  • 151. Data: 2016-06-06 15:08:11
    Temat: Re: Kamera zewnetrzna z rejestratorem
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 15:02:48 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A to funkcja jest?

    Ale krecisz :-) Postawilem warunek - 3GB RAM. To Ty pokazujesz telefony
    z 2GB ram z uwaga, ze pokazujesz telefony spelniajace taka sama funkcje.
    Wiec uznaje, ze dla Ciebie ram to funkcja.

    Dla mnie 3 to konkretna wartosc, wieksza 150% od 2 i trudno dyskutowac, ze
    3GB to to samo co 2GB, skoro kazda aplikacja zjada bardzo konkretna ilosc
    pamieci (w prawie kazdym telefonie tyle samo) :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 152. Data: 2016-06-06 16:27:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-06 o 15:08, Adam Sz. pisze:

    > Ale krecisz :-) Postawilem warunek - 3GB RAM. To Ty pokazujesz telefony
    > z 2GB ram z uwaga, ze pokazujesz telefony spelniajace taka sama funkcje.
    > Wiec uznaje, ze dla Ciebie ram to funkcja.

    Nie rob sobie jaj. Pisales o tym, ze nie ma smartfona spelniajacego
    wszystkie funkcje. Wiec z ciekawosci zadalem pytanie o jakie funkcje
    chodzi a Ty odpaliles, ze RAM, 5", Gorylka i skaner. Wiec Ci odpisalem,
    ze dla takich parametrow wszystkie starsze o dwa - trzy lata telefony
    beda mialy takie same funkcje. A zeby bylo precyzyjniej podalem Z2 jako
    przyklad starego telefonu posiadajacego te same funkcje i majacego
    niemal identyczne do warunkowanych parametry poza dwoma.

    > Dla mnie 3 to konkretna wartosc, wieksza 150% od 2 i trudno dyskutowac, ze
    > 3GB to to samo co 2GB, skoro kazda aplikacja zjada bardzo konkretna ilosc
    > pamieci (w prawie kazdym telefonie tyle samo) :-)

    Cos sie czepnal tej pamieci?
    Stare telefony z oczywistych powodow nie beda mialy skanera lini
    papilarnych, Goryli 4 i wiekszosc nie bedzie miala 3GB RAM. Za to
    wszystkie beda mialy mniej wiecej te same funkcje.

    Pozdro.. TK

  • 153. Data: 2016-06-06 16:47:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 16:27:30 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Cos sie czepnal tej pamieci?
    > Stare telefony z oczywistych powodow nie beda mialy skanera lini
    > papilarnych, Goryli 4 i wiekszosc nie bedzie miala 3GB RAM.

    To po co w ogole o nich wspominasz?

    > Za to wszystkie beda mialy mniej wiecej te same funkcje.

    Zupelnie nie jarze o co Ci chodzi wiec moze z EOTujmy temat bo zupelnie sie
    nie rozumiemy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 154. Data: 2016-06-06 20:36:46
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.06.2016 16:47, Adam Sz. wrote:

    > To po co w ogole o nich wspominasz?

    > Zupelnie nie jarze o co Ci chodzi wiec moze z EOTujmy temat bo zupelnie sie
    > nie rozumiemy :-)
    > pozdr.

    Ja Was pogodzę - najlepszy jest nexus bo ma czysty android i zawsze
    najnowszy + co miesiąc uaktulanienia zabezpieczeń.
    Czysty andek jest w dodatku lekki i mniej zasobożerny.
    Fotki też (jak na telefon) robi świetne ;-)
    Niedługo najnowsza wersja andka ma wejść!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 155. Data: 2016-06-06 21:26:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 20:36:46 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Ja Was pogodzę - najlepszy jest nexus bo ma czysty android i zawsze
    > najnowszy + co miesiąc uaktulanienia zabezpieczeń.

    Jest OK. Ale estetyka ;(

    > Czysty andek jest w dodatku lekki i mniej zasobożerny.

    No powiem Ci, ze EMUI w huaweiu robi robote. Widzialem na testy P9 VS iphona
    5s i p9 wygral, co jest naprawde wyczynem bo iphone ma dopracowana obsluge
    pamieci i dzialania aplikacji do perfekcji. Teraz z ciekawosci znalazlem test
    Nexusa 6p i p9:

    https://www.youtube.com/watch?v=us7wf4obzIk

    I? P9 wygrywa ;) Nawet w systemowych apkach (!).

