  • 231. Data: 2013-01-08 10:45:10
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > W nowym systemie ludzie płaca tzw. "podatek śmieciowy"
    > firmy odbierają śmieci, ale gmina im płaci tylko za te które
    > są dowiezione na wysypisko.

    Ech, czy ty myślisz że te systemy są po to żeby dogodzić obywatelowi?
    One są wymyślane tylko po to żeby napchać kasy w kieszenie świniom od koryta
    co im ciągle mało! I tak te wszystkie deklaracje to głównie kłamstwa które
    szybciutko wychodzą w praktyce. Skoro Teraz gmina ma brać kasę za nic a
    płacić za odbiór śmieci na wysypisko to nie będzie ich odbierała, będzie
    miała kasę i nie będzie płacić, proste, jaki głupek by by robił inaczej?

    > W nowym systemie nie ludek płaci firmie tylko gmina!

    "I wszystkim będzie żyło się lepiej? już to słyszeliśmy:)

  • 232. Data: 2013-01-08 10:59:54
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Sprawa jest prosta. Ktoś popiera złodzieji (albo raczy nie dostrzegać
    > faktu) którzy ukradli 2mld $ z FOZ i tyle.

    > A co ja ci mam odpowiedzieć. Widocznie Polonezy produkowało się w większej
    > części ręcznie. Sam wiesz że ręcznie wykonane dobra, są pożądane,
    > droższe, i występują w mniejszych ilościach :)))))

    Rols Royce znaczy. :-)

    > A na poważnie. Taka była technologia ówczesna produkcji Polonezów i tyle.
    > Jeśliby dotrwali do dnia dzisiejszego, to zapewniam cię, że tak samo
    > zostałaby zmodernizowana ta fabryka, jak Fiata w Tychach czy BMW w
    > Niemczech.

    Nic z tego. BMW w tamtym okresie to seria 3, seria 5, seria 7, seria 8 i
    chyba jakis roadster. Czesc z nich to rozne wersje nadwoziowe i wszystkie
    rozne silnikowe. FSO to jedna limuzyna (oby), kombi i atu, oraz cztery
    wersje silnikowe 1,6 GLI, 1,6 GSI, 1,9d i 14 16V. Tylko dwa z nich, a w
    praktyce jeden, bo to niemal ten sam silnik, produkowany byl w Polsce.
    Pozostale dwa to koncern PSA i Rover. Fabryka zatrudniajaca w skali kraju
    kilka razy wiecej ludzi niz BMW bedace lata swietlne przed FSO pod kazdym
    wzgledem. To byla fabryka wylacznie do produkowania zatrudnienia, bo ani to
    byly samochody na tamte czasy, ani ilosc zatrudnionych adekwatna do
    skomplikowania produkcji. Dopiero pozniej sie zaczelo: ropieprzyli,
    sprzedali, doprowadzili do upadku itd., sam wiesz. Widzi sie koniec, ale nie
    widzi sie przyczyny, procesu od poczatku. Fakt faktem, ze zwiazki nie byly
    tam bez znaczenia tak jak w kopalniach i wspomnianej stoczni. Pamietam tez,
    ze jak VW chcial kupic FSO to sprawa rozbila sie o zatrudnienie, bo nie
    chciano zgodzic sie na redukcje zalogi w jakiejs sporej czesci. No to VW
    kupil Skode i porownaj sam jak wygladaja te firmy, nasze FSO i dzisiejsza
    Skoda. Tylko tam od razu czesc ludzi z fabryki polecielo na ulice. A u nas
    zaklinali rzeczywistosc durnie po kierunkach politycznych i socjalnych.
    Jedynie Daewoo zgodzilo sie przez kilka lat nie zwalniac ludzi. I
    eksportowali sobie zaloge na pol roku do Korei, bo przeciez tu tyle narodu
    nie bylo trzeba. Kiedy spojrzy sie z perspektywy czasu na te dzialania to
    widac o co chodzilo w tych zakladach. Pracowac, pracowac i pracowac. To samo
    zostalo w Twoich pogladach (bez urazy), pracowac, ale nie koniecznie
    konkurencyjnie.

    Pozdro.. TK

  • 233. Data: 2013-01-08 11:20:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Rols Royce znaczy. :-)

    Ty się śmiej ale poldek w testach okazał się być jednym z
    najbezpieczniejszych ówczesnych aut pod kątem stref zgniotu karoserii.

> [...]
    > zwalniac ludzi. I eksportowali sobie zaloge na pol roku do Korei, bo
    > przeciez tu tyle narodu nie bylo trzeba.

    A to niemiaszki. Nie wpadli na pomysł aby tanią siłę roboczą przenieść do
    siebie?

> [...]
    > chodzilo w tych zakladach. Pracowac, pracowac i pracowac. To samo zostalo
    > w Twoich pogladach (bez urazy), pracowac, ale nie koniecznie

    No to przecież ci pisałem na samym początku, że ówczesne fabryki miały na
    celu dawać zatrudnienie. Zapewne wiesz, że na lata Gierka przypadł ogromny
    wyż demograficzny. Trzeba było ubrać i nakarmić ten naród. Gdyby Gierek nic
    nie zrobił to mielibyśmy nie 10mln ludzi mieszkających w nowych blokach i
    pracujących w fabrykach lecz 10 mln biedoty na wsi w domach ze strzechy.
    A tak przynajmniej 10 mln i ich pokolenia dostało szanse zostania
    mieszczuchami ze stałym wynagrodzeniem, służbą zdrowia, wykształceniem i
    dostępem do porcelanowego kibla i teatru. Taka jest niestety prawda.

