  • 11. Data: 2018-04-10 15:45:34
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 12:57:50 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Oczywiście możesz kupić kocioł tańszy, innej firmy, ale będzie się to
    > wiązało z przeróbką istniejącej instalacji na układ zamknięty,

    To znaczy zamiast naczynia przelewowego założyć membranowym naczynie przeponowe?

  • 12. Data: 2018-04-10 16:52:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 15:45, Kris pisze:

    > To znaczy zamiast naczynia przelewowego założyć membranowym naczynie przeponowe?

    oraz zawór bezpieczeństwa.

  • 13. Data: 2018-04-10 17:26:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 15:40, Kris pisze:

    > Mają aluminiowe wymienniki- czy to nie aby na minus w stosunku do kotłów z
    wymiennikami ze stali nierdzewnej?

    To nie jest czyste aluminium ale stop aluminium, magnezu i krzemu.

    Minusem jest troszkę niższa sprawność ok. 2-3% w porównaniu do
    wymienników ze stali nierdzewnej. Plusem zaś jest wytrzymałość i
    odporność na zanieczyszczenia oraz łatwość czyszczenia wymiennika.
    Plusem tego kotłów z takimi wymiennikaami jest także brak dodatkowych
    elementów takich jak wymiennik płytowy i zawór przełączający służących
    do grzania CWU w przypadku kotłów 2-funkcyjnych. Są to elementy, które w
    kotłach z wymiennikami nierdzewnymi są niezbędne, a często się psują -
    zwłaszcza zawory przełączające.

    Wytrzymałość na zanieczyszczenia tych wymienników bierze się stąd, że
    woda nie przepływa cienkimi lamelami (jak w przypadku kotłów z
    wymiennikami nierdzewnymi), ale miedzianą rurą zatopioną w bloku
    wymiennika. Blok wymiennika jest mocno ożebrowanym radiatorem z ww
    stopu. Podobnie też jest grzana woda CWU w przypadku kotła
    2-funkcyjnego, dlatego niepotrzebne są dodatkowe elementy w postaci
    wymiennika płytowego i zaworu przełączającego.

    Wymienniki z nierdzewki natomiast są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia
    wody w obiegu CO, które często doprowadzają do pęknięć takich
    wymienników. Dzieje się to na skutek bardzo dużej rozszerzalności
    termicznej stali nierdzewnych.

    Dlatego takie kotły powinno się stosować tylko z nowymi instalacjami
    najlepiej z tworzyw sztucznych. W przypadku starych instalacji stalowych
    należy odseparowywać wymiennikami płytowymi. Ponadto "piętą achillesową"
    takich wymienników są spawy, które mogą korodować i pękać jeżeli są źle
    wykonane lub proces obróbki po spawaniu był źle lub niedokładnie
    wykonany. Chodzi o to, że spawy takie powinny być dokładnie wytrawione i
    spasywowane.

    Niestety wiele firm miało problemy z takimi wymiennikami. Nawet i ACV w
    kotłach serii Prestige.

    Zmorą takich wymienników zaś jest brak dobrego dostępu do każdego
    zakamarka takiego wymiennika i brak możliwości dokładnego wyczyszczenia.

    Plusem natomiast jest wyższa sprawność, która da w przeciętnym domu
    jednorodzinnym roczne oszczędności na kosztach ogrzewania na poziomie
    50-150zł.

  • 14. Data: 2018-04-10 18:10:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pamietam zebym tak o putinie i gazie kiedys napisal. Mozesz dac linka?

  • 15. Data: 2018-04-10 20:14:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, April 10, 2018 at 11:02:52 AM UTC+2, Kuba wrote:

    > Rezerwowo jest piec elektryczny CO 27kWh ale nim nie da sie utrzymac temperatury w
    domu. Tzn, technicznie sie da , bez problemu ale finansowo nie za bardzo. Do tego są
    awarie prądu i wtedy jest dupa zbita - wiec to rozwiązanie jest takie sobie.

    Przy gazowym prad tez jest raczej potrzebny (sterowanie, pompa, ew. jakis zawor
    sterowany elektrycznie)
    Oczywiscie mozna jakiegos UPSa podpiac, ale to dodatkowa komplikacja i koszty...

