bym tego nie odebrał, bo to będzie jakieś 60 cm. Chyba że te szyny

    Nie no, żaden panel nie będzie wystawał poza mocowania :) Wszystkie
    mocowania będą skrócone równo z panelem lub będą (w kilku przypadkach)
    wystawać ok 5-10cm za panel, no bo taki układ krokwii, że inaczej się nie
    da :)

    Pod tym względem majster daje radę i cały czas powtarza że wytrzymałość
    konstrukcji to dla niego priorytet, a estetyka jest na drugim miejscu i
    to co robi wytrzyma minimum 50 lat i żaden huragan tego nie zerwie ;)

    A jeżeli chodzi o elektryczne rzeczy - to facet jest generalnie
    elektrykiem, wcześniej robił instalacje w domach, ma masę profi sprzętu
    i wie co robi - widać, że to nie pierwszyzna dla niego :)

    Także póki co jestem bardzo zadowolony - jutro kończy "szynować"
    i kablować ostatnią połać i będziemy kable z dachu puszczać do piwnicy
    do rozdzielki, gdzie dzisiaj ładnie podpiął i przygotował okablowanie
    pod zabezpieczenia AC/DC + rozłącznik. Jutro dojedzie też falownik
    (jednak będzie SE10k - miał być SE9k ale zabrakło w hurtowniach i trzebaby
    czekać do 10-go stycznia, nawet mi to pasi bo będę miał leciutki zapas
    na dołożenie w przyszłości jeszcze kilku paneli) i skończy ostatnią,
    trzecią połać. Potem są już święta i montaż paneli zwyżką prawdopodobnie
    za tydzień w piątek. No chyba, że jakimś cudem załatwi jeszcze na
    poniedziałek. Zobaczymy :]

    Jak będzie całość gotowa to obfoce dokładniej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 257. Data: 2019-12-20 08:03:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 02:06:48 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > mocowania będą skrócone równo z panelem lub będą (w kilku przypadkach)
    > wystawać ok 5-10cm za panel, no bo taki układ krokwii, że inaczej się nie

    Ale na fotkach widać, że jest mocowanie a potem kawał szyny wisi
    w powietrzu. I wygląda to na gotowe. Zmierz sobie ile wystaje szyny
    na końcu poza mocowanie dachowe. Jak jest więcej jak 40cm to do dupy.

    > Pod tym względem majster daje radę i cały czas powtarza że wytrzymałość
    > konstrukcji to dla niego priorytet,

    Ta fota temu niestety przeczy:

  • 258. Data: 2019-12-20 09:46:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 08:03:21 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale na fotkach widać, że jest mocowanie a potem kawał szyny wisi
    > w powietrzu. I wygląda to na gotowe. Zmierz sobie ile wystaje szyny
    > na końcu poza mocowanie dachowe. Jak jest więcej jak 40cm to do dupy.

    Jak nie wiem gdzie Ty to widzisz hm. Od haka do końca szyny jest dokładnie
    szerokość jednej dachówki czyli 25cm, z czego jeszcze 5cm pewnie pójdzie
    do docięcia na końcu :)

    Może źle interpretujesz fotę, zrobiłem z dołu, może będzie czytelniej :)

    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-20_09-42-46-33283
    .png

    A tu zaznaczyłem szynę z poprzedniej fotki i strzałką sam hak:

    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-20_09-45-59-17880
    .png

    Druga połać:

    https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-20_09-46-31-78303
    .png

    Na moje oko wszystko jest cacy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 259. Data: 2019-12-20 11:25:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 09:46:54 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Na moje oko wszystko jest cacy :)

    Kurna czym Ty robisz te fotki? Gówno widać, piksele żrą w oczy :>
    Nie masz jakiegoś normalnego aparatu? ;P

    L.

  • 260. Data: 2019-12-20 14:12:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 14:10:14 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    I dwa razy to samo wkleiłem ;) Poprawka:

    https://drive.google.com/file/d/1EAmMd_D2CwSQ2vAKzjA
    Qao7XouoPsJqL/view?usp=sharing

    --
    Adam Sz.