  • 11. Data: 2009-05-07 11:53:28
    Temat: Re: Jaka folia okienna ?
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    On 6 Maj, 17:35, "Kane" <s...@s...pl> wrote:
    > Te folie dajace efekt lustra fenickiego to sie stosuje na zewnatrzej stronie
    > okna czy wewnetrznej ?

    Można w dowolny sposób - jednak te na zewnątrz są droższe i specjalnie
    robione do zastosowań zewnętrznych.
    Gdy masz szyby zespolone wypełnione w środku argonem (drogie luksusowe
    okna)- należy stosować folie na zewnątrz.
    Powód - szyba oklejona folią wewn. będzie mocno nagrzewana od słońca -
    a przez sporą izolację termiczną z obu stron może popękać.

    > Jesli zewnetrznej - to co z odpornoscia na deszcz/grad/mróz ? Stosowales zewnetrzne
    ?

    Tak, nie ma żadnego problemu.

    > W samochodach czy w domkach tj na oknach ?

    Zajmowałem się wszystkim co klient zlecił. :-)

    > 1) czy to prawda ze na dobrej folii zjawisko "nie widac co jest w srodku"
    > zachodzi takze dla
    > bardzo podobnych poziomow oswietlenia z zewnatrz i wewnatrz ? Wiem ze to
    > dziala swietnie np w dzien ale czy efekt ten ma miejsce takze powiedzy
    > wieczorem gdy w srodku zapali sie juz jakies swiatlo ale na zewnatrz nadal
    > nie ma jeszcze ciemno ?

    Jeżeli poziomy oświetlenia są jednakowe - to raczej nic nie powinieneś
    z zewnątrz zobaczyć - ewentualnie będzie widać tylko cienie-zarysy.
    Jednak ciemno robi się bardzo szybko więc wieczorem niestety będzie
    wszystko widać jak na patelni. :-(

    Jest też nowy rodzaj folii do tego typu zastosowań - dodatkowo oprócz
    lustra od środka ma warstwę przyciemnianą - pozwala to na lepszy efekt
    - ale niestety dość mocno przyciemni pomieszczenie, natomiast nie
    zlikwiduje przepuszczalności w nocy.

    > 2) czy dobrze kombinuje ze folia tego typu pozbawia mnie zysku
    > energetycznego pochodzacego z powierzchni okna (slonca) ? Przy duzej i
    > poludniowej ekspozycji (np salon) nieco tego ciepla jest. Teraz go nie
    > bedzie.

    Chyba nikt nie chce się smażyć w dużym pokoju na pełnym słońcu?
    Jest to efekt jak najbardziej pożądany - i przez większość moich
    klientów powodem instalowania takich folii.

    >Ale _podobno_ mniej tez ucieknie przez szybe (marketing?) -
    > reasumujac: jak taka folia wplywa na bilans energetyczny ? Polazilem po
    > stronach i wszedzie podnosi sie sprawe tego typu folii w domach pasywnych
    > (gdzie sie stosuje ją nie tylko dla estetyki).

    Tak w upałach nie pozwala na dostanie się ciepła do pomieszczeń - a w
    zimie nie wypuszcza ciepła z budynku.
    Gdyby nie była to prawda to po co ofiary wypadków czy hipotermii owija
    się srebrną folią????

    > 3) co w przypadku uszkodzenia takiej powłoki ? Rysa, zerwanie rogu,
    > cokolwiek. Jak wyglada reperacja ? Folia od nowa ? Jak sciagnac starą ?:)

    Nie reperuje się, jeżeli przeszkadza i nie można na to patrzeć to
    niestety - zrywanie i klejenie nowej.
    Czasami są takie defekty że nie widać z odległości większej niż 50cm -
    takie można zostawić.

    Dobrej jakości folie czyli markowe zdziera się a klej prawie w ogóle
    nie zostaje na szybie.
    Zmywa się to różnymi rozpuszczalnikami - np ksylen, czy gorsza benzyna
    ekstrakcyjna lub denaturat ale nie rozpuszczają plastików.

    Zdzierałem kiedyś tą z Lidla - cały klej został na szkle - masakra ze
    zmywaniem. :-(

  • 12. Data: 2009-05-07 15:28:21
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Dzieki !