  • 51. Data: 2017-08-19 01:49:28
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Mysl o panelach odrzucilem od razu. Po pierwsze ze wzgledu na to, ze nic
    tanszego niz pomopa ciepla nie wynaleziono, a po drugie ze wzgledu na
    niestabilnosc przepisow prawa. Mam inny dom, ktory teraz sprzedaje i tam
    chcialem zainstalowac kase w kilka kW ze slonca - niestety aktualny rzad
    traktuje odnawialne zrodla jak fanaberie. Poczekam i po zmianie kursu z
    przyjemnoscia zainstaluje panele:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 52. Data: 2017-08-19 01:54:21
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Odnosnie ocieplenia - wkleilem 20cm styro grafitowego z lambda 31. Jako
    ze ekipa pracowala podczas mojej nieobecnosci odstawila niezla fuche
    jesli chodzi o powierzchnie - nie jest plasko, a przylozona lata
    wykazuje spore odchyly od pionu. Ekipe pogonilem i nowa druzyna nakleja
    na te 20cm kolejne 3-4 by wyrowniac sciany. 3 sciany juz sa gotowe i
    wyglada to dobrze.
    Ostatecznie bede mial 20cm styropianu z dobra lambda i 4-5cm styro z
    lambda 36 do 40. Powinno byc wiec dosc cieplo:)
    Piotr

  • 53. Data: 2017-08-19 01:56:43
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Podobnie to postrzegam - zaplacilem, zapomnialem. Teraz moze byc tylko
    lepiej. Zycie zweryfikuje energochlonnosc budynku i zapotrzebowanie na
    cieplo. O odwiercie zapomnialem i mam nadzieje ze rachunki za prad beda
    niskie:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 54. Data: 2017-08-19 02:28:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-19 o 01:49, gobo pisze:

    > niestety aktualny rzad
    > traktuje odnawialne zrodla jak fanaberie.

    Ale, że co? Nie chcą prądu odbierać czy dać dotacji?
    Poza tym w naszej szerokości geograficznej fotowoltaika, przy obecnych
    cenach paneli to faktycznie fanaberia.

  • 55. Data: 2017-08-19 09:18:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 01:44 gobo <g...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > pracy byc zmuszonym do sprzedazy domu. Chce, by dom byl tani w
    > utrzymaniu. Stad inwestycja w rekuperator, dobre okna, drzwi, izolacje,
    > laczniki termiczne pomiedzy balkonami a stropem, docieplenie piana PUR,
    > odwierty itp.
    > Moze to pokretna logika, ale pieniadze zaoszczedzone np. na odwiertach
    > poszlyby pewnie na kolejne wakacje w tropikach lub na zmiane auta. A tak
    > wiem, ze zainwestowalem i licze na male rachunki:) Na ilosc lat zwrotu
    > nie patrze. Tak jak nie patrza Ci, co placa co miesiac za gaz, czy olej
    > opalowy. Placimy za wygode i pewien standard i tyle.

    W kwestii formalnej, żadna kasa wtopiona w budowę własnego domu nie jest
    inwestycją. To po prostu utopione pieniądze (nie odzyskasz ich przy
    odsprzedaży), które mogłyby wypracować kolejne pieniądze. Wydawanie teraz
    po to aby kiedyś było taniej to mrzonki. Nie wiesz co będzie na świecie za
    5 lat. Może być wojna, najazd uchodźców, mega kryzys ekonomiczny, skażenie
    terenu w Twojej okolicy, klęski żywiołowe itp. We wszystkich tych
    przypadkach zaletą jest mobilność - a tą dużo łatwiej sobie zapewnić mając
    rezerwy finansowe.

    Zgadzam się za to Twoim ostatnim zdaniem.

    TG

  • 56. Data: 2017-08-19 10:55:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 09:18:43 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > terenu w Twojej okolicy, klęski żywiołowe itp. We wszystkich tych
    > przypadkach zaletą jest mobilność - a tą dużo łatwiej sobie zapewnić mając

    Czyli plemiona afrykańskie, które budują "domy" z krowiego gówna i patyków
    mają się od nas lepiej, bo taki dom ma małą wartość, nie żal go porzucić
    i łatwo wybudować gdzie indziej lepszy :-) Z taką logiką to dalej bylibyśmy
    na poziomie tych plemion :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2017-08-19 11:18:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 10:55 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > mają się od nas lepiej, bo taki dom ma małą wartość, nie żal go porzucić
    > i łatwo wybudować gdzie indziej lepszy :-) Z taką logiką to dalej

    Nic nie zrozumiałeś :-)
    Napisałem tylko tyle, że nie istnieje coś takiego jak inwestycja (na
    przyszłość) we własny dom. To jest zawsze strata. Można żyć komfortowo,
    niczego sobie nie odmawiając bez zbędnych wydatków na poczet nieokreślonej
    przyszłości "gdy będę mało zarabiał i nie będzie mnie na nic stać". Może
    się okazać, że zrobienie teraz czegoś ze sporą "górką" wystarczy jedynie
    na 5 lat "słabych zarobków", a później i tak trzeba będzie szukać nowych
    "możliwości".
    Więcej nie chce mi się pisać - każdy i tak zrobi po swojemu.

