  • 11. Data: 2018-05-12 17:40:34
    Temat: Re: Który napęd do bramy przesuwnej?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.05.2018 o 01:36, Jacek pisze:
    > Mam od ładnych paru dwa napędy Beninca. Z tego, co widzę, to nowe napędy
    > mają zmienione obudowy, ale w środku wyglądają podobnie do starych.
    > Zaobserwowałem takie mankamenty: w zimie czasem szwankuje elektronika,
    > po kilku latach pojawiają się "zimne luty" albo odpada nóżka od
    > kondensatora (napęd trochę wibruje i pewnie od tego). Przyciski pilotów
    > wytrzymują max 5 lat.
    > Nie są to jakieś poważne usterki, jak ktoś trochę majsterkuje. Dla kogoś
    > o innym hobby może to być problem.

    A jak to jest z "wyłącznikami krańcowymi"?

    FAAC - magnetyczne wyłączniki krańcowe
    Beninca - chwalą się że mają mechaniczne ale magnetyczne też są dostępne
    Tousek - chwalą się że ich brama nie potrzebuje wyłączników krańcowych

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2018-05-12 21:43:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Chodzi Ci o wymianę baterii, czy przycisk się rozlatuje? :-P

    Dość szybko odłamuje się uszko od zawieszki (dorabia się wtedy z kawałka
    drutu i już jest na wieki ;-)
    Mikrowyłączniki od przycisków po 3-5 latach przestają działać.
    Za 50 gr/szt. kupuje się nowe i przelutowuje.
    Jak ktoś nosi pilota w kieszeni, to brud szybciej wykańcza te styki.
    Bateria trzyma chyba minimum 3 lata.
    Jacek

  • 13. Data: 2018-05-12 22:01:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > A jak to jest z "wyłącznikami krańcowymi"?

    > Beninca - chwalą się że mają mechaniczne ale magnetyczne też są dostępne
    Ja mam mechaniczny - taki ze sprężynką.
    https://tinyurl.com/ydaabhgm

    Nigdy nie było z nim żadnych problemów.
    Jacek