  • 91. Data: 2016-06-02 21:46:41
    Temat: Re: Kamera zewnetrzna z rejestratorem
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 21:04, Adam Sz. pisze:

    > W tym wypadku jeden obiektyw jest pozbawiony filtrow RGB przed matryca, co
    > daje znacznie wieksza ilosc strumienia swiatla wpadajacego na matryce.

    Tego nie rozumiem. Mozesz przetlumaczyc? Matryca mala, dziurka przed nia
    mama to jak wiecej swiatla?

    > Nie ma co porownywac z tym co bylo w tamtym p8 ;)

    Generalnie to jakies dziwaczne pomysly.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2016-06-02 21:59:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 21:46:35 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tego nie rozumiem. Mozesz przetlumaczyc? Matryca mala, dziurka przed nia
    > mama to jak wiecej swiatla?

    Normalnie swiatlo przechodzi przez filtr RGB, ktory je czesciowo zatrzymuje.
    Matryca monochromatyczna tego filtra nie ma, wiec bezposrednio na matryce
    wpada wiecej swiatla.

    > Generalnie to jakies dziwaczne pomysly.

    Tak dziwaczne, ze wszystkie iphony 7 beda juz mialy dwa takie obiektywy :-)
    Zobaczysz - niedlugo bedzie wysyp, a za 2 lata to bedzie mial kazdy smartfon.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2016-06-02 22:06:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.06.2016 o 12:17, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > Uprzejmie prosze grono o podanie mi gotowych i dzialajacych u Was
    > rozwiazan instalacji kamer zewnetrznych z rejestratorem. Podglad online
    > mile widziany. Nie chce sie doktoryzowac z tej dziedziny, tym bardziej,
    > ze macie i uzywacie.
    > Cel to rejestracja ruchu na i przy posesji z powodu okolicznych wlaman
    > do domow.
    >
    > Pozdro.. TK
    za długi wątek wyszedł, więc szybciej napiszę, niż przeczytam :)
    Kamerami jako użytkownik, zajmuję się z 10 lat. Zapomnij o kamerach
    cctv, vhs, na chinche, pal i temu podobnych. "na start" kup nawet
    najtańszą kamerkę ip hd. jak ja wepniesz do routera będziesz miał
    podgląd. jak będzie miała dziurkę na kartę sd - będziesz miał
    nagrywanie. jak będzie miała obudowę wodoodporną - coś tam deszczu
    wytrzyma. szybko, wmiarę tanio - camspot, overmaxa. JEdna uwaga.
    doświetlacze ir, wabią owady. to powoduje niepotrzebne nagrania. lepiej
    to ir olać, i mało elegancko doświetlanie posostawić "halogenom ledowym"
    z czujkami pir
    ToMasz

    PS oczywiście możesz kupić rejestrator za 200zł, dysk twardy, jakiś
    zasilacz, kupę kabli.... ale nie sprecyzowałeś ile tego potrzebujesz i
    na jaki teren.

  • 94. Data: 2016-06-02 22:07:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 21:34, Adam Sz. pisze:

    > Sa swietne. To nie to samo co kolorowe zdjecie pozbawione w programie kolorkow:)
    >
    > Tu masz jeszcze pare przykladow z pclaba z p9:
    >
    > http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/1.jpg
    > http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/5.jpg
    > http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/10.jpg
    > http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/9.jpg
    > http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/19.jpg

    > Mow co chcesz - moim zdaniem nie ma obecnie lepszego smarfona do robienia
    > fotek :)