    Ale ten nexus to i tak za duza kobyla (5,7') jak dla mnie.
    Coz - jestem zdumiony i zdziwiony ale chinczyk powalil cala reszte swiata
    na kolana ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 156. Data: 2016-06-06 22:51:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-06 o 16:47, Adam Sz. pisze:

    > To po co w ogole o nich wspominasz?

    Ty napisales o funkcjach ktorych przyklad wlasnie taki podales. Gorilla,
    skaner i aparat. To nie sa funkcje tylko specyfikacja. Funkcje to
    dzwonienie, robienie zdjec, budzenie, mycie okien itp. Czegos takiego
    nowego sie spodziewalem. To co piszesz to kolejna ewolucja. Nie robie z
    tego zarzuty tylko zaintrygowany nowosciami spytalem.

    > Zupelnie nie jarze o co Ci chodzi wiec moze z EOTujmy temat bo zupelnie sie
    > nie rozumiemy :-)

    O funkcje Adam, o funkcje. Eotowac sie trzeba, bo ja juz wszystko wiem.
    O Twoich wyborach i potrzebach nie ma najmniejszego sensu rozmawiac, bo
    wiekszosc wie czego chce.

    Pozdro.. TK

  • 157. Data: 2016-06-07 08:01:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 22:51:19 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ty napisales o funkcjach ktorych przyklad wlasnie taki podales. Gorilla,
    > skaner i aparat. To nie sa funkcje tylko specyfikacja. Funkcje to
    > dzwonienie, robienie zdjec, budzenie, mycie okien itp.

    maniek przerdalasz sie bez sensu - adam podal swoje wymaganie i tyle, znajdz mu
    aparat ktory je spelnia i tyle, albo przyznaj ze takich wiele nie ma. A nie baw sie w
    jezykowy gieki. Bo nie masz racji -specyfikacje odpowiadaja za pewne funkcje i sposob
    ich realizacji - gorilla to funkcja ochrony przed zatrysowaniem itd

    b.

  • 158. Data: 2016-06-07 08:36:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.06.2016 21:26, Adam Sz. wrote:

    > Jest OK. Ale estetyka ;(

    Estetyka to kwestia gustu. Ja mam na dachu płaską dachówkę a Ty zdaje
    się nie... ;-)

    > https://www.youtube.com/watch?v=us7wf4obzIk
    > I? P9 wygrywa ;) Nawet w systemowych apkach (!).

    Takie różnice są bez znaczenia w normalnym użytkowaniu.
    Poza tym ten nexus ma do obsłużenia ponad półtora miliona pixeli więcej
    niż P9. Chociaż z kolei taka rozdzielczość to IMO przesada.

    > Ale ten nexus to i tak za duza kobyla (5,7') jak dla mnie.
    > Coz - jestem zdumiony i zdziwiony ale chinczyk powalil cala reszte swiata
    > na kolana ;-)

    Nie napisałem, że to zły fon ale akurat mnie nie powalił na kolana.
    U mnie waga argumentów była po prostu inna.
    Zamiast skupiać się na jakichś nano-róznicach w specyfikacjach
    postawiłem na czystość systemu i częste aktualizacje... wszelkie
    nakładki i prezenty softwarowe od innych producentów przyprawiały mnie o
    mdłości.
    Iphony IMO skończyły się na IP4 - iOS jest wg. mnie dziś, funkcjonalnie
    daleko w tyle za androidem.
    Używam najnowszego iOS na iPadzie Air i niestety mam wrażenie, że cofam
    się o kilka lat gdy przesiadam się z nexusa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 159. Data: 2016-06-07 08:50:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 08:36:52 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Estetyka to kwestia gustu. Ja mam na dachu płaską dachówkę a Ty zdaje
    > się nie... ;-)

    No oczywiscie - mi sie moja dachowka podoba i moj p9 ;) Mozesz miec inny gust.

    > Takie różnice są bez znaczenia w normalnym użytkowaniu.