    Marek

  • 234. Data: 2013-01-08 12:00:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jan 2013 08:22:52 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

> [...]
    graniczne_PRL
    ,5290331,1,news-
    detal
    ka.html

    > Ot propaganda jak za komuny tylko współczesna. Jakoś nigdzie nie
    > doczytałem o twoich sensacyjnych 90%. Słowem. Kłamiesz.
    >
    > A teraz weź chłopcze kalkulator do ręki i licz. 2,2mln wybudowanych
    > przez Gierka mieszkań pomnóż przez ich średnią dzisiejszą wartość
    > rynkową 50tys $

    ROTFL. To nie Gierek je zbudował. On to zrobił za ukradzione ludziom
    pieniądze. Co więcej większość ludzi wpłacających na mieszkania nigdy sie
    ich nie doczekała. Państwo musiało im oddać kasę z odsetkami. To teraz
    odejmij to od wartosci tego co powyzej.

    Jedynym propagandzistą tu jesteś Ty.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 235. Data: 2013-01-08 12:12:22
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > pieniądze. Co więcej większość ludzi wpłacających na mieszkania nigdy sie
    > ich nie doczekała. Państwo musiało im oddać kasę z odsetkami. To teraz

    Taaa. A w mieszkaniach tych, to ufoludki i lemingi mieszkają.

    Marek

  • 236. Data: 2013-01-08 12:13:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ty się śmiej ale poldek w testach okazał się być jednym z
    > najbezpieczniejszych ówczesnych aut pod kątem stref zgniotu karoserii.

    Zgadza sie, ale zadnych wlasny konstrukcji na tamte czasy. Silnik, bez jaj.
    Po podpieciu ukladu Boscha wielopunktowego wtrysku silnik dawal teoretycznie
    84KM mocy. Szalenstwo. A palil pewnie z 15 litrow benzyny.

    > A to niemiaszki. Nie wpadli na pomysł aby tanią siłę roboczą przenieść do
    > siebie?

    Po owocach ich poznacie. Po kiego im niewykwalifikowany personel? Toz to nie
    kopanie rowow.

    > No to przecież ci pisałem na samym początku, że ówczesne fabryki miały na
    > celu dawać zatrudnienie.

    Czyli zaklinanie rzeczywistosci. Jak mozna produkwac wylacznie miejsca pracy
    i cieszyc sie z tego? Przeciez to polityka regresu, a nie progresu. W kazdym
    kontekscie to samo zlo. Dlaczego to nawet szkoda tlumaczyc, bo efekty widac
    golym okiem co z tego zostalo.

> [...]
    > mieszczuchami ze stałym wynagrodzeniem, służbą zdrowia, wykształceniem i
    > dostępem do porcelanowego kibla i teatru. Taka jest niestety prawda.

    Czyli rozdano im te pieniadze, ktore nasi rodzice i my musielismy splacac.
    Ot Janosik co?

    Pozdro.. TK

  • 237. Data: 2013-01-08 12:20:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Czyli rozdano im te pieniadze, ktore nasi rodzice i my musielismy splacac.
    > Ot Janosik co?

    Podsumowując. Pieniądze zostały rozdane ludziom, "by żyło się lepiej" :)))
    podczas gdy za Tuska pieniądze z pożyczek znikają na kontach bankowych tych
    przy korycie a ludziom nakłada się coraz wyższe podatki i zobowiązania
    wmawiając im "by żyło się lepiej"

    Marek

  • 238. Data: 2013-01-08 12:21:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Taaa. A w mieszkaniach tych, to ufoludki i lemingi mieszkają.

    Masti poruszyl ciekawy temat o ktorym tu zapomniano. Moi rodzice wplacali mi
    na mieszkanie jakas niemala czesc swoich zarobkow. Trwalo to cale lata. W
    dziewiecdziesiatym ktoryms roku wzialem te ksiazeczke PKO i wyplacilem z
    odsetkami siedem zlotych z kawalkiem. Te siedem zlotych z kawalkiem to byla
    rownowartosc pewnie ze trzech litrow paliwa, a wplacali co miesic przez
    kilka lat. Pozbawione przeszacowania oszczednosci liczone latami w wartosci
    nominalnej. To jest dokladnie to samo co z amortyzacja w przedsiebiorstwach
    panstwowych. Klapki na oczach i nie widziec swiata. Jak myslisz, co sie
    stalo z kwotami wplacamymi latami? Ja oczywiscie mieszkania sie nie
    doczekalem. Masz swojego Gierka odnowiciela vel zlodzieja.

    Pozdro.. TK

  • 239. Data: 2013-01-08 12:25:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jan 2013 12:12:22 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > Taaa. A w mieszkaniach tych, to ufoludki i lemingi mieszkają.

    w tych niezbudowanych? A kto tam według Ciebie mieszka?

  • 240. Data: 2013-01-08 12:25:58
    Od: masti <g...@t...hell>