    Drugie zdjecie wyglada na przepalone. Testom netowym nie ufam, dlatego
    chcialem od Ciebie.
    Czepiam sie, bo w ogole nie uwazam zdjec z telefonow jak cos czym mozna
    sie zachwycac, tym bardziej boskich. One moga byc dobre jesli chodzi o
    telefony, ale nie sa boskie. Fakt, ze zrobisz lepsze makro niz xperia
    sprzed dwoch lat mnie do tych zdjec nie przekonuje, bo makro tak
    naprawde malo kto robi. W tzw. normalnych zdjeciach wielkiej roznicy nie
    widze. Wszystkie zdjecia z telefonow wygladaja jak plastikowe. Nie ma w
    nich plynnych przejsc z glebokiej czerni do szarosci w cieniach, czy
    roznic jasnej bieli jak np. w chmurach w sloneczny dzien. Zdjecia przy
    malej matrycy sa tego pozbawione, bo taka jest fizyka. Do matrycy
    dociera stosunkowo malo swiatla. Ciemne miejsca sa czarne a bardzo jasne
    jak przepalone. To jest przypadlosc kazdego aparatu z mala matryca a tym
    bardziej telefonu.
    Fajnie, ze aparaty w telefonach sa coraz lepsze. Nie raz mozna zrobic
    jakie kolwiek zdjecie tylko dlatego, ze ma sie przy sobie telefon. A
    skoro juz, to niech ono bedzie jak najlepsze. Jednak do bardziej
    ambitnych niz facebook spraw sie nie nadaje. No i wracajac do tematu,
    aparat jaki oferuje Twoj telefon nie jest wart tego by zmienic dla niego
    starawa zetke. Moim zdaniem oczywiscie. Zostaje Gorilla 4 i skaner linii
    papilarnych. A myslalem, ze faktycznie masz jakies specjalne wymagania. :-)

  • 95. Data: 2016-06-02 22:13:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 21:59, Adam Sz. pisze:

    > Normalnie swiatlo przechodzi przez filtr RGB, ktory je czesciowo zatrzymuje.
    > Matryca monochromatyczna tego filtra nie ma, wiec bezposrednio na matryce
    > wpada wiecej swiatla.

    A to nie jasnosc obiektywu bedzie?

    > Tak dziwaczne, ze wszystkie iphony 7 beda juz mialy dwa takie obiektywy :-)
    > Zobaczysz - niedlugo bedzie wysyp, a za 2 lata to bedzie mial kazdy smartfon.

    Moze to i metoda nadrobienia roznicy w wielkosci matrycy. Tylko chyba
    jednak prosciej kupic aparat niz dac sobie wciskac podobno super zdjecia
    w telefonie ze trzy razy drozszym niz dobrej klasy aparat. Slowem dla
    aparatu nie warto.

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2016-06-02 22:25:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 22:07:17 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Drugie zdjecie wyglada na przepalone. Testom netowym nie ufam, dlatego
    > chcialem od Ciebie.

    No to poczekaj az bedzie lepsza pogoda. Mam pare fajnych ale nie do
    pokazania dla publiki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2016-06-02 22:31:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 22:13:26 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > jednak prosciej kupic aparat niz dac sobie wciskac podobno super zdjecia
    > w telefonie ze trzy razy drozszym niz dobrej klasy aparat. Slowem dla

    Ale to chyba jest jasne, ze aparat jest tylko dodatkiem do smartfona i nie on
    tu generuje cene :) Na wyjazy dalej bede targal lustrzanke, ktora zajmuje
    mi pol plecaka ale jestem pewien, ze sporo fotek ustrzele tez aparatem
    w smartfonie i w albumie nie poznasz ktore bylo czym robione :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2016-06-02 22:32:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 22:13:26 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A to nie jasnosc obiektywu bedzie?

    No IMHO nie. Obiektyw to jedno, matryca z filtrami to drugie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2016-06-02 23:15:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 22:32, Adam Sz. pisze:

    > No IMHO nie. Obiektyw to jedno, matryca z filtrami to drugie.

    Niech bedzie. Nie chce mi sie w to wglebiac.

    Pozdro.. TK

  • 100. Data: 2016-06-02 23:32:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 22:31, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > mi pol plecaka ale jestem pewien, ze sporo fotek ustrzele tez aparatem
    > w smartfonie i w albumie nie poznasz ktore bylo czym robione :-)

    No tak, ale ciezko cos takiego telefonem zrobic zupelnie bez przygotowania:

    https://zapodaj.net/3455d159e54c2.jpg.html

    Przy okazji - wiesz co to za motur?

    Pozdro.. TK