  • 21. Data: 2017-01-06 12:28:18
    Temat: Re: Idzie mróz!
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 16:58:11 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 4 Jan 2017 23:22:00 -0800 (PST), s...@g...com

    > Moje obserwacje są takie, że im cieplejsza zima,
    > tym mniej gryzącego tatałajstwa lata.

    a u nas w kratke.
    Czasem lato bez robali czasem z robalami. Ale 2-3 tygdnie mrozu wiele nie
    zmieniają...

    Na alasce zimy masakryczne a komarów pierdyliardy.

    Feler w tym ze czy ich przeżyje miliard czy tysiąc to w sumie tak samo sie namnożą na
    wiosne.

    Tak czy siak obaczymy ile ten mróz potrzyma. Accuweather przewiduje jeszcze tydzień
    jako takiego mrozu. Potem w kratke koło zera.

    W sumie ciekawe jak bardzo różni sie bilans wychłodzenia domu w przypadku wilgotnej
    zimnej wietrznej pogody i takiej słonecznej lekko mroźnej bezwietrznej...
    Bo może niewiele?

  • 22. Data: 2017-01-06 20:27:16
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dlaczego jesteś takim chamem, i to nawet od święta?

    -----
    "Zenek Kapelinder"

  • 23. Data: 2017-01-07 10:30:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 05 Jan 2017 20:05:05 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Jadę jutro na narty do Wierchomli, zerkam w prognozę
    > a tam ma być -16 w dzień.

    8 lat temu w Krynicy przy takiej temperaturze wjechała na stok chmura. Jak
    po tej nierównej walce wszedłem do baru to wyglądałem niczym robokop -- nic
    się nie chciało zginać, wszsytko stało. :P Lód odpadał taflami. Ciekawe
    przeżycie. Polecam. :D

    > Jak tu jeździć w takiej temp.?

    Weź ze sobą slipki*!

    > Na narty polecam się wybrać do Sappady (Włochy). Tak dziura, ale śnieg
    > zawsze jest, ludzi brak (nie ma żadnych kolejek do wyciągów), skipasy 95
    > EUR za 6 dni od osoby (jak wynajmiesz odpowiedni apartament), blisko - z
    > Wawy 1200 km, stoki rewelacja.

    W tym roku wypadam z córką do Włoch w rejon Valle Isarco a konkretnie do
    Rio di Pusteria. Z Wawy 1300 km, nie chcę ale jednak pokuszę się o przejazd
    autem -- a także ze względu na odległość prawie 200km od lotniska w Weronie
    (co generuje podróż "rikszami" na miejscu i przewalanie bagaży przez ~3h --
    trochę za długo) -- bo zazwyczaj latam samolotem. Skipas tam kosztuje 225E
    (sic!) i to "zaledwie" 100km tras. Ale za to szczyty sięgające 2640m. :P

    No i umówmy się, w ośrodkach Włoskich i Fransuckich kolejek, szczególnie w
    tygodniu, nigdy nie ma. Z tego powodu nie jeżdżę od dawna w piękne polskie
    góry. Do smogu, drożyzny i żenujących warunków narciarskich. Zresztą,
    uwzględniając stosunek ceny do jakości usług zagramanicą wcale nie jest tak
    drogo jak to niektórzy twierdzą.

    *) Risoul, słońce za oknem, -8 stopni na stacji, skoro świt, dziewiąta
    rano! W pośpiechu, żeby się nie spóźnić na trening (w sensie szkolenie
    narciarskie) i nie musieć pompować (taka tam kara umowna za spóźnianie),
    zgarnąłem zwiniętą kominiarkę w kieszeń aby założyć później jak mocniej
    przymrozi. Ale już na ósemkach (w sensie wyciąg) okazało się, że jest
    przeraźliwy wiatr i raczej chłodniej niż krzyczały prognozy. Tylko
    wysiadłem na górnej stacji, gdzie zaweije i zamiecie, kask w dół, ręka w
    kieszeń po kominiarkę, rozwijam łajzę czym prędzej by mi cebulki nie
    zamarzły i rozciągam żeby namierzyć pozycję właściwej dziury i skutecznie
    oraz możliwie szybko nałożyć na paszczę, patrzę z jednej, patrzę z drugiej
    a to... moje czarne slipki!!!1 Jak się na samym szczycie puściłem
    (oczywiście bez "kominiarki" na ryju) z czarnucha na żagiel to w miejscu
    stałem. Slipy ni uja nie dały się zamontować, nawet w mej rosnącej
    desperacji gdy na twarzy czuło się milion igieł od miotanego wiatrem
    śniegu. 4 lata minęły a ja pamiętam ten ból jak dzisiaj, i że jak normalnie
    śmigaliśmy 70-80/h tak wtedy nie dało się jechać więcej jak 30. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2017-01-07 11:53:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Jan 2017 17:49:13 +0100, Kżyho

    > Raczej dokładnie na odwrót...
    > Od czasu jak są takie ciepłe zimy to w lecie wiecznie jak nie plaga
    > komarów, to plaga np. os - jak w tym roku.

    Widać zależy od miejscówki. U mnie jak zimy były lodowate, to potem w lato
    nie można było się opędzić od komarów i meszek (vel przecinków). Ostatnie
    ciepłe zimy skutkowały brakiem tychże ścierw. Os też mało było.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2017-01-07 14:51:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Na razie -12 pod Łodzią :-)

    Dzisiaj rano -23*C było.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2017-01-07 17:14:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak popatrzylem na termometr to mi sie odechcialo isc do sklepu po chleb. Ciekawa
    sprawa. Temperatura w mieszkaniu spadla o niecale pol stopnia a zuzycie peletu
    wzroslo nieznacznie w stosunku do dni kiedy bylo do -5 w nocy.

  • 27. Data: 2017-01-07 18:51:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 10:30 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > nic
    > się nie chciało zginać, wszsytko stało. :P Lód odpadał taflami. Ciekawe

    Podbijam - o 11 tej było -16, jak kończyliśmy o 16.30 było -21. To mój
    rekord na nartach :-)
    Jedynie rękawice okazały się słabym punktem, reszta w miarę OK.
    Luda za to mało, warunki bdb - ceny alpejskie :-)

    TG

  • 28. Data: 2017-01-08 04:21:57
    Temat: Idzie mróz!
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawdzilem do konca miesiaca. Wychodzi ze jeszcze niecaly tydzien takiej picowy
    ponizej -10. Potem tez srednio ponizej zera ale tak -2, -1. Pozyje zobacze co
    interiowa prognoza warta.

  • 29. Data: 2017-01-08 10:03:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 07 Jan 2017 18:51:27 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Podbijam - o 11 tej było -16, jak kończyliśmy o 16.30 było -21. To mój
    > rekord na nartach :-)
    > Jedynie rękawice okazały się słabym punktem, reszta w miarę OK.

    Spoko, póki nie ma wiatru i chmury temperatura nie jest znacznym problemem.
    Chyba że ktoś pocina przez całą trasę 90-100km/h wtedy boli. :P

    > Luda za to mało, warunki bdb - ceny alpejskie :-)

    W knajpach raptem dwa razy wyższe niż w naszych knajpach.
    Nie ma IMO dramatu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2017-01-08 11:06:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 07 Jan 2017 18:51:27 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Luda za to mało, warunki bdb - ceny alpejskie :-)

    Ps. Używasz może SnowTrace vel AlpineReplay?

    --
    Pozdor
    Myjk