  • 121. Data: 2013-10-01 00:05:35
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:619bffde-4c5b-4255-a578-62997c435e40@googlegrou
    ps.com...

    > Coś się zmieniło oprócz prawa?

    Największa zmiana to taka, że kiedyś ktoś jak miał dużo śmieci to
    zapłacił więcej i wszystko mu wywieźli, a teraz prawo zabrania mieć
    więcej śmieci niż pozwala na to to prawo.
    Wniosek chyba każdy sam może wyciągnąć?

  • 122. Data: 2013-10-01 00:13:24
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Ustawa nie nakazuje używania woreczków i nie nakłada ograniczeń co do
    > częstotliwości wywozu nieczystości.

    Ale pozwala na takie praktyki i to jest własnie ta ch.... ustawa.

    > Ustawa nie każe im zwlekać dwa dni.
    >
    > Rozumiem te problemy ale adresem tych skarg nie jest ustawodawca a
    > gmina!

    Co ty piszesz?
    Poprzednio jak mi firma wywozowa zwlekała pod rząd po 2 dni to
    poinformowałem, że następnym razem jeżeli się spóźnią choćby o jeden
    dzień z odbiorem śmieci to mają sobie zabrać pojemniki i dziękuję im już
    za współpracę, bo następnego razu już nie będzie, gdyż zerwę umowę i
    podpiszę z inną firmą.
    Teraz wójtowi co najwyżej to ja mogę "nadmuchać", bo wójt się cieszy, że
    w ogóle jakakolwiek firma podpisała z nim umowę na warunkach jakie sobie
    wymyślił wójt.

    To także jest wina ustawy, bo gdyby nie była ona takie popierdzielona to
    nie byłoby takiej sytuacji.

  • 123. Data: 2013-10-01 00:17:18
    Od: p...@t...pl

    W dniu wtorek, 1 października 2013 00:05:35 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > U�ytkownik <p...@t...pl> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > Najwi�ksza zmiana to taka, �e kiedy� kto� jak mia� du�o �mieci to
    >
    > zap�aci� wi�cej i wszystko mu wywie�li, a teraz prawo zabrania mie�
    >
    > wi�cej �mieci ni� pozwala na to to prawo.
    >
    > Wniosek chyba ka�dy sam mo�e wyci�gn��?

    Zmianą też jest ujowe prawo, które tak jak we Wrocławiu, nakazuje ludziom
    rezygnującym z segregacji i płacącym więcej, sortowanie śmieci bo tak stanowi
    regulamin gminny :). O tym chyba pisałeś wyżej. Ma nadzieję że nowelizacja postawi
    urzędników do pionu. Dzisiaj rozpisują przetargi tak, że początkowe obietnice tracą
    na znaczeniu, realizacja ich obowiązków nie jest priorytetem, a najważniejsza jest
    terminowa wpłata należności do kasy. To co się rzeczywiście dzieje ze śmieciami nie
    jest już w tym momencie najważniejsze. Na naszym leśnym śmietnisku mieliśmy ostatnio
    jakiś TVN. Okazało się, że to leśna działka należąca do gminy. Prywatny właściciel
    dostałby już pewnie grzywnę od posterunkowego, albo z jakiejś ochrony środowiska.
    Burmistrza raczej nie ukarzą.

  • 124. Data: 2013-10-01 09:07:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 00:02:27 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > A teraz ten popiół, który poprzednio miesięcznie zajmował mi prawie cały
    > kontener 1100 litrów ja mam zmieścić w pojemnik 120 litrów, za który
    > muszę płacić więcej niż poprzednio za 1100 litrów.
    To kup Sobie pojemnik 1100litrów np taki
    http://allegro.pl/pojemnik-na-odpady-1100l-weber-sza
    ry-i3407412171.html
    i wsypuj śwoje smieci. Gmina odbierze
    Ile wcześniej płaciłeś za wywóz 1100litrów a ile obecnie płacisz za wywóz
    nieczystości?
    > Chętnie zapłacę dodatkowo, tylko gmina ma określone zasady, bo tak ma
    > zawarte umowy z firmami.
    > Niestety gmina tego mi nie chce zapewnić nawet za dodatkową opłatą, bo
    > ma swoje ustalone zasady, gdyż firma wywozowa, która zawarła umowę z
    > gminą nie chce robić dodatkowych kursów, bo nie opłaca się firmie
    > przyjeżdzać dodadkowo do jednego czy nawet kilku klientów.
    Pytałeś, dzwoniłeś?
    Bo mi się wydaje że tak Sobie piszesz by pisac.
    Przecież smieciaryu i tak jeżdzą odbierając śmieci na starych zasadach od
    przedsiębiorców.
    Ty tez masz działalność to powinieneś mieć podpisana umowe na odbiór śmieci i
    spokojnie wtredy firma od Ciebie odbierze co tam masz i jeszcze fakturę dostaniesz
    która Sobie w koszty wrzucisz.
    > Czy naprawdę jesteś tak ograniczony, że nie jesteś w stanie tego
    > zrozumieć?
    Wybacz ale to co piszesz kupy sie nie trzyma
    > Problem w tym, że ja nie mogę dodatkowo zapłacić za swoje,
    Możesz, tylko nie chcesz wykazać choć trochę inicjatywy aby to zrobic

    > Problem zaś polega na tym, że obecnie nie mogę sobie dodatkowo podpisać
    > drugiej umowy z dowolną firmą, która mi postawi dodatkowy pojemnik np.
    > 1100 litrów i co miesiąc będzie ode mnie odbierać dodatkowe śmieci.

