  • 11. Data: 2019-10-31 10:11:23
    Temat: Re: Moda na płaskie dachy nadchodzi ;)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Tym razem ktoś wykonał wysiłek umysłowy i porobili banery plandekowe,
    > nawet z fachowymi kółkami metalowymi do montażu na linkę. Pozyskałem
    > sporo takich mord i po odpowiednim połączeniu można z tego mieć
    > plandekę o zmiennej geometrii na przyczepkę :] Jest to w pewnym sensie
    > alegoria wspólnej Polski, bo sczepieni wspólną linką pełowcy, pisowcy,
    > konfederaci i inny plankton, pracują razem dla dobra obywatela :]

    Bo to dobry materiał na alegorie. Wcześniej tkano w tym stylu:

    Rzeczpospolita to postaw czerwonego sukna, za które ciągną Szwedzi,
    Chmielnicki, Hiperborejczykowie, Tatarzy, elektor i kto żyw naokoło.
    A my z księciem wojewodą wileńskim powiedzieliśmy sobie, że z tego
    sukna musi się i nam tyle zostać w ręku, aby na płaszcz wystarczyło;
    dlatego nie tylko nie przeszkadzamy ciągnąć, ale i sami ciągniemy.
    Niechaj Chmielnicki przy Ukrainie się ostaje, niech Szwedzi
    z Brandenburczykiem o Prusy i wielkopolskie kraje się rozprawiają,
    niech Małopolskę bierze Rakoczy czy kto bliższy. Litwa musi być dla
    księcia Janusza, a z jego córką -- dla mnie!

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2019-10-31 10:12:19
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-31 o 10:06 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Zwłaszcza jeden stanowi ciekawy przypadek. Intersujący, mogę
    > powiedzieć, że ładny. Projekt zdobył nawet prastiżową nagrodę.
    > Pierwotnie inwestycja miała być realizowana gdzieś w Bueanos Aires,
    > ale coś się posypało i do tego nie doszło. Więc żeby nic się nie
    > zmarnowało, budowlę wedle planów postawiono w Zakopanem. W tym
    > wszystkim najciekawsze jest to, że inwestorem jest... IMGW. Ech ileż
    > tam każdej zimy fajnej roboty przy zrzucaniu śniegu z platform!
    >
    > https://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipMzEA62qzz3
    7Y448VcmaGRp9P3iBGlIm7neViEg=s516-k-no

    Fajne, ale z tym śniegiem to nie problem architektury czy klimatu, tylko
    błąd wykonawczy - ot, janusze budowy po prostu za dużo wełny napchali w
    sufit. :)

    Mateusz

  • 13. Data: 2019-10-31 11:02:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-10-30 o 22:38, Lisciasty pisze:
    > Kolejny raz spotykam się z poglądem, że płaski dach jest "prestiżowy".
    > Ludzie wykłócają się z MPZP żeby sobie zrobić na chacie coś, co jeszcze
    > niedawno było obciachem (tzw. domy-kostki). Nawet jak wychodzi, że płaski
    > dach będzie droższy o kilkanaście czy kilkadziesiąt tys. to nie przeszkadza.
    > Ludzie są jednak durni :>

    Czasy minione są minione i dzięki Bogu za to, że państwo ani inny
    decydent nie rozporządza gustami obywateli mówiąc co jest dla nich
    dobre (dach skośny) ale obywatel sam decyduje co chce mieć nad głową.
    Nawet jeśli za to coś więcej zapłaci.

    Na szczęście oprócz małych i dużych fiatów mamy wybór.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2019-10-31 11:09:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 11:02:20 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    > decydent nie rozporządza gustami obywateli mówiąc co jest dla nich
    > dobre (dach skośny) ale obywatel sam decyduje co chce mieć nad głową.

    Mnie nie chodzi absolutnie o ograniczanie wolności ani rozporządzanie
    gustami. Tylko o zjawisko społeczne, gdzie ci sami ludzie parę lat temu
    wyśmiewali się z domów-kostek i mówili że to komunistyczne dziadostwo,
    a teraz nagle może jakiś celebryta czy serial w telepudle pokazał taką
    chatę jako prestiżową i już się odmieniło. Wisi mi kalafiorem kto w czym
    mieszka ;)

    L.

