  • 191. Data: 2016-12-16 22:38:26
    Temat: Re: Na polsracie nocnik
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7a24dd4a-edb1-4969-986d-26de3582e849@googlegrou
    ps.com...
    Ktos dawno temu uciekl z PRL i zatrzymal sie na dluzej w Anglii. Pracowal w
    firmie ktora zajmowala sie malowaniem i drobnymi naprawami w mieszkaniach.
    Zadna wielka firma, bez sekretarek itp. Klient rozmawial i umawial sie na
    robote z szefem a jak go nie bylo z pracownikami. Na poczatku jak mieli
    dlugie terminy i klient trafil na niego to proponowal ze moze zrobic
    szybciej, po godzinach przyjdzie, taniej bedzie. Mowil ze nigdy nikt sie nie
    zgodzil bo nie potrafili pojac o czym on im mowi. Nje rozumieli ze jak jest
    jakis termin to moze byc szybciej i co to znaczy ze taniej jak po godzinach.
    Nigdy fhchy zadnej wtedy nke zlapal. Wiesz dlaczego? Bo tam wtedy uczciwi
    ludzie mieszkali. W spoleczenstwie gdzie sa uczciwi ludzie zadne kontrole z
    wyjatkiem takich czy sie w dodawaniu ktos nie pomyli nie sa potrzebne. A jak
    sie pomylil na dodatek na swoja korzysc to nie chcial ukrasc tylko sie
    pomylil. Jak mu zwroca uwage to podziekuje przeprosi, doplaci i wszyscy beda
    zadowoleni. Pojawil sie motyw takich co latami podatku nie placa bo potrafia
    wykazac strate. I na takich zlodziei trzeba trzymac kupe ludzi na etatach
    zeby ich wylapywali. Na dodatek zlodzieje nie sa traktowani przez reszte jak
    zlodzieje tylko jako osoby przedziebiorcze.

    No to wspólnie ustaliliśmy, że mieszkamy w Europie i czymś się od
    poradzieckich azjatów różnimy a nasz model docelowy jest inny niż bat..

    Kiedyś CIT był 40% i co?
    I żadne firmy poza państwowymi nie płaciły podatku dochodowego.
    Dodam, że zgodnie z prawem.
    Firmy te miały koszty na Kajmanach, Cyprze, etc.
    Teraz CIT jest 19% i CIT do kasy państwa wpływa.

    Byłem miesiąć temu na takim szkoleniu firmowym na którym pan z MF
    wykładał jak np. legalnie dokonywać takich przekształceń własnościowych
    w firmie by się załapać na ustawowe zwonienia podatkowe.
    To znaczy nie zapłacić podatku.
    Ba, od co niektórych dochodów nie składa się nawet stosownych
    deklaracji bo te figurują w przepisie "nie podlega opodatkowaniu dochód z
    ....."
    Trzeba tak zmieniać strukturę właścicielską by zmiany te były
    nieopodatkowane
    a na końcu przekształcić aktywa firmy w formę której wyprowadzenie z firmy
    jest nieopodatkowane lub zwolnione z podatku.
    To dotyczy tzw. dużych graczy co potrafią swoje racje udowodnić przed sądem
    i mają na to pieniądze.

    To tego ma dotyczyć nowe prawo podatkowe które będzie miało zapis,
    że nie ma zwolnienia od podatku gdy jedynym powodem dla którego podatnik
    dokonał określonej operacji gospodarczej było uniknięcie tego podatku.

    Np. samochód osobowy w firmie.
    Wypasione majbachy i bentleje jako pojazdy specjalne - bankowozy klasy C.
    (pełne odliczenie VAT + VAT od paliwa i utrzymania)
    US nasyła kontrole ale idzie się po swoje do sądu.

    Są ograniczenia amortyzacyjne Ale i na to jest sposób.
    (mały myk z amortyzacją)

    Podatki w Polsce są za wysokie i to kusi.
    Niskie podatki, mądre prawo a nie bat i władza ma kolejne wybory wygrane.

