  • 431. Data: 2022-01-30 00:34:54
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 29 January 2022 at 23:23:04 UTC+1, Janusz wrote:

    > Też, albo hamują i ograniczają obroty żeby sie turbina za bardzo nie
    > rozkręciła, być może że teraz wieje mocniej i właśnie ten proces zachodzi.
    >
    > --
    > Janusz
    obraca sie gondolę aby wirnik był ustawiony równolegle do wiatru
    zahamowac rozpędzonego wirnika się nie da, bo generuje do 1MW
    i mechaniczny hamulec cierny się stopi lub zapali a hamowanie generatorem to
    przyczyna pożarów turbin

  • 432. Data: 2022-01-30 07:26:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 19:36 Kris <k...@g...com> pisze:

    > U nas znowu dmucha. Solidnie
    > Bardzo solidnie

    U mnie też, wczoraj wieczorem prze 3h prądu nie było.
    2 min. po wyłączeniu Żona dzwoni do dystrybucji (mówię, gdzie dzwonisz -
    pewnie nawet nie wiedzą co padło) a tam IVR zapodaje komunikat:
    Miejscowość A awaria do 23.40, miejscowości B,C,D,E awaria do 23.45,
    miejscowości Z,Y,W awaria do jutra do 6.45.

    Wie ktoś co to za system, że tak dobrze szacuje? - u mnie miało nie być do
    23.45 i o 23.40 pojawił się prąd w gniazdku.
    To wynika z jakiegoś SLA? - mają np. 2h na usunięcie awarii w miasteczku
    typu A i choćby gały srały to ją muszą w te 2h usunąć. Nie chce mi się
    wierzyć, że u mnie np. naprawili w 10 min i później czekali do tej 23.45
    aby się zgadzało z komunikatem :-)

    TG

  • 433. Data: 2022-01-30 09:07:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 30 stycznia 2022 o 07:26:31 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > U mnie też, wczoraj wieczorem prze 3h prądu nie było.
    Przerąbane macie z tym prądem.
    Tu gdzie mieszkam od 2007 roku ze 3 razy prądu nie bylo.
    Dłużej jak godzinę żadna przerwa nie trwała.

  • 434. Data: 2022-01-30 09:18:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 09:07 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Przerąbane macie z tym prądem.
    > Tu gdzie mieszkam od 2007 roku ze 3 razy prądu nie bylo.
    > Dłużej jak godzinę żadna przerwa nie trwała.

    Wczoraj jak Żona dzwoniła do PGE to na nagraniu wymieniali Pruszków,
    Grodzisk, Błonie, Babice, Piastów itp. - praktycznie cały powiat
    Warszawa-Zachód był bez prądu.
    U mnie od jesieni już trzecia przerwa dłuższa niż 2h. Takich po
    kilka/kilkanaście minut było też kilka.
    Jak jest rozległa awaria - taka jak wczoraj to aż się człowiek dziwnie
    czuje jak wyjdzie z chałupy - wszędzie ciemno, nawet łuny na horyzoncie
    nie było.
    Jak by nie wichura to by można było po 30 latach znowu Drogę Mleczną
    oglądać...

    TG

  • 435. Data: 2022-01-30 11:10:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Jan 2022 07:26:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Wie ktoś co to za system, że tak dobrze szacuje?

    Raczej człowieki klepią. Jak mi ostatnio transforamtor podpalili (myślałem
    że się spalił sam, ale się okazało że został przez kogoś podpalony), to w
    systemie się pojawiło dopiero jak zgłosiliśmy, i "system" pomylił się w
    sumie o 12h, literalnie 24h nie było prądu. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 436. Data: 2022-01-30 11:12:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Jan 2022 09:18:04 +0100, Tomasz Gorbaczuk

> [...]
    > nie było.
    > Jak by nie wichura to by można było po 30 latach znowu Drogę Mleczną

    Ja w granicach Wawy mieszkam (aczkolwiem w lesie, w otulinie parku
    krajobrazowego) i jak jest czyste niebo to nawet widać DM.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 437. Data: 2022-01-30 11:41:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 11:10 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Sun, 30 Jan 2022 07:26:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Raczej człowieki klepią.
    za szybko na ludzi - po 2 min od zerwania w kilku miejscach lini średniego
    napięcia już mieli na infolini zapowiedź o awarii, listę miejscowości i
    szacunkowy czas naprawy.

> [...]
    > systemie się pojawiło dopiero jak zgłosiliśmy, i "system" pomylił się w
    > sumie o 12h, literalnie 24h nie było prądu. :P

    co innego pojedyncze trafo a co innego wiele miejscowości.
    Muszą mieć jakieś czujki na liniach WN/SN i na podstawie ich wskazań jadą
    na konkretny odcinek.
    U mnie część linii jest w lesie - skąd wiedzą na którym kilometrze jest
    zerwana?
    Nie jadą wzdłuż przez pola/lasy - zjeżdżają z drogi/drogi leśnej i
    dojeżdżają kilkadziesiąt metrów przez teren do zerwania.

    TG

  • 438. Data: 2022-01-30 11:42:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 11:12 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Sun, 30 Jan 2022 09:18:04 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Ja w granicach Wawy mieszkam (aczkolwiem w lesie, w otulinie parku
    > krajobrazowego) i jak jest czyste niebo to nawet widać DM.

    To masz farta, ja też przy lesie, ale u mnie wkoło latarnie i nic nie
    widać.

    TG

  • 439. Data: 2022-01-30 12:02:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/01/2022 11:41, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > U mnie część linii jest w lesie - skąd wiedzą na którym kilometrze jest
    > zerwana?

    Mierzą odbicie w lini, na podstawie tego można obliczyć bardzo dokładnie
    gdzie jest problem.

    https://tinyurl.com/5d7rb269

  • 440. Data: 2022-01-30 13:48:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-01-2022 o 19:36, Kris pisze:
    odfrune�a, wszelkie drobne przedmioty z okolic domu pochowane. Oby do rana;)

    > U nas znowu dmucha. Solidnie
    > Bardzo solidnie

    U mnie kilka razy wydmuchał różnicówkę.
    Jak toto działa?
    Bo jedyny podejrzany to uszkodzone gniazdko w ogrodzie (zepsuła się
    klapka, więc mogło tam wwiać wilgoć z deszczu), ale bezpiecznik na ten
    obwód był odłączony.

    Różnicówka działa jakoś z pominięciem bezpiecznika?