  • 831. Data: 2015-01-13 14:09:32
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-13 o 14:08, k...@g...com pisze:
> [...]
    najdrobniejszych szczegółach zaplanowały życie każdego stworzenia.

    > Generalnie religie i bogowie to fantazje. I nie ma nic niestosownego żeby
    pofantazjować rozmawiając o nich.

    Jesli chodzi o mnie to mozesz sobie robic co chcesz.

    Pozdro.. TK

  • 832. Data: 2015-01-13 14:16:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 14:06:14 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Kogutek - włącz logikę :)

    Logika przy dyskusji o religii(ach)?

  • 833. Data: 2015-01-13 14:27:03
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 13:55:21 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Doktryna KK odrzuca predestynację więc nic sienie kłóci.

    > Nadal działa

    > Powtarzam KK odrzuca predestynację jest tylko wolna wola.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Jeśli KK odrzuca zaplanowane przeznaczenie to zniknął boga Boga. Bóg który ma
    ograniczenia nie jest bogiem. Wolna wola to sztuczny twór wymyślony przez ludzi
    żyjących z religii żeby usprawiedliwić istotę nadrzędną z odpowiedzialności za
    zbrodnie jakich się rzekomo dopuściła. Z jednej strony wie o wszystkim i zna
    zakończenie każdej historii zanim się rozpoczęła a z drugiej nie ma wpływu na to co
    sama wymyśliła. Dałem przykład. Powtórzę go. Hitler mógł być malarzem albo
    dyktatorem. Takie między innymi drogi dla niego bóg Bóg stworzył. Gdyby był malarzem
    to Żydzi byli by niepotrzebni bo zaplanowany przez boga Boga holokaust Żydów bez
    Żydów nie miał by sensu. Bóg Bóg nie może robić rzeczy bez sensu bo jest
    najmądrzejszy i zwyczajnie mu nie wypada robić głupot.

  • 834. Data: 2015-01-13 15:31:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 14:06:14 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Kogutek - włącz logikę :)

    >Logika przy dyskusji o religii(ach)?

    Oczywiscie. Wszystko o czym tu piszę oparte jest również na logice - dasz
    przykład ze nie jest?
    Nie wykażecie ze religijni sa wyłącznie mało wykształceni głupole, ani ze
    nauki kosciola sa wewnetrznie sprzeczne (czyli bez logiki). Próbujcie. Czy
    ja użyłem choć raz argumentu - "bo Bóg tak chciał"?

    b.

  • 835. Data: 2015-01-13 15:39:50
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 15:31:24 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > nauki kosciola sa wewnetrznie sprzeczne (czyli bez logiki). Próbujcie. Czy
    > ja użyłem choć raz argumentu - "bo Bóg tak chciał"?

    Pytanie brzmi czy to jest ta jedynie słuszna logika religijna czy może niezależna
    logika oparta na zasadach ogólnych.

  • 836. Data: 2015-01-13 15:45:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ikka wrote:

    > Po odsianiu synodów, zapożyczeń, przekłamań w tłumaczeniach - co
    > zostaje do obalania?

    W Trójcy Jedyny. Tego chyba nigdzie indziej nie grają.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 837. Data: 2015-01-13 15:49:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 15:31:24 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Oczywiscie. Wszystko o czym tu piszę oparte jest również na logice - dasz
    > przykład ze nie jest?
    Odpowiedz mi więc zgodnie z logiką na moje pytania wyżej o dzikim który zjadł sąsiada
    albo zjadł misjonarza. Sytuacje jak najbardziej realne penie jeszcze w dzisiejszych
    czasach.

  • 838. Data: 2015-01-13 16:26:49
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 15:49:17 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Odpowiedz mi więc zgodnie z logiką na moje pytania wyżej o dzikim który zjadł
    sąsiada albo zjadł misjonarza. Sytuacje jak najbardziej realne penie jeszcze w
    dzisiejszych czasach.

    Już nierealna. Wczoraj w dzienniku powiedzieli że nie ma już ludożerców bo jakiś
    tydzień temu zjedli ostatniego.

  • 839. Data: 2015-01-13 16:30:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jeśli KK odrzuca zaplanowane przeznaczenie to zniknął boga Boga. Bóg który
    > ma ograniczenia nie jest bogiem.

    Z tego że człowiek ma wolną wolę nie wynika że Bóg jest ograniczony. Po
    prostu miał taki kaprys by stworzyć człowieka z wolną wola i stworzył, a
    teraz się patrzy na to co ten człowiek robi i mimo, że zna zakończenie i już
    od początku wie jakich wyborów ten człowiek dokona to ten człowiek nadal ma
    wolną wolę.

    Np. jak podsunę mojej żonie czekoladki z orzechami i z nadzieniem to wiem
    które wybierze, ale to że ja wiem, które ona wybierze nie zmienia tego że
    ona je wybiera w sposób wolny.

    > Wolna wola to sztuczny twór wymyślony przez ludzi żyjących z religii żeby
    > usprawiedliwić istotę nadrzędną z odpowiedzialności za zbrodnie jakich się
    > rzekomo dopuściła.

    Hę? W której to religii lub mitologii wolna wola ma cokolwiek
    usprawiedliwiać?

    > Z jednej strony wie o wszystkim i zna zakończenie każdej historii zanim
    > się rozpoczęła a z drugiej nie ma wpływu na to co sama wymyśliła.

    Bo _nie_ _chce_ mieć wpływu. Nie ma takiego obowiązku.

> [...]
    > Takie między innymi drogi dla niego bóg Bóg stworzył. Gdyby był malarzem
    > to Żydzi byli by niepotrzebni bo zaplanowany

    jaki "zaplanowany". Ciągle nie rozumiesz KK (i większość chrześcijan)
    odrzuca predestynację. Nic nie było zaplanowane przez boga.

    Tak samo jak ja nie planuję wcześniej które czekoladki moja żona ma wybrać.
    Ja wiem które wybierze, bo ją znam, ale to ona sama wybiera.

    > holokaust Żydów bez Żydów nie miał by sensu. Bóg Bóg nie może robić
    > rzeczy bez sensu bo jest najmądrzejszy i zwyczajnie mu nie wypada robić
    > głupot.

    Wszechmogący Bóg może robić co chce np. stworzyć człowieka z wolną wolą i
    patrzeć bezczynnie co ten człowiek będzie robił.

    Pozdrawia,m
    Ergie

  • 840. Data: 2015-01-13 16:34:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Uzytkownik wrote:

    > Na marginesie dodam, że ta najbardziej nawiedzona z koleżanek żony,
    > która uświadamiała moją żonę, aby nie wychodziła za mnie, już dawno sama
    > jest po rozwodzie

    Po czym?! Przecież rozwodzą się tylko ateiści...

    Pozdrawiam, Piotr