  • 71. Data: 2011-09-19 08:09:34
    Temat: Re: Kable za plytko
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jeżeli i jedni i drudzy nie kuli to nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na
    > to pytanie. Dwa podejryenia sie nasuwają
    > - pierwsze - mało IMHO prawdopodobne, że deweloper zastosował tańsze kable w
    > izolacji na 450 V a elektryk móg dać kable w izolacji 750 V
    > Te pierwsze kable są cieńsze = mają cieńsze izolacje i przykywa je grubsza
    > warstwa tynku. Dodatkowo kupując tego typu kable czyli np 3x2,5/450 V made
    > in PRC biorąc do ręki kabel 3x3,5 mm.kw masz wrażenie że kabel nie ma nawet
    > 1,,5 mm przekroju - jest cienki i giętki ale wg deklaracji w dokumentach
> [...]

    Kablom nie przyglądałem się. do głowy mi nie przyszło, że takie
    różnice moga występować. Mam jeszcze gdzieś jakieś kawałki kabli i
    sprawdzę.
    Ciekawe to co piszezsz.

> [...]
    > materiałem o całkowicie innych właściwościach np gipsem syntetycznym. W
    > takim przypadku prawie zawsze wyjdą smugi z uwagi na całkowicie inną
    > charakterystykę "wilgotnościową" różnych materiałów. Tu należałoby się
    > trzymać zasady że ubytki uzupełnia się tym samym materiałem z którego jest
    > wykonane pokrycie. Dodatkowo jeżeli bruzdy przed zakryciem nie zostały
    > zagruntowane, to jest całkiem spore prawdopodobieństwo że po jakimś czasie
    > wzdłuż boku bruzd pojawią się pęknięcia w tynku, gipsie, czy co tam masz....

    To już wyższa szkoła o tych bruzdach i tynkach. Nic u mnie nie pęka
    tylko widać wyraźnie ślad prowadzenia kabla. O ile jeszcze 2-3
    miesiące temu trzeba było się temu przyglądać to teraż już widać coraz
    mocniej.
    Z tego co napisałeś rozumiem, że gdyby tak było z tym tynkiem,
    elektryk przyszedłby (gdybym zrobił mu awanturę i wezwał go) i
    powiedział, że to nie jego problem tylkko tynkarzy. Dobrze
    zrozumiałem?
    To i technologia poprawiania tych śladów powinna byc dopasowana do
    charakterystyki ich powstania. Nic mi nie da zamalowywanie tylko
    trzeba czymś to przykryć.

    Moj elektryk chyba tez zostawił niezakryte kable, powiem szczerze że
    nie zwróciłem na to uwagi. Ma to sens co piszesz. Co robisz w
    przypadku jeśli tynkarze już byli i więcej nie wrócą?

    KADAR

  • 72. Data: 2011-09-19 08:28:53
    Od: Kadar <o...@g...com>

  • 73. Data: 2011-09-20 08:50:20
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    Moj elektryk chyba tez zostawił niezakryte kable, powiem szczerze że
    nie zwróciłem na to uwagi. Ma to sens co piszesz. Co robisz w
    przypadku jeśli tynkarze już byli i więcej nie wrócą?

    U siebie w domu zakrywam, u klienta - nie interesuje mnie to. To nie mój
    zakres prac i nie mój problem.
    --
    Jackare

  • 74. Data: 2011-09-20 10:01:12
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]

    > masz....

    To już wyższa szkoła o tych bruzdach i tynkach.

    Nie. To sprawa znana od długiego czasu. Mniej więcej od kiedy oprócz tynków
    mineralnych na rynku pojawiły się i upwszechniły gipsy szpachlowe.
    Czasem występują też bardziej hardkorowe efekty stosowania gipsu, np
    przyklejenie płyty GK plackami kleju do ściany, która jest ścianą zewnętrzną
    daje prawie że gwarancję że w miejscu przylegania placków kleju na płycie
    wyjdą ciemne plamy będące efektem migracji naturalnej wilgoci w ścianie
    zewnętrznej budynku.

    Podobnie połozenie płyt GK na ścianie zewnętrznej na stelażu z drewnianych
    listew daje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będą widoczne w postaci
    ciemnych plam wszystkie miejsca w których są wkręty.
    Wszystkie te zjawiska występują oczywiście w naszej rodzimej wersji
    układania suchych tynków, czyli przy jednej warstwie płyt. I takie efekty
    widziałem naprawdę wiele wiele razy. Prawdopodobnie przy prawidłowym
    ułożeniu, tzn dwuwarstwowym efekty te nie występowałyby ale nie dawałbym za
    to gwarancji.

    Nic u mnie nie pęka
    tylko widać wyraźnie ślad prowadzenia kabla. O ile jeszcze 2-3
    miesiące temu trzeba było się temu przyglądać to teraż już widać coraz
    mocniej.

    To może być efekt "różnego" schnięcia lub raczej różnego poziomu wilgoci. Ja
    bym na poczatek spróbował lakieru olejnego przeciw plamom - może da radę.

[...]

    Nie wiem jakby było bo nie znam ani elektryka ani użytych materiałów. Jeżeli
    on tylko wyciął bruzdy i położył kable bez przykrycia bruzd to ja naprawdę
    nie widzę jego winy.
    Temat smug na bruzdach kablowych pojawia się tu od conajmniej kilku lat i
    wystarczy przeglądnąć archiwum grupy. Prawie zawsze przyczyną jest zakrycie
    bruzd innym materiałem niż rodzimy.

    To i technologia poprawiania tych śladów powinna byc dopasowana do
    charakterystyki ich powstania. Nic mi nie da zamalowywanie tylko
    trzeba czymś to przykryć.
    Ja bym jednak spróbował od zamalowania ich lub nawet pomalowania całego
    sufitu lakierem przeciwplamowym i na to docelową emulsję. Moze na pokrycie
    spróbuj coś bardziej kryjącego i zwartego np emulsję lateksową, pamiętaj
    tylko że jest ona na tyle gęsta że podłoże powinno dawać dobrą przyczepność
    i na powierzchni zawsze pozostanie jakaś struktura - nie będzie to idealnie
    gładkie jak w przypadku zwykłego akrylu.