  • 11. Data: 2017-11-27 10:44:08
    Temat: Re: Meble kuchenne - pomalowanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 10:39:44 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Na puszce jest to napisane.
    http://allegro.pl/farba-epoksydowa-do-betonu-posadze
    k-zywica-1-2kg-i6816499739.html

    O takich farbach pisałeś?

    https://allegro.pl/kategoria/sciany-i-elewacje-farby
    -126182?string=epoksydowa&order=m&bmatch=ss-base-rel
    evance-floki-5-nga-hcp-hou-1-3-1003

  • 12. Data: 2017-11-27 10:52:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.11.2017 o 11:15, Tomek pisze:
    > Witam,
    > Szafki meblowe po latach mają zdarte fronty (niemal do płyty wiórowej).
    > Chodzi o ich pomalowanie (z późniejszym polakierowaniem)- aby na okres
    > 5-6 lat jeszcze posłuzyły. Zawiasy są dobre, szuflady- tez.
    > Jakiej użyć farby- co oprócz olejnej (ftalowej)??
    > T.
    Będziesz malować pędzlem/wałkiem, czy natryskiem?
    Przy malowaniu pędzlem nie spodziewaj się ładnego wyglądu, bo będą
    widoczne "mazy". Przy malowaniu wałkiem z krótkim włosem albo gąbkowym
    będzie powierzchnia "baranek" co może być do przyjęcia.
    Co do malowania natryskiem, to nie każdy ma do tego sprzęt i warunki, no
    i wymaga to wprawy.
    Sam rodzaj farby ma drugorzędne znaczenie, ale powinna być twarda po
    wyschnięciu. Ja preferuję farby poliuretanowe. Ostatnio odnawiałem tak
    drzwi wejściowe i garażowe. Po malowaniu wałkiem efekt jest na trójkę z
    plusem.
    Sąsiad odnawiał meble kuchenne i malował pistoletem farbami nitro.
    Wyszło mu ładnie (ale on ma wprawę w malowaniu).
    Jacek

  • 13. Data: 2017-11-27 12:26:56
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > Sąsiad odnawiał meble kuchenne i malował pistoletem farbami nitro.
    > Wyszło mu ładnie (ale on ma wprawę w malowaniu).
    Ale poliuretany nie nadają sie zbytnio do nakładania na innego typu
    powłoki, szczególnie emalie.

    Robak

  • 14. Data: 2017-11-27 13:20:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na puszce jest nazwa rafil. To polska niedroga farba epoksydowa. Farby do betonu sa
    gorzej utarte. Od utarcia zalezy miedzy innymi polysk. Chociaz jak malowalem mdf
    betonmalem to sie swieci. Betonmal jest dobry jak chce sie cienki laminat z maty
    szklanej albo tkaniny szklanej zrobic. Latwiej sie rozprowadza niz sama zywica.

  • 15. Data: 2017-11-27 13:42:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.11.2017 o 12:26, Sir_Robak pisze:

    > Ale poliuretany nie nadają sie zbytnio do nakładania na innego typu
    > powłoki, szczególnie emalie.
    A to dlaczego jeżeli maluje się tym maszty telefonii komórkowych,
    zbiorniki, cysterny, różne inne konstrukcje, a w domach podłogi?
    Jacek

  • 16. Data: 2017-11-27 14:29:18
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > A to dlaczego jeżeli maluje się tym maszty telefonii komórkowych,
    > zbiorniki, cysterny, różne inne konstrukcje, a w domach podłogi?
    > Jacek
    Zwróć uwagę na to że napisałem o starej emalii.
    Robak

  • 17. Data: 2017-11-27 14:40:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 13:20:01 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    szklanej albo tkaniny szklanej zrobic. >Latwiej sie rozprowadza niz sama zywica.

    http://farbyrafil.pl/emalia-epoksydowa-chemoodporna-
    1l-05l-utwardzacza-do-wyr-epoksydowych-poliamidowy-p
    -28.html
    Taka?

  • 18. Data: 2017-11-27 18:13:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ta samiuska, i amelinium sie pomaluje.

  • 19. Data: 2017-11-28 15:32:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Ta samiuska, i amelinium sie pomaluje.

    A śliska się ona nie robi, jak mokra?
    Bo chętnie bym sobie kiedyś czymś takim garaż wymalował tylko się boję,
    że jak się tam coś porozlewa czy co, grzebiąc przy aucie, to się potem
    zabije, bo lodowisko powstanie...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 20. Data: 2017-11-28 19:59:00
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    >W dniu 26.11.2017 o 11:15, Tomek pisze:
    > Sam rodzaj farby ma drugorzędne znaczenie, ale powinna być twarda po
    > wyschnięciu. Ja preferuję farby poliuretanowe.

    Można prosić o jakiś link??

    > Sąsiad odnawiał meble kuchenne i malował pistoletem farbami nitro. Wyszło
    > mu ładnie (ale on ma wprawę w malowaniu).

    Nitro? Kiedyś jedyną zaletą farby nitro było szybkie schnięcie. Innych zalet
    nie było. Może to inne farby nitro niż kiedyś??

    Przy farbach epoksydowych wychodzą mi farby do betonu. A nie do mebli.
    T.