  • 21. Data: 2020-07-11 13:23:54
    Temat: Re: I Ty możesz zostać złodziejem energii!!!
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.07.2020 14:21, heby wrote:

    > Kiepski uzysk zimą.

    To nawet nie chodzi o zimę ale o noc. Zimą można mieć więcej paneli w
    użyciu. W lecie one zrobią niepotrzebną nadprodukcję ale zimą się przydadzą.

  • 22. Data: 2020-07-11 14:07:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 13:23, KIKI wrote:
    > To nawet nie chodzi o zimę ale o noc.

    To nie jest problemem. Da się zejśc z użyciem do poziomu lodówki, to się
    da na UPSie z akku samochodowym.

    > Zimą można mieć więcej paneli w
    > użyciu.

    Teoria. Praktyka: 10kWp:

    1) Lato. 63kWh na dobę jak świeci, 5-10kWh jak pada cały dzień
    2) Zima. 5kWh na dobę jak świeci, 0 jak pada. Przy czym są tygodnie że
    bardziej 0.
    3) Śrenia nie ma znaczenia, wystarczy że pada 3 dni latem i energia
    topnieje do 0.

    Z tego wynika że musiałbym mieć 0kWh * X = 15kWh (tyle potrzebuje
    oszczędzajac, nie licząc pompy ciepła). Policzyć X.

  • 23. Data: 2020-07-11 15:41:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.07.2020 14:07, heby wrote:

> [...]
    >
    > Z tego wynika że musiałbym mieć 0kWh * X = 15kWh (tyle potrzebuje
    > oszczędzajac, nie licząc pompy ciepła). Policzyć X.

    Czyli aż tak źle? Myślałem, że cokolwiek produkuje. No ale wiatrak można
    postawić obok :-)

  • 24. Data: 2020-07-11 15:47:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.07.2020 14:58, PiteR wrote:
    > in <news:re7iop$gvd$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > ale o sochozi?
    >
    > licznik przy ulicy oglądamy licznik przy ulicy
    > licznik na domu oglądamy licznik na domu

    To chyba chodzi o przypadki, że ktoś ma licznik w mieszkaniu i przewody
    idą w ścianach klatką to są miejsca żeby się wcinać w kabel.
    W domkach budowanych po 90 roku już są skrzynki za płotem.
    Trudno by było się dokopać do kabla pod ziemią albo zarzucić wędkę na
    przewody napowietrzne.

  • 25. Data: 2020-07-11 16:12:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Jul 2020 14:21:42 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Kiepski uzysk zimą.

    Mieszkasz w Winterfell?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2020-07-11 16:14:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 11 Jul 2020 13:23:54 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > To nawet nie chodzi o zimę ale o noc.

    Nie rozumiem, nocą jedziesz z aku. A nawet w dzień jeśli pochmurny.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2020-07-11 16:28:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 15:41, KIKI wrote:
    > Czyli aż tak źle?

    Trafiłeś idelnie. Wczoraj dawało w palnik na maxa cały dzień (63kWh)
    dzisiaj pada ulewnie non-stop (2.5kWh do 14.00):

    https://drive.google.com/file/d/1pP-feKcsdMkXTSQbeeL
    ROZaYQCciST3k/view?usp=sharing

    > Myślałem, że cokolwiek produkuje.

    Produkuje. Z tym 0 przesadziłem. Najmniej miałem, przy 3kWp na dachu,
    0.2kWh w jeden smutny grudniowy dzień. Od maja mam prawie 10kWp wiec nie
    wiem ile by wyssało, ale statystycznie uzysk minimalny w kiepski zimowy
    dzień to jakieś popłuczyny co naładowania telefonu.

  • 28. Data: 2020-07-11 16:28:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 16:12, Marek wrote:
    > Mieszkasz w Winterfell?

    Bliżej równika niż większość pozostałych obywateli tego kraju.