  • 21. Data: 2019-02-27 12:41:27
    Temat: Re: Instalacja antenowa
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 21.02.2019 o 07:47, quent pisze:

    > Wg telefonu można

    > Jak ktoś chce oglądać TV to może przez i-net po prostu. Targanie kabli
    > analogowych to IMVHO bezsens.

    IMHO bez sensu jest pchanie TV, które bardzo fajnie działa na sygnale
    antenowym na łącze internetowe, które nigdy nie jest tak samo wygodne,
    jak sygnał z anten.
    I to mówię ja, informatyk, który naprawdę z wieloma rozwiązaniami "over
    IP" mam do czynienia co chwilę.
    Tak samo, jak telefon stacjonarny moim zdaniem dużo lepiej działa niż
    jakaś VoIPowa proteza.
    Pomijam już to, że niepotrzebnie sobie telewizją czy innymi usługami
    zapychamy łącze to raz, a dwa, że trzeba do tego mieć bardzo dobre
    łącze, którego ja na ten moment nie posiadam i z utęsknieniem czekam na
    światłowód.
    Aktualnie NC+ Go, jak nie jedzie w jakości 576p to mogę zapomnieć o
    płynnym oglądaniu.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 22. Data: 2019-02-27 12:57:47
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 20.02.2019 o 10:55, Pete pisze:

    > przecież ten kombiner robi za sumator. Jednym sumujesz TV + FM, drugim
    > SAT + wyjście z pierwszego.

    > Ponieważ gniazdka abonenckie RTV + 2xSAT mają gniazdo RTV podpięte pod
    > jedno wejście.
    > np:
    > https://obrazki.elektroda.pl/9361320600_1426695817.j
    pg

    Przepraszam za ciszę z mojej strony, ale na zeszły tydzień zwaliło mi
    się absolutnie wszystko na raz i już nie wyrabiałem...
    Ostatecznie na tą chwilę położone już 2 nowe kable antenowe. Stare po
    pierwsze, że przypadkowo sobie ostatecznie i tak uciachałem ;) A po
    drugie co chwilę robiły jakieś problemy, zwarcie na jednym się pojawiało
    itp. Generalnie poprzedni właściciel domu położył tam jakieś wybitnie
    cienkie, chińskie przewody i skoro już całe kablarstwo ogarniałem, to i
    te chciałem położyć nowe, żeby było porządnie i na kolejne lata.
    Ostatecznie dość konkretne rozwiązanie zaproponował mi DVBSklep.pl i
    postanowiłem pójść tym tropem, bo wydaje mi się sensowny. Rozwiązanie
    jest zbliżone do zaproponowanego przez Was. Możecie ewentualnie
    skomentować czy Waszym zdaniem te komponenty są sensowne. Niekoniecznie
    chcę oszczędzać 20 zł na obniżeniu jakości:

    "Proponuje instalację składającą się z trzech anten.

    Antena telewizji naziemnej pasmo VHF
    Antena CA-RTV3 DVB-T VHF MUX 8

    W swojej lokalizacji masz dwa nadajniki MUX 8 - Poznań / AE lub Poznań /
    Śrem. Kierujesz antenę na jedną z wybranych lokalizacji (proponuje AE)

    Antena telewizji naziemnej pasmo UHF - tą antenę kierujesz na Śrem.
    Antena DVB-T 44/21-60 Tri Digit

    Antena radiowa FM
    SV Total lub inną antenę radiową

    Zwrotnicę ZA-204 MS lub Televes 404010

    Po "wyjściu" ze zwrotnicy ZA-204MS wprowadzasz sygnał do wspomnianej
    zwrotnicy DTTC-103."

    Dodam, że jako gniazdo RTV będzie zastosowane gniazdo Berker
    http://www.hager.pl/katalog-produktow/automatyka-bud
    ynku-i-osprzet-elektroinstalacyjny/osprzet-elektroin
    stalacyjny/berker-b.kwadrat/gniazda-antenowe/459410/
    88745.htm

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2019-02-27 13:22:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 27.02.2019 12:41, Kżyho wrote:
    > IMHO bez sensu jest pchanie TV, które bardzo fajnie działa na sygnale
    > antenowym na łącze internetowe, które nigdy nie jest tak samo wygodne,
    > jak sygnał z anten.

    Jasne, dla każdego coś miłego.
    Ja w ogóle uważam telewizję za przeżytek, nie robiłbym anten ani nie
    oglądał via net.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2019-02-27 14:53:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-27 o 12:57, Kżyho pisze:

> [...]
    ynku-i-osprzet-elektroinstalacyjny/osprzet-elektroin
    stalacyjny/berker-b.kwadrat/gniazda-antenowe/459410/

    Wiele zależy od Twojej lokalizacji i odległości od nadajników.

