  • 71. Data: 2018-01-11 10:08:31
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jan 2018 16:07:29 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > To tak cirka jebalt bedziesz placil rocznie 15-20 tysiecy podatku
    > katastralnego jak go wprowadza.

    Znowu uruchomiłeś swoją zdezelowaną kryształową kulę?
    Do tvpis się zgłoś, tam zrobisz karierę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 72. Data: 2018-01-11 10:10:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jan 2018 00:18:20 +0100, gobo

    > Ogrzewanie: pompa ciepla Junkers z wymiennikiem gruntowym
    > - odwiert w litym graniorycie...

    Dżizzz... Samo to kosztowało pewnie ponad 60-70 tys. zł? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2018-01-11 10:12:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 09:30:56 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jaki właściciel?

    Się wtrącasz w dyskusję nieproszony;)

    >Zapłacą przecież wynajmujący ;) Podatki ZAWSZE w ten
    > sposób działają. Płaci je ZAWSZE konsument :-)

    Chciałem dać szanse Kogutkowi żeby sam do takiego wniosku doszedł.

  • 74. Data: 2018-01-11 11:35:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak to - a ekologia?? Byłby już jeden wstrętny diesel mniej.
    na razie w tym niema ekologii - chyba ze ktoś udowodni że jest inaczej.
    na razie wiemy, że na 1kg/litrze paliw kopalnych dalej zajedzie
    klasyczny samochodzik, niż elektryk. (paliwo trzeba zamienić na prąd,
    przesłać go ze stratą, zmagazynować w akumulatorze ze stratą i zamienić
    na energię mechaniczną)

    ToMasz

  • 75. Data: 2018-01-11 12:00:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jan 2018 11:35:15 +0100, ToMasz

    > na razie w tym niema ekologii - chyba ze ktoś udowodni że jest inaczej.

    Oczywiście, grzanie wunglem też jest bardziej ekologiczne.

    > na razie wiemy, że na 1kg/litrze paliw kopalnych
    > dalej zajedzie klasyczny samochodzik, niż elektryk.

    Przedstaw te wyliczenia.

    > (paliwo trzeba zamienić na prąd, przesłać go ze stratą,
    > zmagazynować w akumulatorze ze stratą i zamienić
    > na energię mechaniczną)

    Oczywiście, bo samochodzik z silnikiem spalinowym
    to ma sprawność 100%. Ot, takie cudo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2018-01-11 12:40:19
    Od: l...@g...com

    To na bogato, cenowo nie najgorzej, dom też niemały

  • 77. Data: 2018-01-11 13:02:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 11 Jan 2018 11:35:15 +0100, ToMasz wrote:
    > na razie w tym niema ekologii - chyba ze ktoś udowodni że jest inaczej.

    Mój post należy odbierać jako czystą ironię (może faktycznie było zbyt
    subtelnie). Myjk to usenetowy ekolog, co jest pro elektryki, pro pompy
    ciepła, i narzeka na diesle choć sam takim jeździ żeby robić 4km
    dziennie :)

    Mateusz

  • 78. Data: 2018-01-11 13:05:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 21:44:18 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    ), oraz dlatego że od 3 lat dziennie robię w porywach 3-4km,

    Rower Sobie kup. Ekologicznie będzie.

  • 79. Data: 2018-01-11 13:06:27
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-10 o 21:44, Myjk pisze:
    > Cóż, ja nie rozumiem ciśnienia na używane, duże, stare silniki. ;) Mnie
    > moje obecne (jak i poprzednie) "elektroniczne" auto nigdy nie zawiodło --
    > myślę, że masz jakiś bezpodstawny uraz po prostu.

    Nie wiem czy uraz. Ot czysta obserwacja otoczenia i w sumie kalkulacja
    połączona z po prostu "miłością" do starych :)

> [...]
    > mocno), oraz dlatego że od 3 lat dziennie robię w porywach 3-4km, od święta
    > przejadę trochę dalej ale też nie więcej niż 60km. Chciałem zmienić na
    > jakąś mała turbo benzynę (wczoraj dla przykładu, jak odbierałem mieva do
    > testów, pokulałem się nowym Mitsu Eclipse Croos z silnikiem 1.5 turbo i CVT
    > -- fajne auto), może nawet bym się zmusił na coś używanego, ale no, no, nie
    > warto przy takich przelotach. Taka popierdółka elektryczna byłaby idealna
    > dla mnie -- mam nadzieję że się MMC zechce tego pozbyć za rozsądną cenę a
    > odpowiednią do pojemności akumulatorów. :P

    No przy 4 km dziennie to faktycznie nawet akumulatorową kosiarką pewnie
    zajedziesz na miejsce ;)
    A i jak masz auto od nowości u siebie, to zdecydowanie nie warto tego
    zamieniać na jakąś pierwszą lepszą używkę.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 80. Data: 2018-01-11 13:31:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jan 2018 13:06:27 +0100, Kżyho

    > No przy 4 km dziennie to faktycznie nawet akumulatorową
    > kosiarką pewnie zajedziesz na miejsce ;)

    Dzisiaj testuję ecodrajwing, ale szczególnych zysków
    z tego tytułu nie widzę. Muszą być już po prostu
    padnięte baterie.

    > A i jak masz auto od nowości u siebie, to zdecydowanie nie
    > warto tego zamieniać na jakąś pierwszą lepszą używkę.

    No widzisz, niestety niektóre tępe trolle internetowe
    tego nie moga jakoś pojąć i podgryzają po kostkach. ;>

    --
    Pozdor
    Myjk