  • 61. Data: 2014-12-19 13:58:23
    Temat: Re: Internet w drodze
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    .

    > Bzdura, wystarcza, inna rzecz, ze z GPS jest po prostu wygodniej.

    O, i to jest najlepsze podsumowanie.

    > Zgłupienie społeczeństwa postępuje - ciekawe co by było gdyby wybuchła
    > większa wojna a po niej trzeba było wrócić na drogi (już bez GPSu)

    3/4 ludzi za rogatki swojej dzielnicy by nie wyjechała...
    Ja już teraz mam takich cudaków, co mają problem dojechać na drugi
    koniec Poznania gdzieś bez nawigacji.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 62. Data: 2014-12-19 14:01:44
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Probowales sciagnac nowe? Po zalogowaniu cos tam jest. Nie sprawdzalem tego
    >jeszcze.

    Mówi, ze mam aktualne - są naprawdę stare, wersja na Windows.

  • 63. Data: 2014-12-19 14:04:13
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2014-12-19 o 11:56, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nie trzeba mieć włączonego GPSa, żeby Google Cię lokalizował. Robi to po
    >nadajnika GSM, sieciach WiFi w pobliżu i wszystkim innym do czego złapie
    >jakiś radiowy kontakt.
    >Google jest naprawdę jak Wielki Brat, zwłaszcza od czasu, jak ich system
    >jeszcze masz pewnie w co drugiej komórce.

    Żarty, masz jakiś link na poparcie?

    Pomijam, że lokalizacja na podstawie nadajników, nie nadaje się do takich
    celów jak detekcja korków - zbyt mało dokładna.

  • 64. Data: 2014-12-19 14:04:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 11:28:25 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > tylko, ze liczba kierowcow uzywajacych w polsce google (w danym miejscu, w
    > danej chwili) chyba jest niezaduza

    Mylisz sie:) Kazdy kogo znam uzywa Yanosika i jednoczesnie google maps.
    Yanosik opiera sie wylacznie na zgloszeniach uzytkownikow - w wakacje jechalem
    w godzinach 3-9 do Gdanska i absolutnie kazdy np. stojacy na poboczu pojazd
    byl oznaczony przez kilku uzytkownikow, a widac bylo ze niekiedy pojazd ledwo
    co sie zatrzymal. Nie doceniasz sily tej "spolecznosci" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2014-12-19 14:06:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 14:04:59 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Żarty, masz jakiś link na poparcie?

    Ze google lokalizuje nie tylko po GPSie? Oczywiscie ze tak jest :-)
    Sam sie dziwie jak mam wylaczonego GPSa a google maps pokazuje gdzie
    jestem :P

    > Pomijam, że lokalizacja na podstawie nadajników, nie nadaje się do takich
    > celów jak detekcja korków - zbyt mało dokładna.

    To racja. Jednak im blizej centrum tym lokalizacja na podstawie np. sieci
    wifi jest coraz dokladniejsza.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2014-12-19 14:13:56
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Ze google lokalizuje nie tylko po GPSie? Oczywiscie ze tak jest :-)
    >Sam sie dziwie jak mam wylaczonego GPSa a google maps pokazuje gdzie
    >jestem :P

    Krasnoludki.

    >To racja. Jednak im blizej centrum tym lokalizacja na podstawie np. sieci
    >wifi jest coraz dokladniejsza.

    I nadal słaba.

  • 67. Data: 2014-12-19 14:16:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Mylisz sie:) Kazdy kogo znam uzywa Yanosika i jednoczesnie google maps.

    Pomijam, że nie znam nikogo z reala z yanosikiem. Ale naprawdę wszyscy,
    których znasz mają cały czas, obojętnie gdzie i kiedy jadą, mają włączoną
    nawigację i jest to zawsze google? Ty to chyba z jakiejś zadziwiającej
    enklawy kulturowej musisz być.

  • 68. Data: 2014-12-19 14:17:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 14:06:31 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > wifi jest coraz dokladniejsza.

    A żona ma apke "Gdzie jest Adam"?

  • 69. Data: 2014-12-19 14:30:20
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-18 o 22:22, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > jaki nawigacja wnosi komfort jazdy po nieznanym terenie. Jak ktoś pisze,
    > że do poruszania się po EU wystarczą mu same mapy - to wg mnie tylko
    > pisze, w d..pie był i niewiele widział. W żadnym kraju Europy natężenie
    > ruchu na drogach i ilość samych dróg dwadzieścia lat temu nie była taka
    > jak teraz. Jeździ się coraz szybciej (lepsze, bezpieczniejsze auta) i
    > nawigacja poprawia bezpieczeństwo, takich jadących "na mapę" kierowców
    > widać na autostradach z daleka - znacząco zwalniają przed każdym węzłem
    > aby podumać nad informacjami widocznymi na tablicach.

    Nawigacja wprowadza owszem pewien komfort, ale to nie znaczy, że jadąc z
    mapą nie można zrobić tego sprawnie i sensownie.
    Tylko przed drogą trzeba sobie poświęcić te 15-30 minut. Zerkasz sobie
    najpierw na trasę którą chcesz pojechać, później na numery autostrad i
    zjazdów, którymi pojedziesz i w zasadzie z grubsza wystarczy zazwyczaj,
    żeby dotrzeć na miejsce.
    Faktycznie najbardziej nawigacja ułatwia już stricte w obcym mieście,
    ale to nie znaczy, że się również nie da.
    Zresztą nawet jak używam nawigacji, to i tak zazwyczaj właśnie jadę
    swoją ustaloną trasą, a nawigacja to co najwyżej jako podpowiedź jest i
    pokazywacz ile jeszcze do celu zostało i ewentualna pomoc już na miejscu.

    Pamiętam, jak jadąc z Włoch w pewnym momencie nawigacja kazała mi na
    przykład zjechać z autostrady, przegoniła mnie 15 km przez miasto gdzie
    musiałem stać na różnych światłach i innych, żebym po pół godzinie
    wjechał z powrotem na tą samą autostradę tylko 3 zjazdy dalej...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 70. Data: 2014-12-19 14:39:14
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-18 o 19:08, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> [...]
    > tylko, że każdorazowo kupujesz porządne plany miast...
    > Ja jak jestem zagranicą nie rozstaję się z nawigacją: chcę bankomat -
    > mam listę w pobliżu w nawigacji, chcę hotel - to samo. Jadę zwiedzać
    > Luwr - nawigacja proponuje mi trzy podziemne parkingi przy wejściach.
    > Chcę zobaczyć jakąś katedrę/zoo - wklepuję do navi i jestem prowadzony
    > na parking przy samych drzwiach. Zjadę z zaplanowanej trasy bo "coś
    > tam" - navi i tak mnie doprowadzi, aby zrobić to samo z mapą musisz się
    > zatrzymać, żeby postudiować mapę/plan.
    > Nie ma zwyczajnie czego porównywać, ja też "naście" lat jeździłem z

    Szczerze? Może ze 5-6 razy skorzystałem z POI w trakcie całej mojej
    historii używania nawigacji.

    Pzdr
    --
    /__/_* /