  • 21. Data: 2016-11-30 12:18:01
    Temat: Re: Ocieplanie piana PUR - grubosc
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 22:57:27 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
> [...]

    zeby była jasna sprawa - przy pianie otwarto komorowej tez powinna byc szczelina
    wentylacyjna.
    A kto ją robi? Nikt :)

    b.

  • 22. Data: 2016-11-30 14:42:07
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.11.2016 22:57, Borys Pogoreło wrote:

    > Jeśli nie będziesz pamiętać jednocześnie o dobrej wentylacji, to będzie
    > dopiero początek, a nie koniec. Nasłuchałem się trochę o przypadkach z
    > życia. Jeden taki musiał robić nową wentylację pod kalenicą, bo mu wręcz po
    > ścianach ciekło. Wełna jest jaka jest, ale parę przepuszcza.

    Wentylacja mechaniczna jak rozumiem. Grawitacyjna wentylacja to wielka
    mina. Marznące kominy, cofki zimnego powietrza, odspajanie się reszty od
    zimnego przewodu kominowego, skropliny, syf.

    Jestem za rekuperatorem i pianą po całości i koniec. Ekipa ma wejść na 2
    dni, siknąć pianą i do widzenia.

  • 23. Data: 2016-12-02 13:58:18
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    U mnie oczywiscie bedzie wentylacja mechaniczna. Wlasnie dzis weszla
    ekipa i klada rury na strychu. Rekuperator przenioslem ze strychu do
    pomieszczenia nad garazem - nie chce wlazic co miesiac, by wymieniac
    filtry na strych. Dodatkowo odpadnie mi problem z przemarzaniem
    rekuperatora. Sypialnia jest po drugiej stronie, a pomieszczenie z reku
    bedzie graniczylo z pralnia, pozniej jest lazienka i dopiero mieszkalnie
    pomieszczenia.
    Za ewentualna wentylacje strychu i tak bedzie pewnie odpowiadala folia
    paroprzepuszczalna. Jak wiatr mocno wieje to czuje ruch powietrza na
    strychu.
    Piotr

  • 24. Data: 2016-12-02 14:27:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-02 o 13:58, gobo pisze:
    > Hej,
    > U mnie oczywiscie bedzie wentylacja mechaniczna. Wlasnie dzis weszla
    > ekipa i klada rury na strychu. Rekuperator przenioslem ze strychu do
    > pomieszczenia nad garazem

    Ogrzewane?

    - nie chce wlazic co miesiac, by wymieniac
    > filtry na strych.

    ??? Wymiana filtrów to pewnie raz na rok, ewentualne przedmuhcanie
    filtrów sprężonym powietrzem - raz na kwartał max.

    Dodatkowo odpadnie mi problem z przemarzaniem
    > rekuperatora.

    Przemarzanie będzie zawsze, albo cały reku jeśli w pomieszczeniu
    nieogrzewanym, albo wymiennik - jeśli w ogrzewanym :)

    --
    Pete

  • 25. Data: 2016-12-02 14:54:17
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Rekuperator bedzie w pomieszczeniu ogrzewanym. To ma byc taka graciarnia
    nad garazem, ktory jest w bryle budynku. Niektore filtry, np. dla
    alergikow wymienia sie czesciej - w sezonie nawet raz na miesiac. Mam
    niedaleko park i ogrodki dzialkowe - pylkow w sezonie pewnie bedzie sporo.
    A za informacje z przemarzaniem dziekuje - cale zycie sie czlowiek uczy:)
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 26. Data: 2016-12-02 16:41:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-02 o 14:54, gobo pisze:
    > Hej,
    > Rekuperator bedzie w pomieszczeniu ogrzewanym. To ma byc taka graciarnia
    > nad garazem, ktory jest w bryle budynku.

    To OK.

    Niektore filtry, np. dla
    > alergikow wymienia sie czesciej - w sezonie nawet raz na miesiac. Mam
    > niedaleko park i ogrodki dzialkowe - pylkow w sezonie pewnie bedzie sporo.

    OK

    > A za informacje z przemarzaniem dziekuje - cale zycie sie czlowiek uczy:)

    Po to są grzałki wewnątrz centrali, żeby się tym nie przejmować.

    --
    Pete

  • 27. Data: 2016-12-04 20:49:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 16:41:50 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Po to są grzałki wewnątrz centrali, żeby się tym nie przejmować.

    taaa, dom cały ogrzewaj elektrycznie, jesli sie nie ma co przejmowac.

    b.

  • 28. Data: 2016-12-04 22:33:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-04 o 20:49, Budyń pisze:

    > taaa, dom cały ogrzewaj elektrycznie, jesli sie nie ma co przejmowac.

    A masz coś konstruktywnego do dodania czy tylko się wp.... między wódkę
    a zakąskę?

    --
    Pete

  • 29. Data: 2016-12-04 23:06:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.12.2016 20:49, Budyń wrote:

    > taaa, dom cały ogrzewaj elektrycznie, jesli sie nie ma co przejmowac.

    Dokładnie. Oni powariowali. Chcą żeby podłączać tam kilowaty prądu. Co
    za bzdura.

  • 30. Data: 2016-12-05 09:50:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 22:33:08 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > A masz coś konstruktywnego do dodania czy tylko się wp.... między wódkę
    > a zakąskę?

    mam - czym ogrzewasz dom? Prądem? Nie - bo to z drogo. A ta grzałka w reku w efekcie
    tez daje taki efekt. Droga kWh wrzucona w reku powoduje ze tancza zródło energii jej
    nie da.
    Dlatego jest sie czym przejmowac. Lisciasty ma sluszny kierunek zamienic grzalke
    elektryczną na wymiennik pędzony pompą ciepła.

    b.