  • 11. Data: 2020-07-10 09:43:01
    Temat: Re: I Ty możesz zostać złodziejem energii!!!
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 22:38, heby pisze:

    > To wiem, ale mnie interesuje jak dochodzi się do wniosku że to kradzież
    > prądu a nie zarobiony kombinerkami urwany drut. Skoro poszli z tym do
    A to prawda, muszą wtedy każdy taki punkt sprawdzić, ale biorąc pod uwagę że
    kabel energetyczny i złączki nie mają określonej impedancji jest to
    grzebanie w gównie.

    > sądu to mają jakieś *procedury* podparte naukowo bo chyba Enea nie ma aż
    > takich głupców na stołakch decyzyjnych aby dwali wiarę na słowo kilku
    > cwaniakom.
    No jak widzisz mogą mieć :)

    > Tu nie chodzi o ten przypadek. Mnie interesuje jak na podstawie odczytu
    > "jest odbicie" dochodzi się do wniosku "obywatel kradnie". Znam wiele
    Wg mnie też jest to słabe, ale sam widzisz że dla kasy ludzie nagną
    każde 'fakty'.
    Jemu kawałek instalacji zabrali na badania i g..o znaleźli. O ten fragment

    "W moim przypadku tzw. kontrolerzy szantażowali mnie odcięciem prądu
    także przez demontaż licznika a że to było to w środku zimy i przed świętami
    to mocno medytowałem jak rozwiązać sytuacje szczególnie że wiedziałem że
    nie pobieram prądu nielegalnie.
    Ostatecznie wycieli mi i zabrali kawał instalacji a licznik zostawili. W
    śledztwie wyszło że instalacja jest zgodna z prawem a ich działania
    bezprawne."

    > powodów odbicia i nijak nie mają zwiazku z tym że ktoś kranie. Enea na
    > pewno zatrudnia fachowców a nie idiotów i mają na to jakieś procedury.
    > Przynajmniej mam nadzieję.
    Poczytaj na elektrodzie, zobaczysz jakich mają 'fachowców'.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-07-10 09:45:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Uzupełnię jeszcze wpis o 'autorski' sposób kontroli w wykonaniu Enei

    "Autentyczny przepis i wykonanie " kontroli na słupa" w wykonaniu
    przedstawicieli Enea Operator w moim domu.

