  • 91. Data: 2017-07-23 22:42:20
    Temat: Re: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 lipca 2017 20:28:49 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > rocznie za ciepłą wode w kranie. Boleśnie muszą być normalni ci, kórzy
    > uważają, że z mediów, to sam prąd w domu zaspakaja im wszelkie potrzeby.

    Ja mam tylko prąd i płacę za niego 4,5 tys. pln / rok. W tym jest
    wszystko - grzanie CO + CWU + gotowanie + oświetlenie + normalny prąd w
    domu z gniazdek + wszystkie możliwe opłaty stałe etc. Uważam, że zużycie
    CWU mam dość wysokie ale mieszcze się w 30-40 pln / mc. Grzane oczywiście
    gruntową pompą ciepła. Póki co 2 osoby, wkrótce 3 :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 92. Data: 2017-07-23 22:48:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Z tego referatu naukowo-badawczego wynika wniosek, iż gaziarze przez
    > mnożenie pojęć, przeliczników i współczynników, starają się zrobić
    > klienta w wała i wyciągnąć jak najwięcej kasy.

    Kasa po zmianie jednostek się nie zmieniła, ale marna w tym pociecha.
    Jako powód zmiany podano "żeby łatwiej było porównać z innymi nośnikami
    energii". No żeż w mordę -- wcześniej miałem trudniej, bo musiałem se
    sam przecinek przesunąć i mieć z grubsza co potrzeba. Ale wierzyłem,
    że chociaz mam dokładniej. Aż tu sie okazuje, że to bujdy i nijak nie
    można do celów praktycznych porównycać prądowycj kilowatów do gazowych.

    > Dodając do tego absurdalne opłaty stałe i niemożność znalezienia
    > chromatografu w kanciapie, a co za tym idzie brak możliwości weryfikacji
    > tego co nam wciskają, gaz jest jak dla mnie tragicznym nośnikiem energii.

    Chromatotraf może bym nawet znalazł, lecz nic mi to nie da -- chcą mieć
    średnią z całego okresu, więc nie wystarczy pokazac jeden pomiar z małą
    zawartościa gazu w gazie. A czy to tragiczny nośnik? Jednak tani przy
    swojej prostocie. Wiem, wiem, pompa ciepła. Ale gdyby tak pompę zasilić
    prundem z kogeneracyjnego agregatu gazowego, który z dziesięciu gazowych
    kilowatogodzin grzeje sześcioma, a trzy daje w prądzie -- to jeszcze taniej
    wyjdzie.

    > Przy prądzie też robią w balona z opłatami stałymi ale nie są aż tak
    > wysokie, a kWh to kWh.

    W garażu płacimy jakąś stówę za kWh. Bo takie mniej więcej jest roczne
    zużycie. Garaż spółdzielcy, każdy ma tam swój licznik i umowę z zakładem
    prądowym. Podobno inaczej sięnie da, bo gdyby licznik do rozliczeń
    z dostawcą był jeden, to by spółdzielnia musiała wystarać się o koncesję
    na przesył energii.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2017-07-23 22:51:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > I stąd to zużycie. Już nie jedna wanna dziennie a dwie. Jakbyś
    > rozmyślał pod jabłonią, to nie byłoby tego typu problemu.

    Z jabłonią też miałem problem. Jakieś parchy się wdały. Wyciąłem.
    Próbowałem pod lipą. Też nie mam, ale skorzystałem z okazji będąc
    w zaprzyjaźnionym majątu. Zkądeś mi się to tam wzięło, że gadałem
    wierszem. Ale to fraszka. Potem córka zaczęła odczuwać jakiś dziwny
    niepokój, więc wróciłem do wanny.

    > P.S. Może by wykonać experyment socjologiczny, dając do przeczytania
    > szanownej małżonce co poniektóre wyjątki z tej gadaniny, oraz
    > skrupulatnie zanotować jakość oraz ilość epitetów i innych onomatopei? ;P

    Do takich dziwactw przez lata przywykła, nie zrobimy na niej wrażenia.
    Za to postnowiłem z wątku gazowego zrobić wyciąg i donieść o tym mamie.
    Ktoś powie, że nieładnie skarżyć się mamusi, ale ona mimo osiemdziesięciu
    lat ma wiele do powiedzenia na gazowo-energetyczne tematy. Ciekawe jak
    skomentuje.

    Jarek

    --
    Uczony gościu! Jeśli sprawą mego cienia
    Uchodzisz gorącego letnich dni promienia,

  • 94. Data: 2017-07-23 22:52:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

> [...]
    > CWU mam dość wysokie ale mieszcze się w 30-40 pln / mc. Grzane oczywiście
    > gruntową pompą ciepła. Póki co 2 osoby, wkrótce 3 :P

    Czyli jednak nie na prund, a na ciepło z ziemi (albo ze słońca).

    --
    Jarek

  • 95. Data: 2017-07-23 23:01:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 lipca 2017 19:07:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Cała chemia to wsypanie raz na tydzień chloru w granulkach :-)

    Ale po co jak mogę wodę wymienić? No i taniej bedzie

  • 96. Data: 2017-07-23 23:18:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 lipca 2017 23:01:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ale po co jak mogę wodę wymienić? No i taniej bedzie

    Nie będzie ani taniej ani szybciej.
    Wsypanie dwóch łyżek chloru do basenu zajmuje minutę, wylanie 9m3 i wlanie
    nowej - cały dzień. I jeszcze dwa kolejne żeby się sensownie nagrzała.
    Nie widzę w tym żadnego, najmniejszego nawet sensu.

    Zamiast zwykłego najtańszego chloru możesz używać tabletek multifunkcyjnych,
    np. takich:

    http://allegro.pl/aqua-chlor-multi-tabletki-20g-chem
    ia-do-basenu-1kg-i6856397932.html

    30 pln wystarczy na prawie 3 miesiące, czyli z grubsza - pełen sezon
    w naszych warunkach. 9m3 wody u mnie kosztuje 49,5 pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2017-07-24 00:24:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 23 lipca 2017 22:51:30 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
> [...]
    > Ktoś powie, że nieładnie skarżyć się mamusi, ale ona mimo osiemdziesięciu
    > lat ma wiele do powiedzenia na gazowo-energetyczne tematy. Ciekawe jak

    O kurde, sprawa staje się naprawdę gruba. I to już dawno wykracza
    poza wannę :] Można modnie powiedzieć, że wyszedłeś Waść ze strefy komfortu.

    L.

  • 98. Data: 2017-07-24 07:27:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 lipca 2017 23:18:22 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > 30 pln wystarczy na prawie 3 miesiące, czyli z grubsza - pełen sezon
    > w naszych warunkach. 9m3 wody u mnie kosztuje 49,5 pln.

    A u mnie 15zł

  • 99. Data: 2017-07-24 11:04:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 07:27:34 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A u mnie 15zł

    Czyli jak pisałem - tabletki będą tańsze. Są też multifunkcyjne za 17 pln,
    więc półtorej wymiany i się zwraca.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 100. Data: 2017-07-24 11:27:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. wtrącił w dyskusję swoje 0,03 pln:

    > Czyli jak pisałem - tabletki będą tańsze. Są też multifunkcyjne za 17 pln,
    > więc półtorej wymiany i się zwraca.

    To 17 pln jest przytłaczającym argumentem. Oszczędnością i pracą ludzie
    się bogacą.

    --
    Jarek