  • 31. Data: 2016-12-05 11:51:25
    Temat: Re: Ocieplanie piana PUR - grubosc
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-05 o 09:50, Budyń pisze:

    > mam - czym ogrzewasz dom?
    Gazem

    Prądem?

    Nie, bo drogo

    Nie - bo to z drogo. A ta grzałka w reku w efekcie tez daje taki efekt.

    W tym sezonie nie włączyła się jeszcze ani razu.

    Droga kWh wrzucona w reku powoduje ze tancza zródło energii jej nie da.

    Podgrzewanie wymiennika działa tylko w sytuacjach ekstremalnych.
    Aktualnie mam w nocy -6 i grzałka się nie włącza.

    > Dlatego jest sie czym przejmowac. Lisciasty ma sluszny kierunek zamienic grzalke
    elektryczną na wymiennik pędzony pompą ciepła.

    I dla ogrzewania wymiennika mam kupić ekstra PC?
    Błagam.

    --
    Pete

  • 32. Data: 2016-12-05 11:52:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-04 o 23:06, KIKI pisze:

    > Dokładnie. Oni powariowali.

    Kto 'oni'?

    Chcą żeby podłączać tam kilowaty prądu. Co
    > za bzdura.

    Mam tam lać gorącą wodę z czajnika? Czy może sam konstruować jakiś super
    hiper wynalazek który zwróci się 'niewiadomokiedy'?

    --
    Pete

  • 33. Data: 2016-12-05 13:02:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 grudnia 2016 11:51:27 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > I dla ogrzewania wymiennika mam kupić ekstra PC?
    > Błagam.

    no i tyle zrozumienia dla czytanego tekstu, błagaj dalej.

    b.

  • 34. Data: 2016-12-05 13:26:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-05 o 13:02, Budyń pisze:

    > no i tyle zrozumienia dla czytanego tekstu, błagaj dalej.

    I znowu się wp...
    Plonk.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2016-12-05 14:44:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie musisz kupowac PC ani rekuperatora z grzalka. Wystarczy ze kupisz rekuperator o
    takiej powierzchni wymiennika ktora zagwarantuje nie powstawanie punktu rosy w zadnym
    punkcie rekuperatora. W Polsce to cirka jebalt minimum 1/3 rekuperowanej powierzchni.
    Jak powierzchnia 120m2 to powierzchnia wymiennika minimum 40m2.

  • 36. Data: 2016-12-27 21:18:28
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-26 o 23:35, KIKI pisze:

    > Ja wywalam wełnę sukcesywnie i ostatnio robiłem właśnie pianą 25cm. Jest
    > aż za dobrze! W pomieszczeniu gdzie zimą ciężko było uzyskać 20 stopni
    > teraz mam kaloryfer skręcony na "2" i jest 24 stopnie. Uważam, że
    > większego szajsu niż wełna nie mogli nam wcisnąć.
    > Wełną nie da się dobrze ocieplić.

    A skąd masz pianę i po ile?

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 37. Data: 2016-12-28 22:39:37
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Zdarzyło mi sie widzieć parę budów.Tutaj też ludzie mówili.
    Nie widziałem jeszcze izolacji, porządnie zrobionej przez firmę.A przez
    właściciela-nie zawsze...
    To po prostu fizycznie niemożliwe- ludzie pracują na akord.Jeżeli ma to być
    dobrze, trzeba robi wolno.I może Cie na firmę nie stać .Albo wałek z wełną ktoś
    zrobi...
    A gwarancji i tak nie masz.Tak jest zawsze na budowie- to wypadkowa chęci i
    możliwości.
    A z pianką jest troche trudniej .Ale zobaczysz za parę lat, czy/gdy będą robiły się
    szpary...
    Pozdro.abomito.

  • 38. Data: 2016-12-29 15:44:07
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    możliwości.
    > A z pianką jest troche trudniej .Ale zobaczysz za parę lat, czy/gdy będą robiły się

    Pianę też można spieprzyć. U mnie musieli zejść z budowy, zastanowić się
    nad problemami i ponownie spróbować.
    Jak kładli pianę, to robił się pęcherz i piana szła do góry, zostawiając
    pod sobą pustą komorę. Pianę natryskiwali pasami, więc komory tworzyły
    się w każdym z pasów.

    Miłego.
    Irek.N.
    spędziłem 3 dni na "dachu" patrząc jak nakładają. Nieźle można się
    podtruć przy czymś takim.

  • 39. Data: 2016-12-29 18:40:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.12.2016 22:39, abomito wrote:

> [...]
    możliwości.
    > A z pianką jest troche trudniej .Ale zobaczysz za parę lat, czy/gdy będą robiły się

    A gdyby tak dać w skosy siatkę ogrodzeniową albo coś co ma jeszcze
    większe oczka? Może być z metalu lub plastiku.

  • 40. Data: 2016-12-29 18:41:31
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.12.2016 15:44, Irek.N. wrote:
> [...]
    > Jak kładli pianę, to robił się pęcherz i piana szła do góry, zostawiając
    > pod sobą pustą komorę. Pianę natryskiwali pasami, więc komory tworzyły

    A od czego i jak to rozwiązali?