  • 16. Data: 2018-04-10 20:59:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.04.2018 o 09:53, Kuba pisze:
    > Jaki mam zamontować kocioł do domu jednorodzinnego przy gazie z butli?
    > Musze mieć sterowanie przez internet.
    > Ma grzać kaloryfery, wody użytkowa nie jest potrzebna.
    > Dom o powierzchni 140 m2 , nieocieplony ale nie jest zle.
    >
    > Co możecie polecić bo ja sie gubie?

    zapomnij o tym pomyśle, bez innych przeróbek. Kiedyś moim seniorom rodu
    ktoś zrobił taki miks, absolutnie to nie działało, a w każdym razie nie
    ekonomicznie. Dalece nie ekonomicznie. Do tego profesjonalista, polecił
    Ci kocioł za 5 tyś. zastanawiam się dla czego? Ile lat użytkowania
    potrzeba żeby jego super parametry zapracowały na oszczędność 3 tyś - w
    porównaniu do najtańszych piecy gazowych? Grupa schodzi na psy. zero
    pomysłów, kombinacji, Zenek - tylko pellet, a większośc - trzymaj sie
    instrukcji i wyłącz kreatywność. Co chesz z kotłem robić prze intenet?
    Załączać? to wystarczy przełącznik sterowany internetm. sprawdzać
    prametry? - wystarczy kamera ip. no chyba że kupisz piec full wypas, z
    ekranem dotykowym, który wyświetla cokolwiek dopiero jak się go dotknie....

    ToMasz

  • 17. Data: 2018-04-10 21:52:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 20:59, ToMasz pisze:

> [...]
    > wystarczy kamera ip. no chyba że kupisz piec full wypas, z ekranem
    > dotykowym, który wyświetla cokolwiek dopiero jak się go dotknie....

    5 - 3 = 2 tys. zł

    Gdzie masz tak tanie kotły, które jeszcze mają gwarancję?

    Od prawie 2 lat już nie ma w sprzedaży innych kotłów jak kondensacyjne
    oraz kotłów z otwartą komorą na wymianę starych, a najtańszy kocioł
    kondensacyjny to wydatek ok. 4 tys. zł. Jak by nie liczył to między 4 a
    5 tys. zł nie da się zaoszczędzić 3 tys.

    Chyba, że proponujesz kocioł z otwartą komorą spalania, ale różnica
    będzie taka, że jak za ogrzewanie kotłem kondensacyjnym rocznie wyda 4-5
    tys. zł to grzejąc kotłem z otwartą komorą spalania będzie płacił 6-8
    tys. zł. Tak, tak. Kotły z otwartą komorą nie dość, że same w sobie mają
    15-20% niższą sprawność to jeszcze zabierają ciepło z domu, aby je
    wyrzucać przez komin.

    Co do porównań kotłów to powiem Ci, że sam przerabiałem ten temat.

    Miałem kocioł z otwartą komorą spalania. W największe mrozy (-15'C)
    potrafił spalić gazu za 1700zł w miesiącu.

    Po wymianie na kondensacyjny (właśnie ACV-a) przy tych samych
    temperaturach płaciłem nie więcej jak 1000zł.

    Przy temperaturach od +5 do +10'C kocioł z otwartą komorą nie schodził
    poniżej 600zł., a kondensacyjny nie przekroczył 350zł.

    Na marginesie dodam, że grzejąc węglem w tych samych warunkach musiałem
    spalić ok. 800kg węgla kupowanego w cenie 750zł/tonę (cena przed
    zeszłorocznymi podwyżkami, które skoczyły ok. 20% wzwyż).

    Latem grzałem ciepłą wodę. Za okres letni (tzn. poza sezonem grzewczym)
    wydawałem ok. 2 tys. zł przy kotle z otwartą komorą, a kotłem
    kondensacyjnym grzeję ciepłą wodę za 1000-1100zł.

    W moim przypadku roczne koszty grzania (CO i CWU) kotłem z otwartą
    komorą były ponad 60% wyższe niż kotłem kondensacyjnym.

    Jaki więc jest sens kupowania kotła z otwartą komorą spalania? Przecież
    różnica w cenie zakupu zwróci się najpóźniej po 2 sezonach grzewczych, a
    kocioł gazowy kupuje się na co najmniej kilkanaście lat.

  • 18. Data: 2018-04-10 21:57:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 20:59:30 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > Do tego profesjonalista, polecił
    > Ci kocioł za 5 tyś. zastanawiam się dla czego? Ile lat użytkowania
    > potrzeba żeby jego super parametry zapracowały na oszczędność 3 tyś - w
    > porównaniu do najtańszych piecy gazowych?

    Wyborny pomysł. Ja miałem 2 razy piec gazowy za 2,5 kafla. Żaden nie żył dłużej
    niż 7 lat, przy czym trzeba je było naprawiać co kilkanaście miesięcy.
    A w jednym non stop psuł się chyba czujnik przepływu więc zamiast
    wymieniać w kółko powiesiłem przy nim mikser kuchenny sterowany z łazienki,
    żeby napierdalawszy o obudowę załączał grzanie wody.
    Jeżeli będę miał kiedyś jeszcze gdzieś gaz to w życiu nie kupię
    taniego padła.

