  • 61. Data: 2011-12-23 09:12:47
    Temat: Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "scruffty" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:3e2k8gdl9u4z.9x4zhbtvkx4u.dlg@40tude.net...
> [...]

    Niedawno byłem na budowie u dewelopera w jakiejś niemieckiej miejscowości,
    nieomiszkałem pooglądać budynku, aż przykro mi się zrobiło, ze u mnie
    wszystko tak
    dokładnie nie było wykonane.
    Był to stan surowy zamknięty, wszystkie mostki termiczne przypilnowane, brak
    strzelin w porthermach, bardzo równo
    położona porotherma, szczyty zakończone styropianem itd.
    U mnie wszystko przeciwnie było :)

    Ekipa, która mi ociepłała szkoliła się u sąsiadów przez wiele lat
    i oni jako jedyni z 10 ekip powiedzieli, ze abosolutnie nie zrobią na placki
    nawet jak bym chciał
    tylko ramka dookoła, ta sama ekipa robiła mi też tynki wewnąrz,
    idealnie wyszły nadziwić sie nie moły inne ekipy wykończeniowe.

    pozdrawiam

  • 62. Data: 2011-12-23 09:40:07
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko ramka dookoła, ta sama ekipa robiła mi też tynki wewnąrz,
    > idealnie wyszły nadziwić sie nie moły inne ekipy wykończeniowe.

    Skąd ta ekipa?

  • 63. Data: 2011-12-23 10:04:08
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

> [...]
    > gwarancja , domy które bardzo często są całkowicie urządzone ...
    > Nikt nie szuka fuszerek ani nie studiuje budownictwa ...
    > Jest gwarancja , firma jest ubezpieczona i firma wie że jak coś schrzani
    > to będzie musiala naprawić i zapłacić odszkodowanie ...
    >
    > Jak to jest ci sami Polacy jadą za zachód i pracują dobrze i nie wala
    > fuszerek , bo wiedzą że za walenie fuszerek wylecieli by od razu i nie
    > zobaczyli pensji ...
    > A u nas ???

    > Dzięki i nawzajem ...
    > Stoi , dziś jeszcze idę założyć światełka na choinkach przed moim domem ;)

    Oj tam oj tam, Czasem rzucam okiem na Budowlańców spod ciemnej gwiazdy
    na BBC bodajże i tam to dopiero goście dają zmiany, że nasi fahoffcy to
    przy nich przedwojenni inżynierowie. I tak samo jak nasi mają to w dupie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 64. Data: 2011-12-23 12:09:26
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Na razie więc z moich obserwacji wynika że gaz ani tani ani komfortowy.
    > Rura z gazem w granicy działki 6 metrów od kotłowni niech więc czeka na
    > lepsze czasy może kiedyś z niej skorzystam;)

    A ja z kolei zaryzykuję i założę gaz. Na papierze wyszło mi, że będę miał
    niższe sumaryczne koszty aniżeli przy ekogroszku. Ale to tylko obliczenia
    teoretyczne, praktyka można okazać się zupełnie inna. Zobaczymy za kilka
    lat.

  • 65. Data: 2011-12-23 12:56:14
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jd1r1m$u5u$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > teoretyczne, praktyka można okazać się zupełnie inna. Zobaczymy za kilka

    liczyc należy chyba sume wydatków inwestycyjnych i eksploatacyjnych na
    najbliższe jakies 20lat (trwałosc instalacji). Jak ty liczyłeś?

    b.

  • 66. Data: 2011-12-23 13:04:11
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > liczyc należy chyba sume wydatków inwestycyjnych i eksploatacyjnych na
    > najbliższe jakies 20lat (trwałosc instalacji). Jak ty liczyłeś?

    Ja liczyłem tylko eksploatację. Wydatków inwestycyjnych nie brałem pod
    uwagę. Jednak gdyby je policzyć, to gaz wyszedłby jeszcze korzystniej.

    U mnie będzie ogrzewanie gazowe, CWU z gazu i kuchenka gazowa. Taki wariant
    wyszedł nieco taniej aniżeli ogrzewanie ekogroszkiem, CWU z ekogroszku w
    sezonie grzewczym i z prądu poza sezonem oraz kuchenka na prąd.

