  • 11. Data: 2019-02-18 19:14:39
    Temat: Re: Instalacja antenowa
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 18.02.2019 o 10:03, Pete pisze:

    > Po to, że w tej chwili nie dołoży multiroomu, bo nawet nie ma jak.
    > A z unicable może sobie już o tym pomyśleć.

    pomijam fakt, że nie w tym autor ma problem, nie chodzi o multiroom,
    chodzi o dołożenie sygnału FM i DVBT

    jeśli problem ma być rozwiązany to sugeruję takie rozwiązanie:
    skoro z dachu idą dwa kable do satki to można użyć takich combinerów
    jakie proponowałem, ale trzeba mieć 4 sztuki, dwa do jednego kabla i
    dołożyć sygnał FM a dwa do drugiego kabla i puścić tym sygnał DVBT
    użyć porządnych anten bez wzmacniaczy, i wówczas nic więcej już nie potrzeba
    mamy wówczas nadal 2xsat, FM i DVBT puszczone z dachu dwoma kabli, ktoś
    zaproponuje prostsze i skuteczniejsze rozwązanie ?

  • 12. Data: 2019-02-19 11:23:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-18 o 19:14, pilocik pisze:

    > pomijam fakt, że nie w tym autor ma problem, nie chodzi o multiroom,
    > chodzi o dołożenie sygnału FM i DVBT

    Moim zdaniem autora pytania warto zapytać czy przy okazji nie zechce
    zapewnić sobie dodatkowych możliwości.
    Może skorzystać, może olać.

    > jeśli problem ma być rozwiązany to sugeruję takie rozwiązanie:
    > skoro z dachu idą dwa kable do satki to można użyć takich combinerów
    > jakie proponowałem, ale trzeba mieć 4 sztuki

    Po co 4? 2 wystarczą.

    , dwa do jednego kabla i
    > dołożyć sygnał FM a dwa do drugiego kabla i puścić tym sygnał DVBT

    Błąd, sygnał FM i TV trzeba puścić tym samym kablem.

> [...]
    > mamy wówczas nadal 2xsat, FM i DVBT puszczone z dachu dwoma kabli, ktoś
    > zaproponuje prostsze i skuteczniejsze rozwązanie ?

    Pomijając fakt, że wystarczą 2 rozdzielacze oraz to, że sygnały TV i FM
    lepiej puścić jednym kablem, to ma szanse spełnić oczekiwania autora.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2019-02-19 11:51:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 15.02.2019 10:37, Kżyho wrote:
    > 3 rodzaje anten: SAT, TV, FM.
    > Na tą chwilę mam SAT (NC+) z dekoderem z PVR, czyli dwa kable do
    > dekodera potrzebne i takie są.
    > Chcę teraz wymienić kable i zrobić to tak, żeby była opcja dorzucenia
    > anteny na DVB-T i FM i dociągnąć do jednego punktu w domu zakończonego
    > gniazdem RTV (2xSAT, tv, radio). Do gniazda wejście jest dwoma kablami.
    > Chciałbym przy tym uniknąć multiswitcha.
    > Wykombinowałem coś takiego:
    > https://www.dropbox.com/s/9bin5bmgtg7236s/Anteny.png
    ?dl=0

    > Ma to szansę działać prawidłowo i dobrze?
    > Jest tu ktoś dobrze ogarniający tematy antenowe?

    W ogóle porzuć złe myśli antenowe. To już jest passe.
    Rzuć wszędzie dobrą skrętkę w nadmiarze nawet.
    Ja dziś tak właśnie zrobiłbym budując.
    Nawet NC+ z tego co widzę sprzedaje swoją TV via net.
    Ale ja nie używałem już płyt CD na długo aż przestało to być modne ;-))

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2019-02-19 14:07:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-19 o 11:51, quent pisze:
> [...]
    > Nawet NC+ z tego co widzę sprzedaje swoją TV via net.
    > Ale ja nie używałem już płyt CD na długo aż przestało to być modne ;-))

    A co chcesz postawić na początku tego kabla - czyli od strony anten?
    Jakąś stację czołową?
    Do domu jednorodzinnego to IMO nie ma sensu.