    > Grupa schodzi na psy. zero
    > pomysłów, kombinacji, Zenek - tylko pellet, a większośc - trzymaj sie
    > instrukcji i wyłącz kreatywność.

    Co Ty pitolisz? Chyba nie czytamy tej samej grupy :>

> [...]
    > ekranem dotykowym, który wyświetla cokolwiek dopiero jak się go dotknie....

    Wbudowany internet będzie za grosze i będzie działał, po cholerę chłop
    ma się jeszcze bawić w rzeźbę, skoro się na tym nie zna???

    L.

  • 19. Data: 2018-04-10 22:20:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 5 - 3 = 2 tys. zł
    >
    > Gdzie masz tak tanie kotły, które jeszcze mają gwarancję?
    w castoramie. pierwszy strzał co prawda troche droższy, ale
    kondensacyjny, za połowę tego co proponujesz

    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/technik
    a-grzewcza-i-ogrzewanie/kotly-piece/kotly-gazowe/koc
    iol-kondensacyjny-2f-beretta.html

> [...]
    > kondensacyjny to wydatek ok. 4 tys. zł. Jak by nie liczył to między 4 a
    > 5 tys. zł nie da się zaoszczędzić 3 tys.
    bredzisz. Argument wyżej

    > Chyba, że proponujesz kocioł z otwartą komorą spalania,

    Akapit wyżej piszesz, ze niema takich kotłów w sprzedaży. wytrzeźwiej,
    potem pisz.
> [...]
    >
    > Po wymianie na kondensacyjny (właśnie ACV-a) przy tych samych
    > temperaturach płaciłem nie więcej jak 1000zł.
    to trzeba było zgłosić do uokik. różnica powinna w najgorszym przypadku
    wynosić 20% nie prawie 50%. moze inne czynniki spowodowały taką różnicę?
    Naprzykład fantazja?

    > Latem grzałem ciepłą wodę. Za okres letni (tzn. poza sezonem grzewczym)
    > wydawałem ok. 2 tys. zł przy kotle z otwartą komorą, a kotłem
    > kondensacyjnym grzeję ciepłą wodę za 1000-1100zł.
    sraty pierdaty. ja na rodzinę 2+2 wydaje rocznie 1200zł na gaz przy
    zwykłym piecu. od 3 lat mam turbo, wcześniej otwarty. różnica minimalna.
    jak chcesz, przedstawię rachunki.

    > W moim przypadku roczne koszty grzania (CO i CWU) kotłem z otwartą
    > komorą były ponad 60% wyższe niż kotłem kondensacyjnym.
    z dużym udziałem fantazji. My nie jesteśmy Twoimi klientami. nas nie
    trzeba ściemniać, nie zarobisz na tym.

    ToMasz

  • 20. Data: 2018-04-10 22:27:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > żeby napierdalawszy o obudowę załączał grzanie wody.
    > Jeżeli będę miał kiedyś jeszcze gdzieś gaz to w życiu nie kupię
    ale my tu nie piszemy o życiowych porażkach, tylko o kotłach. o
    wyższości kotła gazowego za 5 tyś, ( w którym wskazujecie wady) nad
    kotłem za 2 tys (sory, nie sprawdziłem - teraz kosztuje 2.5tyś)

    > Wbudowany internet będzie za grosze i będzie działał, po cholerę chłop
    > ma się jeszcze bawić w rzeźbę, skoro się na tym nie zna???
    bo "internet" sterujący kotłem kosztuje (strzelam) 50zł. wbudowany w
    kocioł moze być 10 raz droższy. wiec pytam - po co? Ja kiedyś zrobiłem
    sterowanie kotłem przez gsm. wiesz jak? zamocowałem do pokrętła
    temperatury, telefon na sznurku. jak puszczałem dzwonek, wibrator
    przewracał telefon włączajac piec. jak to instaltor zobaczył to mu para
    z uszu buchała

    ToMasz

    ps jeszcze raz napiszę, że cała dyskusja jest mocno teoretyczna.
    nieocieplony dom, z grubymi rurami, z hektolitrami wody w żeliwnych
    kaloryferach, będize trudny do rozgrzania i kosztowny do utrzymania
    temperatury. ten czy inny piec, będie porażką lub dużą porażką. czy tu
    sie przynajmniej zgadzamy?