  • 11. Data: 2016-11-27 08:54:06
    Temat: Re: Ocieplanie piana PUR - grubosc
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 26 listopada 2016 23:24:56 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To chyba jakaś superwełna? Przyzwoitą wełnę można kupić za 25 zeta za m2
    > przy grubości 30cm. A bieda-wełnę i za 18 ;)

    pierwszą warstwe robie z tego
    http://allegro.pl/welna-mineralna-rockwool-toprock-1
    50mm-i6601664924.html

    a co mozna za 25zł kupic?

    b.

  • 12. Data: 2016-11-27 09:46:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 08:54:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a co mozna za 25zł kupic?

    Np. takie coś

    http://allegro.pl/ursa-welna-mineralna-df-39-silver-
    10-cm-100-mm-i6439847546.html

    A widywałem takie za 6 zeta/m2/15cm, ale nie wiem co to warte :>

    L.

  • 13. Data: 2016-11-27 10:11:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 09:46:32 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Np. takie coś
    >
    > http://allegro.pl/ursa-welna-mineralna-df-39-silver-
    10-cm-100-mm-i6439847546.html

    > A widywałem takie za 6 zeta/m2/15cm, ale nie wiem co to warte :>

    w skosach ze wzgledu na grubosc ktorej nie moge powiekszyc musze miec solidny
    wspolczynnik.
    to wychodzi taniej ale co to jest to nie wiem
    http://allegro.pl/welna-mineralna-plyta-150-lambda-0
    -035-i6623199983.html
    no i oczywiscie z transportem do mnie bedzie ze 20% drozsze.

    b.

  • 14. Data: 2016-11-27 10:18:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 10:11:37 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    -035-i6623199983.html
    > no i oczywiscie z transportem do mnie bedzie ze 20% drozsze.

    Walczę też z płytami tego typu (ale kompletnie nie wiem jakiej firmy),
    fachofcy położyli toto miejscami jako pierwszą warstwę, sztywne jest
    i pomijając fakt że nie dochodzi do styro na ścianie tylko kończy się
    w połowie muru, to z racji sztywności jak się źle położy, to wisi nad
    murem i jest dziura. Wywalam teraz to i zastępuję wełną miękką.
    Jak na skosach masz jakieś równe odcinki, nie wymagające cudowania w cięciu
    i dopasowywaniu takiego czegoś to można spróbować, ale ja bym czegoś takiego
    więcej nie brał po obecnych doświadczeniach ;)
    Chyba że ten model jest jakiś przyjaźniejszy w obsłudze.

    L.

  • 15. Data: 2016-11-27 10:30:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 10:18:01 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > więcej nie brał po obecnych doświadczeniach ;)
    > Chyba że ten model jest jakiś przyjaźniejszy w obsłudze.

    dlatego tez zdecydowalem sie na tego toprocka. Wasz ulubiony adam sz. go stosowal
    (chyba) :-)
    Inna sprawa ze w ogole nie przeliczalem piany, mogloby na pierwsza warstwe nie wyjsc
    zle. No ale juz po ptakach bo wlasnie ja skonczyłem i robie dolną warstwe sufitu.

    Czy ktos próbował sypać wełnę z workow? Quent o ile pamietam? Jako górna warstwa to
    byłoby ze wzgledu na robocizne ciekawe.

    b.

  • 16. Data: 2016-11-27 21:42:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 10:30:04 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Czy ktos próbował sypać wełnę z workow? Quent o ile pamietam? Jako górna
    > warstwa to byłoby ze wzgledu na robocizne ciekawe.

    Ja się przymierzam. Widziałem przez chwilę granrocka w fajnej cenie ale
    już ni ma. Macałem też temat jakiejś dziwnej wełny z odzysku, tania była,
    ale wychodziło 200kg/m3 co według mnie jest jakąś masakrą, bo granrock
    się sypie na 30-40kg/m3 z tego co czytałem.
    Jakbyś znalazł coś sensownego to daj znać, ja bym przytulił ze
    20m3, może jak weźmiem wspólnie to będzie taniej ;)

    L.

  • 17. Data: 2016-11-27 22:37:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 21:42:20 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Jakbyś znalazł coś sensownego to daj znać, ja bym przytulił ze
    > 20m3, może jak weźmiem wspólnie to będzie taniej ;)

    Ekofiber chyba się nazywało to co Quent używał

  • 18. Data: 2016-11-28 09:07:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > Jakbyś znalazł coś sensownego to daj znać, ja bym przytulił ze
    > 20m3, może jak weźmiem wspólnie to będzie taniej ;)

    tak doczytuje ze welna w zależnosci od sposobu ułożenia ma lambde od 0,035 do 0,045.
    Czyli zapewne ubic mocno trzeba zeby to miało sensowne parametry.
    To ja chyba kupie pare worków tylko aby jakies dziury pozasypywac ale po całosci to
    raczej nie skorzystam.

    dzieki kris za podpowiedz - jesli on mial ekofiber to juz zupelnie tego nie chce, to
    jest na bazie celulozy, kto wie czym to dlugoterminowo grozi

    b.

  • 19. Data: 2016-11-28 09:52:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 09:07:53 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > dzieki kris za podpowiedz - jesli on mial ekofiber to juz zupelnie tego nie chce,
    to jest na bazie celulozy, kto wie czym to dlugoterminowo grozi

    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.b
    udowanie/ekofiber%7Csort:date/pl.misc.budowanie/_Ya5
    gGo0GVg/2DhJ3Z4pZH0J

  • 20. Data: 2016-11-29 22:57:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 26 Nov 2016 23:39:20 +0100, KIKI napisał(a):

    > Żadnej wełny, bo trzeba by dać paroizolację i się z tym borykać.
    > Pierniczyć wełnę. Nasikać pianę i zamknąć płytami, koniec.

    Jeśli nie będziesz pamiętać jednocześnie o dobrej wentylacji, to będzie
    dopiero początek, a nie koniec. Nasłuchałem się trochę o przypadkach z
    życia. Jeden taki musiał robić nową wentylację pod kalenicą, bo mu wręcz po
    ścianach ciekło. Wełna jest jaka jest, ale parę przepuszcza.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl