  • 11. Data: 2018-08-04 13:03:10
    Temat: Re: Linia kroplująca w ogrodzie - jakie rury pod ziemią?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 12:55 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > Ale jak podepniesz do instalacji kroplującej to masz tam prawie 4-6 bar
    > (na hydrofor ustawione jest na max ciśnienie). Pozsadza to bez cybantów
    > a montowanie ich na każdą złączkę doprowadzi mnie do furii i załamania
    > zaraz potem :)

    Do linii kroplującej (za elektrozaworem) długiej na 50m, zasilanej z sieci
    wodociągowej - 2-5 bar dałem takie złączki bez żadnych opasek. Przetrwały
    3 zimy i nic się nie po rozłączało. Jak zrobisz na skręcanych przy tej
    linii też nie pójdziesz z torbami. Co to jest 2 czy 10 złączek skręcanych
    wobec 50 czy więcej w całej instalacji :-)

    TG

  • 12. Data: 2018-08-04 13:13:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 12:57 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > a jak rozwiązałeś rozdzielnię? masz w jednym miejscu wszystko czy
    > rozproszone sekcje (biorące zasilanie z rur w dalszych częściach
    > działki)?

    Teraz mam w jednym miejscu wszystkie elektrozawory (mam w ziemi betonowy
    kanał przykryty ozdobnymi płytkami chodnikowymi) - ale właśnie zabieram
    się za nawadnianie przed ogrodzeniem i tam zrobię tak, że z aktualnej
    rozdzielni do ogrodzenia doprowadzę rurę z wodą i kabel ziemny. Na
    posesji, przy ogrodzeniu zakopię kolejną skrzynkę rozdzielaczy (przy
    okazji zrobię sobie kran z wodą przy ogrodzeniu), wstawię elektrozawory (2
    sztuki) z których wyprowadzę rury do zraszaczy poza posesję.
    Przed chwilą zamówiłem do tego kabel ziemny 3 x 1,5, stosowny odcinek rury
    PN4 i 2 elektrozawory. Zbieram się od rana z tym kopaniem - ale 33 st.C
    jest słabą motywacją :-(

    TG

  • 13. Data: 2018-08-04 17:37:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przetrwały 3 zimy i nic się nie po rozłączało.

    zim się nie boję, tylko zsadzania przewodu bo jak to zrobi w nocy to
    będę miał demolkę

  • 14. Data: 2018-08-04 17:39:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Teraz mam w jednym miejscu wszystkie elektrozawory (mam w ziemi betonowy
    > kanał przykryty ozdobnymi płytkami chodnikowymi) - ale właśnie zabieram

    możesz w wolnej chwili cyknąć fotkę tego?

    Ja u siebie wyprowadziłem i zabetonowałem ocynkowaną 2" i na trójnikach
    zrobiłem rozgałędziacze (taki krzyż z trójników) gdzie w dół idą zawory
    a od zaworów rury pe25.

    Ale szpetne to i kombinuję jak by to przerobić.

  • 15. Data: 2018-08-04 20:39:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 17:39 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > możesz w wolnej chwili cyknąć fotkę tego?

    Chwilowo jestem poza domem - ale mam to zrobione dokładnie tak jak tu:

    http://www.nawadnianie-ogrodow.pl/porady/montaz-inst
    alacji-nawadniajacej

    Elektrozawory mam na systemowych trójnikach, które zapewniają łatwy
    montaż i odpowiedni rozstaw.

> [...]
    > a od zaworów rury pe25.
    >
    > Ale szpetne to i kombinuję jak by to przerobić.

    Dopóki działa to tego nie ruszaj (po co? - to nie ma wyglądać :-) ) - jak
    coś przerdzewieje i zacznie przeciekać wtedy zrobisz to dobrze.

    TG

  • 16. Data: 2018-08-04 21:02:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 17:37 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > zim się nie boję, tylko zsadzania przewodu bo jak to zrobi w nocy to
    > będę miał demolkę

    Na wyciskanych tak jak już pisałem robię instalację za elektrozaworami. W
    tych rurach masz przecież same dziury (bo mają podlewać rośliny) -
    raczej nie ma możliwości aby powstał jakiś skok ciśnienia i związane z nim
    ryzyko wysunięcia przewodu z kształtki.

    Ciśnienie w tych liniach jest przez max 30 min w ciągu doby (a zazwyczaj
    krócej).
    Trawniki podlewam 2 razy w ciągu doby: - raz około czwartej przez jakieś
    4-7 min (w zależności od sekcji i ilości zraszaczy) i drugi raz około 7 -
    przez 2-4min. Trawa zielona, wygląda bdb. Linie kroplujące mam w tujach -
    uruchamiam je co 3-5 dni na 20-30min. Mam też linie kroplujace z
    mikrozraszaczami (do podlewania różnych roślin poza tujami) - te
    uruchamiam 3 razy w ciągu doby przez 2-3 min. Na podlewanie w ciągu
    miesiąca zużywam 15-20 m3 wody - w zależności od pogody podnoszę lub
    obniżam procentowo czasy nastaw (sterownik ma taką funkcję).
    Jak zaczynałem podlewanie zużywałem 30m3 przy 3-4 sekcjach. Teraz mam
    działających 8 i tak jak pisałem dojdą jeszcze dwie. W kolejnym sezonie
    zmniejszę jeszcze zużycie - przy takich upałach (u mnie nie padało już 2
    tygodnie) mam zamiar zejść do 10-12 m3 na miesiąc - za wodę ogrodową (bez
    ścieków) płacę 2,65 zł/m3.

    TG

  • 17. Data: 2018-08-04 21:30:52
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > 1"? nie przesadzasz oby?:) to będzie niewygodne do układania. Ja zrobiłem
    > na rurach 25mm niebieskich i wszystko cacy.

    0,3 mm różnicy. O niebo lepsze;)

  • 18. Data: 2018-08-04 22:03:28
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-08-04 o 21:30, Jarek pisze:

    > 0,3 mm różnicy. O niebo lepsze;)
    ROTFL
    racja:D
    pochrzaniło mi się z rurami 32mm (przez srednice żeliwnych:))
    1" jest ok:D:D:D

  • 19. Data: 2018-08-04 22:20:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 22:03 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > ROTFL
    > racja:D
    > pochrzaniło mi się z rurami 32mm (przez srednice żeliwnych:))
    > 1" jest ok:D:D:D

    A ja myślałem, że to żart z Twojej strony - jak w tym dowcipie z blondynką
    dla której 60s to za mało czasu na zadanie - ale 1 minuta to już w sam raz
    :-)

    TG

  • 20. Data: 2018-08-04 22:22:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A ja myślałem, że to żart z Twojej strony - jak w tym dowcipie z
    > blondynką dla której 60s to za mało czasu na zadanie - ale 1 minuta to
    > już w sam raz :-)

    :D pozytywne zwieńczenie dnia:) do tej pory mam banana na paszczy:D

    zakręciłem się jak słoik:) napisałeś cal i oczami wyobraźni (a
    zaznaczam, że doskonale wiem ile to jest w milimetrach:P) miałem calowy
    nypelek z żeliwa czy rurkę i skojarzenie z rurą 32mm - a one są
    upierdliwe w układaniu.