    Wlasnie moim zdaniem TYLKO takie testy maja sens, bo symuluja normalne
    uzytkowanie :) Zadne benchmarki i jaranie sie wynikami! Responsywnosc,
    predkosc ladowania, sposob zarzadzania pamiecia (czy apka bedzie sie ladowac
    od nowa, czy uruchomi sie w stanie jakim ja zostawiles) etc. Oczywiscie,
    ze roznice miedzy akurat tymi telefonami sa niewielkie - ale to sa
    oba telefony z wyzszej polki wydajnosciowej. Jednak jak widzisz - nie
    zawsze czysty andek oznacza wyzsza predkosc :)

    > Poza tym ten nexus ma do obsłużenia ponad półtora miliona pixeli więcej
    > niż P9. Chociaż z kolei taka rozdzielczość to IMO przesada.

    To fakt :) Producenci laduja czasem glupoty tylko po to zeby na papierze
    bylo lepiej ;) Podobnie jest z aparatami - kazdy patrzy zeby bylo wiecej
    megapikseli, a malo kto wie, ze wtedy przy tej samej wielkosci matrycy kazdy
    punkt jest mniejszy i przez to odbiera mniej informacji o swietle/kolorze,
    w efekcie sa gorszej jakosci niz lepszej... :-)

> [...]
    > postawiłem na czystość systemu i częste aktualizacje... wszelkie
    > nakładki i prezenty softwarowe od innych producentów przyprawiały mnie o

    Racja. Tez nie lubie syfu i prawie zawsze instalowalem odrazu cyanomodgeny.
    Ale huawei dal naprawde malo apek od siebie (a te co dal sa niezle) - moze
    4-5 apek, z czego wszystkie da sie bez problemu odinstalowac jak nie chcesz :)
    System jest czysciutki i swietnie dopracowany. Na aktualizacjach jakos
    specjalnie mi nie zalezy - jak cos dziala to nie ruszac :-) Windowsa XP
    uzywalem najdluzej z moich znajomych, bo nie lubie zmian. Dzisiaj uzywam
    Windowsa 7 i bede tak dlugo, poki nie skoncza sie dla niego aktualizacje
    bezpieczenstwa ;)

> [...]
    > Używam najnowszego iOS na iPadzie Air i niestety mam wrażenie, że cofam
    > się o kilka lat gdy przesiadam się z nexusa.

    Nie uzywam appla na codzien ale nie hejtuje - mam szacunek do tego, ze
    system dziala bajecznie plynnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 160. Data: 2016-06-07 09:39:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.06.2016 08:50, Adam Sz. wrote:
    > No oczywiscie - mi sie moja dachowka podoba i moj p9 ;) Mozesz miec inny gust.

    Dlatego nie stawiam w ogóle w dyskusji tego argumentu.

    > Wlasnie moim zdaniem TYLKO takie testy maja sens, bo symuluja normalne
    > uzytkowanie :)

    No ale właśnie przy tej klasy słuchawkach te róznice są pomojalne.
    Szkoda czasu na dłubanie w takich detalach.

    > Na aktualizacjach jakos
    > specjalnie mi nie zalezy - jak cos dziala to nie ruszac :-)

    Bez częstych akualizacji zabezpieczeń (co w nexusie masz co miesiąc),
    telefon jest bardziej podatny na cały ten syf związany z phishingiem
    choćby. Czasy się zmieniły.
    Stale czytam, że google wypuszcza jakieś patch-e związane z lukami w
    zabezpieczeniach.

    > Windowsa XP
    > uzywalem najdluzej z moich znajomych, bo nie lubie zmian.

    I słusznie, dopóki wspierał go MS długo nie było sensu instalować 7ki.
    Z 10tką jest jednak inaczej - różnica między 7ką jest niewielka w sumie,
    AFAIK ten sam kernel.

    > Nie uzywam appla na codzien ale nie hejtuje - mam szacunek do tego, ze
    > system dziala bajecznie plynnie :)

    Może na najnowszych iphonach.
    Na iPadzie Air, który wciąż jest na półkach, mam najnowszy iOS i działa
    już mało płynnie. A na początku było OK.
    iPhone 4s leży na półce bo dziś ledwo chodzi na nim iOS 7xx!
    Apple? Never again.
    Jedynie apple tv ciągle się jakoś trzyma ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info