  • 1. Data: 2012-06-08 15:29:45
    Temat: Jak wymurować brodzik
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    Chciałbym samemu zrobić brodzik do kabiny i wyłożyć kafelkami. Jak to
    prawidłowo uszczelnić?

    Adam

  • 2. Data: 2012-06-08 17:45:35
    Temat: Re: Jak wymurować brodzik
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "adamw777" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałbym samemu zrobić brodzik do kabiny i wyłożyć kafelkami. Jak to
    > prawidłowo uszczelnić?

    Taśma silikonowa we wszystkich narożnikach + folia w płynie na ścianach lub
    masa uszczelniająca.

  • 3. Data: 2012-06-10 11:56:41
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Chciałbym samemu zrobić brodzik do kabiny i wyłożyć kafelkami. Jak to
    > prawidłowo uszczelnić?

    folia w płynie dobrej jakości i płytki położone na klej
    elastyczny - atlas plus czy podobny innej firmy?
    Do tego silikon w narożnikach, tam gdzie przepłyną największe
    ilości wody spływającej po ścianach.

    Odpowiadam z znakiem zapytania, ponieważ napewno ściany
    w ten sposób się uszczelnia, co do brodzika to pewien nie jestem, czy
    folia w płynie nie ulegnie uszkodzeniu od obciążeń mechanicznych.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2012-06-10 12:25:56
    Temat: Re: Jak wymurowa? brodzik
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-06-10 11:56, Darek pisze:

    > Odpowiadam z znakiem zapytania, poniewa? napewno ?ciany
    > w ten spos?b si? uszczelnia, co do brodzika to pewien nie jestem, czy
    > folia w p?ynie nie ulegnie uszkodzeniu od obci??e? mechanicznych.

    Od obciążeń mechanicznych pewnie nie bo skąd one tam się wezmą.
    Ja bardziej obawiałbym się starzenia tej folii.

    Sam zrobiłem taki brodzik z odpływem liniowym. Podoba mi się ale jakoś
    cały czas mam wątpliwości czy będzie szczelne.

    Na rogi taśma, na całość folia w płynie.
    Kładąc płytki podłogowe zrobiłem solidny spadek tak aby woda nie stała.
    Dodatkowo pomiędzy płytkami a ścianą zostawiłem około 5mm luzu, który
    wypełniłem uszczelniaczem do dylatacji Sikaflex.
    Na ściany poszły kafelki, z fugą epoksydową a szczelinę pomiędzy
    kafelkami a płytkami na podłodze wypełniłem silikonem w kolorze fugi.

    Mam nadzieję, że trochę to wytrzyma - gorzej, że nie będę wiedzieć kiedy
    zacznie puszczać aby coś poprawić a jak już wilgoć wyjdzie gdzieś
    indziej to będzie trochę za późno.

    --
    M.

  • 5. Data: 2012-06-10 12:44:25
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 10 Jun 2012 11:25:56 +0100, SkiMir <p...@m...onet.pl>
    wrote:

    > Sam zrobiłem taki brodzik z odpływem liniowym. Podoba mi się ale jakoś
    > cały czas mam wątpliwości czy będzie szczelne.

    A co byscie powiedzieli na wylaminowanie podlogi w lazience jedna-dwiema
    warstwami tkaniny szklanej? ;) Na to plytki.
    Dozywotnia szczelnosc zapewniona ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2012-06-10 15:52:46
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-06-10 12:44, RadekNet pisze:

    > A co byscie powiedzieli na wylaminowanie podlogi w lazience jedna-dwiema
    > warstwami tkaniny szklanej? ;) Na to plytki.
    > Dozywotnia szczelnosc zapewniona ;)

    No jakiś pomysł jest - jeszcze wyjechać jakieś 20cm na ścianę i byłoby
    super.
    Tylko cena...

    Widziałem gdzieś w necie film jak facet robi kafelki w łazience. Nad
    wanną robił uszczelnienie dosyć ciężką metodą. Nie tam jakieś folie w
    płynie ale coś w rodzaju papy klejonej na lepik (albo inną podobną masę)
    na to siatka, zaprawa/tynk, klej i płytki.
    Myślę, że to byłaby lepsza metoda uszczelnienia niż ta propagowana
    wszędzie folia w płynie.

    --
    M.

  • 7. Data: 2012-06-10 18:22:08
    Od: <news>

    Użytkownik "SkiMir" napisał:
> [...]
    > (albo inną podobną masę) na to siatka, zaprawa/tynk, klej
    > i płytki. Myślę, że to byłaby lepsza metoda uszczelnienia niż

    Jak wiadomo beton nie przepuszcza wody, więc wymieszać beton z jakimś
    dodatkiem hydro i mamy beton wodo i wilgoci odporny i tym wysmarować cienką
    warstwą całą łazienkę i na to płytki, pasi? jakieś uwagi?

  • 8. Data: 2012-06-11 08:32:03
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-06-10 18:22, news pisze:

    > Jak wiadomo beton nie przepuszcza wody, więc wymieszać beton z jakimś
    > dodatkiem hydro i mamy beton wodo i wilgoci odporny i tym wysmarować
    > cienką warstwą całą łazienkę i na to płytki, pasi? jakieś uwagi?

    Myślisz, że posmarowanie betonem coś uszczelni?
    Musi być sensowna warstwa tego betonu - ile, nie wiem ale smarowanie z
    pewnością nie wystarczy.

    --
    M.

  • 9. Data: 2012-06-11 09:17:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 czerwca 2012 12:25:56 UTC+2 użytkownik SkiMir napisał:

> [...]
    >
    > Mam nadzieję, że trochę to wytrzyma - gorzej, że nie będę wiedzieć kiedy
    > zacznie puszczać aby coś poprawić a jak już wilgoć wyjdzie gdzieś

    Ja nie wiem co Wy sie tak obawiacie - przeciez pod kafelkami nie ma pustki tylko
    klej. Jak cos kapilarnie podciagnie to i kapilarnie odda :-) Co Wy baseny budujecie,
    czy prysznice? ;)

    Ja mam zrobione tak jak Ty (tylko fuge mam zwykla cementowa) i od 3 lat wszystko jest
    OK. Nikt lata temu nie uzywal przy wannach zadnych folii - wystarczaly same kafelki i
    bylo OK. Zadbac tylko trzeba o to zeby nie bylo zadnych pustek pod kafelkami - czyli
    grzebien z jaknajcienszymi zebami, u mnie lazienke robilem grzebieniem chyba 2-3mm i
    mimo ze jest podlogowka (takze w samym brodziku) i nigdzie nie uzywalem silikonu
    (wszedzie fuga cementowa) to absolutnie nic z tym sie nie dzieje - odplyw mam liniowy
    po calosci i nic sie nie odspoilo nawet na mikrometr ;)

    Takze - bez paniki panowie! Bedzie dobrze ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2012-06-11 12:03:22
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik SkiMir napisał:

> [...]
    > na to siatka, zaprawa/tynk, klej i płytki.
    > Myślę, że to byłaby lepsza metoda uszczelnienia niż ta propagowana

    Są szlamy, które mogą być od razu klejem do płytek, czyli w narożniki
    taśma, na to wszystko płytki na szlam (zaszlamować możesz też ściany)
    porządne fugowanie i silikon po rogach.

    pozdrawiam
    rafał