    Zasady kontroli są dokładnie uregulowane w Rozporządzeniu ale tzw.
    kontrolerzy Enei opracowali prawdopodobnie swój
    "autorski "sposób który zastosowali u mnie.
    Na kontrolę do domu weszło dwie osoby A. P. coś jak szef i A. G. tzw.
    słup który nie został wpisany z żaden protokół ani
    inny dokument z kontroli.
    Upoważnienie do kontroli /zobaczyłem po około roku podczas śledztwa/
    wystawione było na A. P. i Sz. P.
    Podczas kontroli A. P. przedstawiał drugą osobę jako swojego brata i
    było to prawdopodobne bo byli w wieku około 40 - 45 lat
    i co istotne podpisali się tym samym nazwiskiem z tym jak później wyszło
    A.G. /słup /podpisał się nazwiskiem Sz. P. którego w
    ogóle nie było w domu ani na posesji.
    Podczas kilku początkowych miesięcy śledztwa A. P. i Sz. P. zeznawali że
    to tylko oni przeprowadzali kontrolę.
    Gdy prowadzący śledztwo zaczęli podejrzewać że coś jest w sprawie nie
    tak, zdecydowali o konfrontacji mojej osoby z Sz. P. to panowie najpierw
    kilka miesięcy zwlekali na różne sposoby a później zamiast dwóch osób
    wymienionych w upoważnieniu pojawili się w trójkę.
    Wymyślili wersję że A. G./ słup/ najpierw był trzecim kontrolerem,
    później że był pomocnikiem kontrolera, następnie protokólantem
    i na koniec że był "protokólantem do protokołów jak wszystko było w
    porządku" tylko że nie był jak wspomniałem wcześniej
    wpisany w żaden dokument z kontroli, przez ponad rok go ukrywali i co
    najważniejsze przepisy prawa nie przewidują przeprowadzenia
    kontroli przez pomocnika, protokólanta itp.
    Sz. P. który nie był w domu ani na posesji zeznawał najpierw że pomagał
    przy kontroli u mnie w domu i ujawnił rzekomy nielegalny pobór,
    w kolejnym zeznaniu po około roku od kontroli przypomniał sobie że nie
    był w domu ani na posesji a protokóły podpisał przed kontrolą,
    że podczas tej kontroli wykonywał badanie reflektometrem z jakiejś
    skrzynki Zk odległej od domu około 100 m.
    Z rzekomego badania reflektometrem Laiser Bond 1205T nie ma żadnego
    protokołu/ ponoć wg, biegłego urządzenie ma moduł pamięci i można
    wydrukować wynik badania/, żadnej wzmianki w protokołach z kontroli ani
    we wcześniejszych zeznaniach, / może ktoś
    ma takie urządzenie lub zna zasadę działania i możliwości/.
    Powstaje zasadnicze pytanie czy coś takiego można zakwalifikować jako
    kontrolę w rozumieniu przepisów prawa i wyciągać na
    tej podstawie jakiekolwiek konsekwencje czy nakładać kary w sytuacji gdy
    czynność przeprowadziła tylko jedna
    upoważniona osoba co jasno wynika z zebranych dowodów w sprawie.
    Drugie pytanie jak zakwalifikować bezprawne wejście do domu tego tzw.
    słupa A. G. który nie posiadał upoważnienia i nie wiadomo
    w jakim celu w ramach tzw. kontroli przeszukiwał mój dom i robił zdjęcia.
    Jak napisałem wcześniej Enea przegrała sprawę we wszystkich instancjach
    mimo że wielokrotnie się odwoływali
    i korzystali z zewnętrznych kancelarii prawnych.
    Jest powiedzenie że jak nie wiadomo o co chodzi to najprawdopodobniej
    chodzi o pieniądze i wszystko wskazuje że i tu tak było.
    Na podstawie jednego upoważnienia na dwie osoby i zamiast jednoczesnej
    jednej kontroli przez te osoby, panowie
    prawdopodobnie wpadli na pomysł że każda z tych dwóch osób dobiera sobie
    pomocnika i w tym samym czasie
    przeprowadzają dwie kontrole i zwiększają sobie szansę zarobku o 100 %.
    W korespondencji z Eneą, która znała od początku przebieg i zeznania w
    sprawie prosiłem o informacje kto i na jakiej
    podstawie był u mnie na kontroli ale merytorycznej odpowiedzi brak."

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2020-07-10 13:48:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Jul 2020 04:03:04 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > odłączyć się od nich wszystkich. Żeby jeszcze było w czym
    > magazynować
    > samemu.

    A co Cię powstrzymuje by zainteresować w domek akumulatorowy?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-07-10 14:21:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/07/2020 13:48, Marek wrote:
    > A co Cię powstrzymuje by zainteresować w domek akumulatorowy?

    Kiepski uzysk zimą.

  • 15. Data: 2020-07-10 14:58:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:re7iop$gvd$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Fachowiec Enei zeznał że wykonał badanie - pomiar ze skrzynki Zk4
    > znajdującej się na ulicy odległej od mojego domu około 80 - 100 m,
    > po drodze jest kabel przyłącza w ziemi, skrzynka Zk pod budynkiem,
    > WLZ, licznik, skrzynka - rozdzielnia z bezpiecznikami i cała
    > wewnętrzna typowa trójfazowa instalacja z różnymi czynnymi
    > odbiornikami razem połączone.

    ale o sochozi?

    licznik przy ulicy oglądamy licznik przy ulicy
    licznik na domu oglądamy licznik na domu

    Co oni myślą, że koleś w nocy wykopał kable albo zrobił podkop tunelem
    do kabla. Czy kabel przed licznikiem nie jest ich? Jak jest to ich
    broszka a nie faceta. Co facet ma bronić nie swojego kabla na posesji
    przed przegryzieniem i upływnościa?