  • 192. Data: 2016-12-16 23:45:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak by w Polsce podatek dochodowy wynosil 3% a vat 4% to tez by byli tacy
    przedsiebiorcy zlodzieje co by go ukradli.

  • 193. Data: 2016-12-17 01:05:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 16 grudnia 2016 18:23:31 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Rozumiem, że masz to już zrobione?
    > A jeśli nie, to dlaczego nie?

    No nie mam, bo gospodarstw domowych nie obchodzi moc bierna.
    Jakby wyszły regulacje to bym miał, pewnie jakąś baterię
    kondensatorów wielkości chlebaka na całą chałupę i sprawa załatwiona.

    > A poza tym, to oferta nie dla Ciebie.
    > Ty masz PC i nie trujesz.

    Ale mając PC chętnie bym się połasił na tańszy prąd ;)

    L.

  • 194. Data: 2016-12-17 01:56:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jestes poza systemem bo nie trujesz.

  • 195. Data: 2016-12-17 09:34:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 16 grudnia 2016 23:45:13 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak by w Polsce podatek dochodowy wynosil 3% a vat 4% to tez by byli tacy
    przedsiebiorcy zlodzieje co by go ukradli.

    zapewne pojedycze sztuki. Ale generalnie cala reszta placilaby uczciwie bo robotą
    przedsiebiorcy jest produkcja dóbr, a nie kwitów podatkowych. Przy odpowiednio
    niskich podatkach nie oplaca sie przy nich kombinowac bo z produkcji uzyska sie
    wiecej.

    b.

  • 196. Data: 2016-12-17 12:53:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sa tacy co zawsze beda kradli i jest ich do oporu.

  • 197. Data: 2016-12-17 14:29:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 12:53:11 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Sa tacy co zawsze beda kradli i jest ich do oporu.

    ale na podatkach sie kombinuje, gdy to sie opłaca, a nie dlatego ze człowiek ma
    wewnętrzny imperatyw "ukraść"

    b.

  • 198. Data: 2016-12-17 15:19:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty wiesz swoje a ja swoje.

  • 199. Data: 2016-12-17 16:49:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 15:19:02 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ty wiesz swoje a ja swoje.

    ale ty jestes urzędasem (o ile dobrze kojarze) a ja prowadze dzialnosc gospodarczą. I
    w takich srodowiskach sie obracam. Wiem co mówie.
    Po co mam kombinowac by ukrasc 200zł podatku gdy w tym samym czasie moja praca
    wygeneruje 300zł. Co innego gdy podatki są takie ze podważaja sens prowadzenia
    dzialanosci - wtedy sie kominuje.

    b.

  • 200. Data: 2016-12-17 17:38:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po to zeby miec 500. Nie jestem urzedasem. Na umowe zlecenie pracuje. Praca nie ma
    nic z urzedowaniem. Nawet biurka teraz nie mam, wczesniej mialem do spolki z kilkoma
    innymi osobami. Ostatnio robilem fotki domow do remontu, wczesniej dziur w ulicach.
    Do tego krotki opis stanu technicznego. Wczesniej robilem cos innego ale tez bez
    zadnych wodotryskow. Placa ociera o wolontariat. Mnie pasuje bo mam kontakt z ludzmi,
    urwe sie z domu. Praktycznie cale dorosle zycie bylem rzemieslnikiem, teraz to sie
    inaczej nazywa. Znam takie sztuczki z podatkam ze nawet by Ci do glowy nie przyszlo
    ze tak mozna. Znam ludzi, wiekszosc by gowno spod siebie zjadla. A ty ze jak 200 moze
    ukrasc to nie ukradnie. Pusty smiech mnie ogarnia jak czytam bzdety o uczciwosci
    ludzi. Tutaj tez sa tacy uczciwi inaczej.