    Po co tobie druga umowa. Kup sobie pojemnik 1100 litrów i będa go ofd Ciebie odbierac
    zgodnie z harmonogramem. Zresztą zadzwoń najpierw do firmy która obsługuje Twój teren
    to być może odsprzedadzą Tobie za niewielkie pieniadze taki używany pojemnik.

    > I będę miał postawę roszczeniową, bo co innego było obiecywane niż to co
    > zostało wprowadzone
    Więc domagaj się w gminie aby robiła to co obiecała.
    Póki co mam wrażenie że piane buijesz.

  • 125. Data: 2013-10-01 09:07:59
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > zapłacił więcej i wszystko mu wywieźli, a teraz prawo zabrania mieć
    > więcej śmieci niż pozwala na to to prawo.

    Bzdura.
    Odbieraja kazdą ilość

  • 126. Data: 2013-10-01 09:26:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 00:05:35 +0200 osobnik zwany uzytkownik
    napisał:

> [...]
    > zapłacił więcej i wszystko mu wywieźli, a teraz prawo zabrania mieć
    > więcej śmieci niż pozwala na to to prawo.

    i potrfisz tę bzdurę podeprzeć odpowiednim zapisem ustawowym?

    > Wniosek chyba każdy sam może
    > wyciągnąć?

    no właśnie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 127. Data: 2013-10-01 09:27:01
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-09-22 21:47, Maniek4 wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Tak sobie patrze na termometr od paru dni i powiem szczerze, ze dobre
    > samopoczucie maleje z kazdym dniem. Prognozy jakos tez
    > malooptymistyczne, wiec od jutra pewnie trzeba bedzie przestawic
    > sterownik na grzanie.
    >
    > Pozdro.. TK

    U mnie pogodówka od jakiegoś czasu już załącza kocioł gazowy. Pewnie
    najczęściej w nocy.
    Na szczęście grzanie wychodzi tanio więc w ogóle mnie ten temat nie
    zajmuję. Muszę tylko do grudnia zamówić serwis aby przedłużyć gwarancję
    na kocioł.

    Właśnie wróciłem z UK - tam ciągle na dworze 18-20 w dzień i 15-16 w
    nocy. W domu, w którym mieszkałem mają na dachu baterie słoneczne i
    ponoć za prąd nie płacą. W całym domu więc świeci się światło nawet w
    dzień i w łazienkach drabinki grzeją na prąd susząc ręczniki :-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 128. Data: 2013-10-01 09:28:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 09:27:01 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > nocy. W domu, w którym mieszkałem mają na dachu baterie słoneczne i
    > ponoć za prąd nie płacą. W całym domu więc świeci się światło nawet w
    > dzień i w łazienkach drabinki grzeją na prąd susząc ręczniki :-)

    A zestaw baterii kosztowal tyle ze moznaby pewnie 200 lat swiecic i grzac
    reczniki za to? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 129. Data: 2013-10-01 09:39:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-01 09:28, Adam wrote:

    > A zestaw baterii kosztowal tyle ze moznaby pewnie 200 lat swiecic i grzac
    > reczniki za to? ;)
    > pozdr.

    Nie wiem, nie wnikałem. Pewnie im rząd dofinansowuje.
    AFAIK oddają energię do sieci... planują także, w związku z posiadaniem
    baterii, zakup Vauxhalla Ampera ;-)

  • 130. Data: 2013-10-01 10:32:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Chyba nie zrozumiałeś przekazu. Każde śmieci wg mnie powinny być odebrane
    > z posesji. Jakiekolwiek inne formy i nakazy można sobie w buty wsadzić w
    > kontekście ochrony
    > środowiska, dla tego nie rozumiem czemu odnosisz obecne prawo do tego co
    > był przedtem.

    Bo o tym w tym fragmencie dyskutujemy. Ktoś nie zrozumiał ustawi i wini ją
    za całe zło. Równie dobrze możemy sobie napisać, że ja bym chciał aby nie
    było głodu na świecie tylko co to ma wspólnego z dyskutowaną ustawą?

    > Przedtem był śmietnik w lesie, teraz mam go nieopodal również. Składa się
    > między innymi ze śmieci i również odpadów wymienionych przez Ciebie. Coś
    > się zmieniło oprócz
    > prawa?

    Przeczytaj inne wypowiedzi - choćby w tym wątku wielu ludzi przyznaje że się
    zmieniło.

    Pozdrawiam
    Ergie