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 16. Data: 2020-07-10 16:30:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 10, 2020 at 2:58:02 PM UTC+2, PiteR wrote:

    > licznik przy ulicy oglądamy licznik przy ulicy
    > licznik na domu oglądamy licznik na domu

    Np. linia napowietrzna, wtedy dochodzi na wysokosci 1 pietra, do licznika schodzi w
    scianie/po elewacji... daje to sporo mozliwosci kombinowania.
    A jak jeszcze licznik wewnatrz...

    BTW "Moj" murarz kiesys wpadl, m.in. odcieli mu prad i do ponownego podpiecia musial
    zrobic instalacje zgodna ze wspolczesnymi przepisami i przeniesc licznik do
    zewnetznej skrzynki. Troche go to kosztowalo...

  • 17. Data: 2020-07-10 17:11:44
    Temat: Dalszy ciąg, w tym dniu zrobili 6 takich 'kontroli'!!!
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Dla nieczytających dalsza informacja od Autora
    "Jest taka opcja żeby zebrać więcej osób poszkodowanych - oszukanych
    przez tzw. kontrolerów Enei ale jest to skomplikowane.
    Aktualnie jestem w indywidualnym sporze z kontrolerami /prokuratura/
    W moim przypadku na udokumentowanym fałszowaniu kontroli i dokumentów -
    protokołów Enea zapłaciła im
    prawdopodobnie 30% do 35% w formie prowizji od 6201 zł czyli około 1860
    zł do 2170 zł.
    Dodam że tego dnia przeprowadzili sześć "wyrywkowych" kontroli razem z
    moją więc na tej działalności mogli wyciągnąć więcej.
    Cała sprawa latami przeszła przez szereg organów tj. Policję,
    Prokuraturę i kilka Sądów ale jak dotąd nikt nie zareagował
    na sprzeczną z przepisami prawa działalność tzw. kontrolerów."

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2020-07-10 18:30:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:3e44f732-9ad9-4ff6-b5b6-b9f9f5484441o@googlegr
    oups.com>
    user WS pisze tak:

    > Np. linia napowietrzna, wtedy dochodzi na wysokosci 1 pietra, do
    > licznika schodzi w scianie/po elewacji... daje to sporo mozliwosci
    > kombinowania. A jak jeszcze licznik wewnatrz...

    Tak ale dopóki nie znajdą miejsca podłączenia nie ma kradzieży.
    Reflektometrem to mogą szacować i namierzać kandydatów.

    Są na to już wymyślane sprawdzone i technologie. Trzeba tylko chcieć

    https://youtu.be/H-4JZYDiH7s?t=149

  • 19. Data: 2020-07-10 18:31:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    user WS pisze tak:

> [...]

    Tak ale dopóki nie znajdą miejsca podłączenia nie ma kradzieży.
    Reflektometrem to mogą szacować i namierzać kandydatów.

    Są na to już wymyślone i sprawdzone technologie. Trzeba tylko chcieć

  • 20. Data: 2020-07-10 18:48:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 10, 2020 at 6:29:25 PM UTC+2, PiteR wrote:

    > Tak ale dopóki nie znajdą miejsca podłączenia nie ma kradzieży.

    Zgadzam sie calkowicie, metody sa, nawet proste, np. wystarczy na slupie drugi
    licznik zalozyc ;)
    Tylko problemem sa ekipy, ktore maja prowizje od wykrytych kradziezy. Wtedy w ich
    interesie jest "wykryc" jak najwiecej :(
    Gdzies czytalem o sprawie typu jakas ekipa w skrzynce licznikowej robila obejscie, a
    pozniej "wykrywala", tylko za duzo seukcesow mieli i wpadli...
    Ogolnie takie wynagradzanie jest kryminogenne :( Np. kontrolerzy biletow (sporo afer
    bylo typu nie dali czasu na skasowanie biletu), kontorlerzy podatkowi z US - za
    "wykrycie" mieli prowizje, wiec wpisywali glupoty i karali, kasa byla wyplacana, a
    pozniej Skarb Panstwa przegrywal odwolania, ale premii juz nie zwracali...