    W dobrej lokalizacji można się ograniczyć do jednej anteny, która
    odbierze wszystko.
    Pytanie jak to jest u Ciebie - żeby aż dodatkową antenę na MUX8 dodawać.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2019-02-27 15:04:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 14:53, Pete pisze:
> [...]
    > odbierze wszystko.
    > Pytanie jak to jest u Ciebie - żeby aż dodatkową antenę na MUX8 dodawać.

    Mieszkam w Poznaniu. Generalnie prosili o podanie kodu pocztowego i pod
    to zaproponowali anteny. Nie wszystko na raz będę kupował. Ale chcę mieć
    już gotowy scenariusz.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 26. Data: 2019-02-27 15:06:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 13:22, quent pisze:

    > Jasne, dla każdego coś miłego.
    > Ja w ogóle uważam telewizję za przeżytek, nie robiłbym anten ani nie
    > oglądał via net.

    U mnie najwięcej z oglądania to są albo programy motoryzacyjne,
    discovery, typu dom i ogród z takich ogólnych kanałów, a poza tym w
    zasadzie tylko Canal+ (ewentualnie HBO, jak mam teraz w promocji na
    jakiś czas), bo z filmów z reklamami to już się w zasadzie wyleczyłem na
    dobre.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 27. Data: 2019-02-27 23:41:32
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 15:04, Kżyho pisze:

    > Mieszkam w Poznaniu. Generalnie prosili o podanie kodu pocztowego i pod
    > to zaproponowali anteny. Nie wszystko na raz będę kupował. Ale chcę mieć
    > już gotowy scenariusz.
    >
    > Pzdr

    popieram, po co Ci dwie anteny ?
    jak już to jedna combo np. Olympia lub coś podobnego

    a tak na marginesie, niżej piszesz że oglądasz głównie C+, HBO,
    Discovery itp. zakładam więc że masz satkę lub kablówkę
    pytanie: po jakiego grzyba Ci naziemka ?
    a zwłasza mux8 i jego trzy kanały z treścią głownie reklam
    co takiego tam jest czego nie ma w przyzwoitym pakiecie satki lub kablówki ?

  • 28. Data: 2019-02-28 09:32:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-27 o 15:04, Kżyho pisze:

    > Mieszkam w Poznaniu. Generalnie prosili o podanie kodu pocztowego i pod
    > to zaproponowali anteny. Nie wszystko na raz będę kupował. Ale chcę mieć
    > już gotowy scenariusz.
    >
    > Pzdr

    Do Śremu (ze wszystkimi muxami) masz 30km. to już na kawałku druta
    odbierzesz.
    IMHO jedna dobra antena odbierze Ci FM + TV.

    --
    Pete

  • 29. Data: 2019-02-28 11:12:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 23:41, pilocik pisze:
> [...]
    > a zwłasza mux8 i jego trzy kanały z treścią głownie reklam
    > co takiego tam jest czego nie ma w przyzwoitym pakiecie satki lub

    Na tą chwilę mam NC+ i tak, głównie z tego będę korzystał oraz z anteny
    FM, bo lubimy, a zwłaszcza żona puścić sobie radio przy okazji jakichś
    prac, a u nas akurat jest jakaś czarna dziura i większość radiostacji
    mamy z mocnymi zakłóceniami albo w ogóle sygnału nie łapie. Być może
    spowodowane jest to bliskością lotniska i radaru, a może po prostu jakaś
    taka "dolina" zasięgowa. Tak czy owak antena FM na pewno będzie. Jak już
    więc kombinuję z tymi antenami i kablami, to chciałem po prostu dorzucić
    jedną TV, żeby naziemną w takim razie też w to wszystko wmiksować. Koszt
    nie jest jakiś wielki, a będzie. Na MUX8 jeszcze nie wiem czy będę się
    upierał czy nie, ale chciałem mieć gotowy schemat na użycie ewentualnie
    "pełnej" konfiguracji. A ja generalnie lubię mieć zrobione dobrze,
    niekoniecznie najtaniej, choć koszty jak u wszystkich, mają spore
    znaczenie również.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 30. Data: 2019-02-28 11:13:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 28.02.2019 o 09:32, Pete pisze:

    > Do Śremu (ze wszystkimi muxami) masz 30km. to już na kawałku druta
    > odbierzesz.
    > IMHO jedna dobra antena odbierze Ci FM + TV.

    FM razem z TV?
    A to nie są inne anteny?

    Pzdr

    --