    TG

  • 58. Data: 2017-08-19 11:24:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 11:18:24 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Nic nie zrozumiałeś :-)
    > Napisałem tylko tyle, że nie istnieje coś takiego jak inwestycja (na
    > przyszłość) we własny dom.

    Oczywiście, że istnieje. Jest to inwestycja w swój własny święty spokój
    i komfort :) Tego się nie da wycenić i z pozoru nie daje to żadnych
    pieniędzy. W praktyce - żyjąc dobrze i mając spokój w głowie - łatwiej
    i przyjemniej przychodzi nam robić różne biznesy :)

    > To jest zawsze strata. Można żyć komfortowo,

    W domu z patyków sklejonym krowim gównem? Ja bym nie potrafił :)
    A nie przerysowując - może w domu z ogrzewaniem węglem, gdzie trzeba się
    zatrudnić jako palacz na etat w okresie grzewczym? Potrafiłbym ale bym
    nie chciał ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2017-08-19 11:36:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 11:24 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > A nie przerysowując - może w domu z ogrzewaniem węglem, gdzie trzeba się
    > zatrudnić jako palacz na etat w okresie grzewczym? Potrafiłbym ale bym

    Święty spokój cenię sobie najbardziej. Dlatego kupuję nowe samochody a nie
    "nówka sztuka od Niemca co płakał jak sprzedawał", jeżdżę na wakacje 100%
    drożej niż moi znajomi. Płacę - ale wiem za co.
    Absolutnie nie widzę niczego złego w dołożeniu 100k PLN do zapewnienia
    sobie komfortu w domu.
    Napisałem tylko, że nie jest to żadna "inwestycja na przyszłość".
    Najprościej jak potrafię: dodatkowe 100kPLN zapewni nam super komfort
    teraz (dla mnie OK.) - dodatkowe 150kPLN zapewni nam komfort teraz i za xx
    lat (wg mnie bzdura). Lepiej za te dodatkowe 50k PLN kupić sztabki
    złota/platyny/srebra i zobaczyć jaka będzie sytuacja za xx lat.
    Nie istnieje coś takiego jak inwestycja "na przyszłość" w swoim własnym
    domu. Tyle chciałem przekazać we wszystkich moich poprzednich postach.

    TG

  • 60. Data: 2017-08-19 11:51:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 11:36:41 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Święty spokój cenię sobie najbardziej. Dlatego kupuję nowe samochody a nie
    > "nówka sztuka od Niemca co płakał jak sprzedawał",

    Również się do tego przekonałem i polecam ten styl :D

    > jeżdżę na wakacje 100% drożej niż moi znajomi. Płacę - ale wiem za co.

    No tu mógłbym polemizować ale to zależy co kto lubi. Jeździć z jedzeniem
    w bagażniku nie lubię ale wolę zdecydowanie wakacje planowane samodzielnie,
    a te zawsze wychodzą taniej niż z biura podróży - i uważam, że są znacznie
    ciekawsze od zorganizowanych :)

    > Absolutnie nie widzę niczego złego w dołożeniu 100k PLN do zapewnienia
    > sobie komfortu w domu.
    > Napisałem tylko, że nie jest to żadna "inwestycja na przyszłość".

    Jest w święty spokój. Tak jak "dokładasz" 60-80-100k do nowego samochodu,
    podczas gdy mógłbyś kupić za 1/5 ceny 10-cio latka, tak tu dokładasz
    jakąś kasę żeby dłużej mieć święty spokój. Pytanie tylko gdzie jest ta
    granica. 100k? 200k? Ja bym raczej to liczył procentowo - 20-40% jestem
    w stanie zawsze dołożyć do czegoś ponad standard :)

    > Najprościej jak potrafię: dodatkowe 100kPLN zapewni nam super komfort
    > teraz (dla mnie OK.) - dodatkowe 150kPLN zapewni nam komfort teraz i za xx
    > lat (wg mnie bzdura).

    Lepsze materiały dłużej wytrzymają, to żadna bzdura. Kiki już wymieniał
    we wszystkich "geberitach" jakieś uszczelki - właśnie dlatego, że to nie
    były geberity tylko tańsze cersanity :-)

    Facet od odfruniętego dachu też by trochę dołożył i miałby dziś spokojną
    głowę - a nie ma piętra z dachem.

    > Nie istnieje coś takiego jak inwestycja "na przyszłość" w swoim własnym
    > domu. Tyle chciałem przekazać we wszystkich moich poprzednich postach.

    Istnieje ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.