  • 15. Data: 2019-10-31 11:26:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-10-31 o 11:09, Lisciasty pisze:

> [...]
    > a teraz nagle może jakiś celebryta czy serial w telepudle pokazał taką
    > chatę jako prestiżową i już się odmieniło. Wisi mi kalafiorem kto w czym

    Jesteś pewien że chodzi o gierkowską kostkę uznaną za prestiżową czy
    może dowolny inny budynek z płaskim dachem?
    Bo coś zaczynasz kręcić (najpierw pisałeś jedynie o płaskim dachu, teraz
    już chodzi o całe kostki)...

    --
    Pete

  • 16. Data: 2019-10-31 11:30:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-10-31 o 11:26, Pete pisze:

> [...]
    > może dowolny inny budynek z płaskim dachem?
    > Bo coś zaczynasz kręcić (najpierw pisałeś jedynie o płaskim dachu, teraz

    I że np takie dwie:
    https://goo.gl/maps/UVTkWwvSEkBjTh4N9

    są piękniejsze od plaskaczy?
    :D

    --
    Pete

  • 17. Data: 2019-10-31 11:45:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 11:26:04 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > Jesteś pewien że chodzi o gierkowską kostkę uznaną za prestiżową czy
    > może dowolny inny budynek z płaskim dachem?

    I to i to. Jedni budują piętrusy, drudzy partery. Ale te partrery
    dodatkowo ozdabiają jakimiś dziwnymi wynalazkami betonowymi. Nie są
    to przaśne kolumny, ale nic ładniejszego też nie.

    L.

  • 18. Data: 2019-10-31 12:28:33
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.10.2019 o 11:02, Pete pisze:

    > Czasy minione są minione i dzięki Bogu za to, że państwo ani inny decydent nie
    > rozporządza gustami obywateli  mówiąc co jest dla nich dobre (dach skośny) ale
    > obywatel sam decyduje co chce mieć nad głową.

    Decyduje tak jak kiedyś z kolorem kupowanego Forda - "możesz otrzymać
    samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny",
    czyli: możesz budować co chcesz, pod warunkiem, że będzie to zgodne
    z MPZP (miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego), lub DoWZ
    (decyzją o warunkach zabudowy). A tam mogą być wpisane takie rzeczy:
    - wyraźna linia nieprzekraczalnej zabudowy (np. 6 m od granicy działki),
    - usytuowanie kalenicy (np. równolegle do drogi),
    - określony kąt dachu (np. od 35 do 45 stopni),
    - określone pokrycie dachu (np. dachówka ceramiczna),
    - odpowiednia konstrukcja ścian (np. mur pruski wypełniany cegłą licową),
    - itd, itp.

  • 19. Data: 2019-10-31 13:26:29
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-10-30 o 22:47, Jacek pisze:
> [...]
    A jeśli nam się po prostu taki podoba? A dodatkowo już więcej nie chcemy
    okien połaciowych i skosów?
    > Jako odpowiedzialny za utrzymanie płaskiego dachu u babci powiem tylko,
    > że w naszym klimacie to jedna z większych głupot.
    > Jacek
    Głupi nie głupi patrz wyżej jednym sie podoba innym nie ;)

    Robak

  • 20. Data: 2019-10-31 13:30:34
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    > dach będzie droższy o kilkanaście czy kilkadziesiąt tys. to nie przeszkadza.

    nie wiem czy moda nadchodzi, ale durni nie są. płaski dach ma mniejszą
    powierzchnię. do budowy i do... ocieplenia. Z dyskusji na tej grupie
    wiem ze cena ocieplenia może być wyższa niż cena ściany.
    jakieś wady płaskiego dachu? bo przecieka? w tysiącach bloków nie
    przecieka. taki dach można "natrysnąć" a nie oklejać papą. można go tak
    zrobić, aby po nim można było chodzić, coś jak taras. można na nim
    posiać trawę. jedyna wada dachu płaskiego - to wymagana większa nośność.
    A dwuspadzisty? większa powierzchnia dachu, większa powierzchnia
    dachówki, gontów lub blachy - które są droższe niż papa, a z robocizną
    mogą być droższe niż natrysk. większa powierzchnia ocieplenia,
    stosunkowo trudnego. ile tu postów o mostkach i wianiu pod strzechą?
    Takie dachy są porywane przez wiatr, w ich izolacji mieszkają szkodniki.
    wiem ze dotyczy to mniej niż 1% wszystkich dachów spadzistych, ale w
    płaskich - niema tego problemu. choć oczywiście da się zrobić za słaby
    dach płaski który zwjeje albo zapadnie sie pod ciężarem śniegu.

    ToMasz