    Chyba, że już są jakieś nowe rozwiązania - nie jestem na bieżąco.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2019-02-19 14:26:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 14:08:02 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > A co chcesz postawić na początku tego kabla - czyli od strony anten?
    > Jakąś stację czołową?
    Jakiś router zapewne;)
    > Do domu jednorodzinnego to IMO nie ma sensu.
    >
    > Chyba, że już są jakieś nowe rozwiązania - nie jestem na bieżąco.

    Canal+ można oglądać z internetu, netflicy czy inne playery też, radia itp. Anteny z
    dachów powoli zaczną znikać powoli

  • 16. Data: 2019-02-19 14:27:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.02.2019 14:07, Adam wrote:
    > A co chcesz postawić na początku tego kabla - czyli od strony anten?
    > Jakąś stację czołową?
    > Do domu jednorodzinnego to IMO nie ma sensu.
    >
    > Chyba, że już są jakieś nowe rozwiązania - nie jestem na bieżąco.

    Nie bardzo rozumiem o co pytasz.
    Ja w ogóle anten niet.
    Chyba, że antena LTE/WIFI jako źródło netu jak ktoś nie ma po kablu
    doprowadzonego.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2019-02-19 19:06:20
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Po co 4? 2 wystarczą.
    tak, ale wówczas trzeba dołożyć sumator i zwrotnicę TV/FM

    > , dwa do jednego kabla i
    >
    > Błąd, sygnał FM i TV trzeba puścić tym samym kablem.
    ponieważ ?

    > Pomijając fakt, że wystarczą 2 rozdzielacze oraz to, że sygnały TV i FM
    > lepiej puścić jednym kablem, to ma szanse spełnić oczekiwania autora.

    no to TV i FM "trzeba" razem, czy "lepiej" razem ?
    dlategio sugerowałem 4xcombiner by nie mieszać sygnałów, IMHO to lepsze
    rozwiązanie niż dodatkowe zwrotnice TV/FM, kwotowo też ciut mniej, choć
    różnice są nieznaczne

    zresztą my się tu produkujemy a nie wiemy co na to ator :D

  • 18. Data: 2019-02-19 22:46:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-19 o 14:27, quent pisze:

    > Nie bardzo rozumiem o co pytasz.

    Pytałem właśnie w aspekcie tematu wątku: instalacja antenowa.
    Myślałem, że pojawiły się jakieś tanie konwertery ANT-LAN.

    > Ja w ogóle anten niet.
    > Chyba, że antena LTE/WIFI jako źródło netu jak ktoś nie ma po kablu
    > doprowadzonego.

    A jak ustawić np. zegarek wg południowego sygnału PR1? (Tak, wiem o
    NTP). Radio internetowe ma duże opóźnienie.

    Nie wszyscy chcą/potrzebują broadcastu, nie wszyscy mogą, nie wszyscy
    wiedzą o takich możliwościach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2019-02-20 10:55:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-19 o 19:06, pilocik pisze:

    > tak, ale wówczas trzeba dołożyć sumator i zwrotnicę TV/FM

    przecież ten kombiner robi za sumator. Jednym sumujesz TV + FM, drugim
    SAT + wyjście z pierwszego.

    > ponieważ ?

    Ponieważ gniazdka abonenckie RTV + 2xSAT mają gniazdo RTV podpięte pod
    jedno wejście.
    np:
    https://obrazki.elektroda.pl/9361320600_1426695817.j
    pg

    --
    Pete

  • 20. Data: 2019-02-21 07:47:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.02.2019 22:46, Adam wrote:

    > A jak ustawić np. zegarek wg południowego sygnału PR1? (Tak, wiem o
    > NTP). Radio internetowe ma duże opóźnienie.

    Wg telefonu można

    > Nie wszyscy chcą/potrzebują broadcastu, nie wszyscy mogą, nie wszyscy
    > wiedzą o takich możliwościach.

    Jak ktoś chce oglądać TV to może przez i-net po prostu. Targanie kabli
    analogowych to IMVHO bezsens.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info