  • 11. Data: 2009-02-02 07:05:27
    Temat: Re: Jaki komin do pieca gazowego?
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości
    news:gm51e6$dsk$1@inews.gazeta.pl...

    > jednego i drugiego. Przy systemie rozdzielonym mamy trochę większe
    > możliwości ale para wodna wykraplająca się na rurze dolotowej może zepsuć
    > humor :) Poza tym tracimy zysk z odbierania ciepła od spalin.
    > Przy współosiowym w większości kotłów rura może być max kilka metrów.
    > Lepszy kocioł, czytaj droższy, np. Ceraclass Excelence ma dopuszczalną
    > długość 8m bez kolan a z dwoma kolanami 5-6m. Inne firmy mają podobne
    > ograniczenia, po prostu większy - droższy wentylator i automatyka, która
    > to upilnuje więcej kosztuje.

    Przy większych długościach komina trzeba dać większą średnicę - zamiast 60
    mm dajemy 80 mm i bez problemu załatwiamy komin 8-10 metrowy, oczywiście
    zależnie od wentylatora w kotle.

    ..

    > Cerasmart 4-5 tysięcy. Do tego system kominowy Junkersa z PP wychodzi
    > taniej niż stal.

    Chyba polskie przepisy nie dopuszczają tworzywa sztucznego na przewodzie
    spalinowym. Mi instalatorzy zamiast plastikowego systemu Viessmanna dali
    stalową rurę.

    > Zależnie od wielkości grzejników do jakiejś temperatury będzie pracował
    > jak kondensacyjny a potem jak zwykła zamknięta komora. Jak policzysz
    > grzejniki wyższą temperaturę to będzie kondensował do kilku stopni poniżej
    > 0, jak na 70/55 to pewnie do koło -10' Nie mam już siły, żeby grzebać w
    > wykresach ale sam możesz sprawdzić dokładnie.
    > Dni z niskimi temperaturami jest niewiele w roku, więc większość będziesz
    > oszczędzał. Tak czy inaczej ja twardo upieram się przy kondensacyjnym :)

    Dokładnie, w tabelach doboru grzejników jest temperatura zewnętrzna -20
    stopni, a przez ile dni w roku jest tak zimno? Przez te najwyżej kilka dni
    nie będzie kondensacji i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 12. Data: 2009-02-04 19:51:53
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Jarek P. wrote:

    > No pokajałem się już, nie kop leżącego :-)

    przepraszam, minęliśmy się :)

    > Porównywałem w cenniku produktów jednej firmy (Vaillant) jakoś
    > latem. Kondensacyjne się zaczynały od poziomu, przy którym
    > normalne się kończyły.

    To porównaj Junkersa. I weź pod uwagę dopuszczalne długości komina.
    Do końca lutego obowiązuje stary cennik, co potem tego nikt nie wie.
    Jedni boją się wzrostu ceny euro, inni wróżą spadek cen z braku popytu.
    Pożyjemy zobaczymy :)

    pozdrawiam Piotr

  • 13. Data: 2009-02-04 20:12:08
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Druid29 wrote:
> [...]

    > Chyba polskie przepisy nie dopuszczają tworzywa sztucznego na
    > przewodzie spalinowym. Mi instalatorzy zamiast plastikowego systemu

    A to jest dyskusyjne.
    Jeśli składamy kocioł i komin we własnym zakresie, to bezwzględnie
    musimy przestrzegać tego przepisu.
    Natomiast w tym przypadku instalujemy kocioł z kompletnym systemem
    odprowadzenia spalin.
    Jako całość ma dopuszczenie i stosowne atesty.
    Przy okazji, obok toczy się dyskusja o zagrożeniu piorunami. Wkład z
    tworzywa ma tu dodatkową zaletę :)

    Święte słowa.

    pozdrawiam Piotr