  • 11. Data: 2019-01-21 20:48:45
    Temat: Re: Izolacja garażu i temperatura
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 14:20, Maciek pisze:

    > A gdzie mieszkasz?
    > U mnie od początlu stycznia były 2 dni odwilży.

    Nie wiesz gdzie mieszka??? ano idze idze: w galicyi...

  • 12. Data: 2019-01-21 23:30:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2019 20:48:45 +0100, dolczak napisał(a):

    > Nie wiesz gdzie mieszka??? ano idze idze: w galicyi...

    Ja jestem z Małopolski i za oknem mam właśnie minus 10 stopni, więc coś mi
    tu nie gra.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2019-01-21 23:49:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Ja jestem z Małopolski i za oknem mam właśnie minus 10 stopni,
    > więc coś mi tu nie gra.

    I jak tu nie przyznać, że za Franciszka Józefa wszystko było lepsze
    i że wszystko grało?

    Jarek

    PS
    A jak tam w Lodomerii?

    --
    Viribus unitis.

  • 14. Data: 2019-01-22 00:48:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2019 23:49:49 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > I jak tu nie przyznać, że za Franciszka Józefa wszystko było lepsze
    > i że wszystko grało?

    Nie bez przyczyny w Krakowie po dziś dzień mówi sie nie "pod zaborami",
    tylko "za nieboszczki Austrii". Niech sie Mazowsze zastanawia nad
    przyczynami.

    A z Lodomerii mamy tu ludność napływową.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2019-01-22 06:53:46
    Od: l...@g...com

    Austriackie gadanie

  • 16. Data: 2019-01-22 09:23:24
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Nigdy nie zamarł mi żaden słoik.

    To wcale nie znaczy, że do wiosny wyżyją.Szczególnie kiszone ogórki są wymagające.
    W domu, w którym teraz obecnie mieszkam kotłownia na groszek jest w komórce-
    murowanej, lecz mało szczelnej.Kiedy tam nie mieszkałem, musiałem czasami palić,
    żeby woda nie zamarzła.Kiedyś przyjechałem gdy było -20 i piec stał.Poprzedniego
    dnia uruchomiłem- wszystko było dobrze.Okazało się, że groszek w podajniku
    zamarzł.Kupowałem po kilka worków, w plastykowych opakowaniach. Był sypki,
    ale ale w sklepie było ciepło.Przywiozłem termometr.W komórce było -8.
    Teraz zawsze kupuję węgiel latem.Jak porządny obywatel.
    Pozdrawiam. abomito

  • 17. Data: 2019-01-22 10:10:05
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Na polu (w gwarach mazowieckich "na dworze" ;) ) było wczoraj za dnia -5,
    jak masz tam marchewkę lub buraki - to na polu.
    https://sjp.pwn.pl/szukaj/pole.html

    "na dworze" wymaga kontekstu, bo dopiero szóste znaczenie tego wyrazu
    pasuje:
    https://sjp.pwn.pl/szukaj/dw%C3%B3r.html

    Tyle że wszyscy, absolutnie wszyscy znamy wyraz podwórko. Jeśli obszar
    wokół Twoich zabudowań nie jest wyznaczony, ogrodzony, to mierzyłeś
    temperaturę na zewnątrz budynków. Po jakie licho podkreślać różnice
    gwarowe?

    ToMasz

  • 18. Data: 2019-01-22 11:36:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Jan 2019 10:10:05 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Po jakie licho podkreślać różnice
    > gwarowe?

    Przy najbiższych badaniach okresowych zrób sobie test na poczucie humoru ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 19. Data: 2019-01-22 12:01:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Przy najbiższych badaniach okresowych zrób sobie test na poczucie humoru ;)

    Będą przy tym pobrane próbki krwi i kału -- żeby określić, czy ma to
    we krwi, czy w dupie.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2019-01-22 12:48:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Jan 2019 12:01:09 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Będą przy tym pobrane próbki krwi i kału -- żeby określić, czy ma to
    > we krwi, czy w dupie.

    Dobre, dobre... ;)

    --
    //\/\aciek