  • 91. Data: 2015-10-21 22:26:40
    Temat: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Od: RAPczyn <r...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 października 2015 14:48:48 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    płaskich i dobrych kolektorów próżniowo rurowych CPC z kolektorów próżniowo rurowych
    CPC otrzymujemy około 80% więcej energii w skali roku. W okresach przejściowych i
    zimie nawet 4 krotnie więcej.

    > Gdzie te instalacje byly zamontowane?
    > Masz jakieś dane na ten temat?
    > Zawsze czytalem ze prozniowe sa u nas bardzo podobnie skuteczne w przeliczeniu na
    złotówki przy zakupie...

    Das_Konzept_SonnenEnergieHaus_.pdf z 10/2012 w necie gdzieś pewnie jest - trzy
    przedostatnie strony.
    Płaskie pow. brutto 54,2mk; p.r.CPC 58,9mk; zbiornik pojemności 14600 litrów.
    instalacja wykonana chyba przez firmę Ummenhofer.
    Przegiąłem z 4 krotnością uzysku.

  • 92. Data: 2015-10-21 22:40:10
    Od: RAPczyn <r...@g...com>

    W dniu środa, 21 października 2015 21:03:07 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > starej technologii glikolowej maksymalnie o powierzchni do ~40mk.
    CPC.
    > Aż 70m2 !!! toż to musi być straszne dziadostwo że trzeba tego aż
    > dwa razy tyle żeby nagrzać ten zbiornik.

    ;) Największa instalacja na kolektorach próż.rurowych CPC o pow. 3340mk jest
    podłączona do zbiornika (sprzęgła) poj. 3m^3.

    > Szeregowo się nie łączy kolektorów.
    >
    > --
    > Pozdr
    >
    > Janusz_K

    Pozostanę jednak przy połączeniu szerogow-równoległym i tichelmanie

  • 93. Data: 2015-10-21 22:45:24
    Od: RAPczyn <r...@g...com>

    W dniu środa, 21 października 2015 21:59:54 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Jaaaasne....
    >
    > Pozdro.. TK

    np. http://sggw.meteo.waw.pl/hist.pl tydzień 2014-01-22 do 28 temp. pow oraz
    prom.połud.

  • 94. Data: 2015-10-21 22:54:34
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 października 2015 22:26:42 UTC+2 użytkownik RAPczyn napisał:

> [...]
    > Płaskie pow. brutto 54,2mk; p.r.CPC 58,9mk; zbiornik pojemności 14600 litrów.
    instalacja wykonana chyba przez firmę Ummenhofer.

    Niestety nie moge znaleźć w guglowym internecie.
    Mozesz zrobic foty tegoż artykułu?

  • 95. Data: 2015-10-21 22:58:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-21 o 22:45, RAPczyn pisze:

    > np. http://sggw.meteo.waw.pl/hist.pl tydzień 2014-01-22 do 28 temp. pow oraz
    prom.połud.

    Nie widziales dotad -20 bez slonca?

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2015-10-21 23:13:24
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 21 października 2015 21:56:29 UTC+2 użytkownik RAPczyn napisał:

    > Płaskie - 40mk ponieważ napełnione są glikolem i latem nie powinno dopuszczać się
    do długich stanów przestoju instalacji spowodowanego wysoką temperaturą. Przy tej
    pojemności bufora 40 mk to tak górna, górna granica powierzchni czynnej.

    tak na oko - to i tak 2x za duzo.

    > Próżniowo-rurowe CPC - 70mk to oczywiście przesada dla normalnego domu. Jako, że
    instalacja napełniona jest wodą kotłową może sobie latem stać w stanie pary i nic jej
    nie grozi, więc powierzchnię pola kolektorów można dobrać do potrzeb okresów
    przejściowych i zimy.

    woda w temperaturze stagnacji kolektora prozniowego to cisnienie w instalacji rzedu
    20 czy 30 atmosfer. Jestes pewny ze to proponujesz?

    > Systemy DrainBack itp. potrzebują mocniejszej pompy, a wg badań przeprowadzonych
    przez bodaj QUAIST znaczna większość kolektorów na rynku nielubi być "sucha" w
    środku.

    no i dlatego powszechnie jest stosowany glikol :)

    b.

  • 97. Data: 2015-10-21 23:16:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 21 października 2015 22:04:18 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ze co? Jak po cenie?
    >
    > Wpisujesz producenta i sie gapisz.

    nie no , niech mnie pokaze od najtanszego do najdrozszego - wtedy mozna parametry
    inne porównac.

    > Polecam zatem waz ogrodowy. :-)

    dwie sprawy są obowiązkowe - absorber selektywny i pokrycie przeźroczyste.

    b.

  • 98. Data: 2015-10-21 23:20:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-21 o 23:16, Budyń pisze:

    > nie no , niech mnie pokaze od najtanszego do najdrozszego - wtedy mozna parametry
    inne porównac.

    A no niech Ci pokaze. :-)

    > dwie sprawy są obowiązkowe - absorber selektywny i pokrycie przeźroczyste.

    Kto tak mowi?

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2015-10-21 23:56:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niekoniecznie przezroczyste. Soczewki do obiektywów do zdjęć w podczerwieni robi się
    z germanu. Nigdy germanu w łapach nie miałem ale wydaje mi się ze on dla oka raczej
    nie jest przezroczysty.

  • 100. Data: 2015-10-22 00:17:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 21 października 2015 23:20:34 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Kto tak mowi?

    ja. Cała reszta jest mniej wazna byle poskladana przez czlowieka ktory nie ma dwóch
    lewych rąk.

    b.