  • 67. Data: 2011-12-23 13:08:49
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jd1u8c$46v$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > wariant wyszedł nieco taniej aniżeli ogrzewanie ekogroszkiem, CWU z
    > ekogroszku w sezonie grzewczym i z prądu poza sezonem oraz kuchenka na

    ciekawe jak to liczyłeś - taki sam wariant liczył kolega - wyszło mu ze
    ekogroszek ma całorocznie bo prad wyjdzie drozej na CWU niz wegiel nawet z
    marna sprawnoscią. Kuchenkę postawił gazową z butli.

    b.

  • 68. Data: 2011-12-23 13:35:53
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > ciekawe jak to liczyłeś

    Te obliczenia robiłem tutaj na grupie i ze wsparciem grupy :) Wątek o nazwie
    bodajże "gaz czy ekogorszek?".

    > - taki sam wariant liczył kolega - wyszło mu ze ekogroszek ma całorocznie
    > bo prad wyjdzie drozej na CWU niz wegiel nawet z marna sprawnoscią.
    > Kuchenkę postawił gazową z butli.

    Pełna zgoda, najtaniej wyjdzie ekogroszek palony cały sezon i gaz z butli.
    Jeśli jednak palenie w kotle w lato (tylko dla CWU) jest nieakceptowalne to
    koszty prądu zeżrą całe oszczędności z ogrzewania ekogroszkiem.

  • 69. Data: 2011-12-23 13:56:06
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Skąd ta ekipa?

    Niedaleko Raciborza, nie są tani bo od 1m2 - 45zł płaciłem

    W każdym bądź razie z gniazdek nie wieje, u siostry robiła ekipa, która
    brała 35zł od m2 (bardzo ładnie zrobili niestety u niej wieje z gniazdek
    przez placki.

    Pytając dlaczego nie robi na ramkę, facet mówił, ze nie znam się i gadam
    głupoty a ramki sam sobie wymyśliłem:) to nic nie daje a idzie więcej kleju
    i wszyscy robią na placki.

    miałem tez ekipe co robi za 25zł od m2 na placki (fatalna robota)

    pozostalych tylko pytałem jak wykonują.
    Ceny różne były od 1m2 nawet do 70zł.

    Ich prace mam udokumentowane fotkami, z czystym sumieniem polecam, jest to
    jedyna ekipa z całej budowy, która wykonała powierzone zadanie jak należny,
    zrobili mi też ocieplenie drugą warstwę poddasza, pierwszą sam robiłem.

    Nie nażekali jak prosiłem o wycięcie pod parapety i wepchanie styropianu,
    tylko robili (kona nie miałem na skraju osadzone niestety i aby nie topil
    się śnieg to pod parapetami dawałem 10cm styro wycinając porotherm)

    Kiedy wpadała ekipa układać styropian na posadzki i izolacje robić piwnicy,
    która chciała za tynkowanie podobną stawkę nie mogła się nadziwić ze tak
    proste sciany są gotowe do malowania:)

    chociaż miałem pewnie zastrzeżenia przy rozliczeniu robót dodatkowych, ale
    mój błąd nie dogadałem się się co do ceny.

    Przy ociepleniu domu 230m2*10zł to nie są duże koszta, za coś co mam dobrze
    zrobione :) te 2,3k
    to nie pieniądze za dobrą robotę

    Poprawki po murarzach kosztowały mnie na tyle dużo, ze błędem było branie
    tańszego wykonawcy niesprawdzonego i drugi raz tego błędu bym nie zrobił.

    za tynki brali 27zl/m2 sufity 23zł/m2 ściany na gotowo gipsowe, za
    cementowe, które robiłem w piwnicy, kominy na strychu i łazienki całkiem
    podobnie.

    Ekipe od posadzek równiez mogę polecić 11zł od metrała brała wykonanie
    perfekcyjne, płytkarz równiez się zachwycal Ci z kolei z Lublińca są ale
    chyba minimum to 120m2.

    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2011-12-23 14:03:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Pełna zgoda, najtaniej wyjdzie ekogroszek palony cały sezon i gaz z butli.
    > Jeśli jednak palenie w kotle w lato (tylko dla CWU) jest nieakceptowalne
    > to koszty prądu zeżrą całe oszczędności z ogrzewania ekogroszkiem.

    choc jestem zwolennikiem 'groszku/miału' bo tanio go kupiję za ok 420zł/T
    gdzie w 2k zmieszcze się w sezonie, to jednak altem widząc że grzałka
    elektryczna w bojlerze chodziła nonstop,
    kupiłem licznik za 67zł w Castoramie zaprogramowałem i poakzał po ok 2
    miesiącach 167zł :)
    za samo grzanie wody.

    Może solary będą dobrą alternatywą na lato przy 'węglu'.