  • 21. Data: 2020-10-22 17:17:07
    Temat: Re: Ogrzewanie w Hiszpanii
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Oct 2020 12:38:14 +0200, Janusz napisał(a):

    > Przecież tam nie ma ognia, to jest spalanie katalityczne, ktos tu już
    > dał linka ale powórzę taki właśnie mam
    > https://military-zone.sklep.pl/p413,ogrzewacz-dloni-
    benzynowy-katalityczny-kieszonkowy.html
    > i działa to rewelacyjnie.

    Właśnie odkryłem, że mam piecyk katalityczny. Dokładnie taki jak na tym
    filmie tylko innej firmy. Sprawdził się jak do tej pory chociaż z jego
    wydajnością to lekka przesada.
    Tam jest płomiń.
    --
    Kadar

  • 22. Data: 2020-10-22 20:01:36
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 października 2020 05:53:21 UTC-5 użytkownik Kadar Oszmiański
    napisał:
    > Dnia Tue, 20 Oct 2020 21:16:43 -0700 (PDT), s...@g...com
    > napisał(a):

    > Kiedyś dość dokładnie przeglądałem różne wersje sytsemów nadmuchowych.
    > To co piszesz o ich wadach wcale nie musi występować. To wszystko jest
    > kwestią rozwiązań. Są kanały powietrzne wyciszane i usztywniane a
    > szybkość zmian zależy od mocy pieca jakiego użyjesz.
    > Gdybym miał wybór wybrałbym nadmuchowe.

    Oczywiscie jak sie zrobi lepiej to wady mozna zminimalizowac.
    Te punkty ktore wymienilem bazuja nie na jednej instalacji i do tego skopanej.
    Takie problemy widzialem w wielu tych drewnianych domkach.

    Ja bym nadmuchowego nie wybieral. Zalet duzych nie ma, wady sa porownywalne do
    wodnego z pompką.

    Wodne grawitacyjne nieco lepsze w trudnych warunkach.

  • 23. Data: 2020-10-22 23:42:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 października 2020 o 20:01:38 UTC+2 s...@g...com napisał(a):

> [...]
    wodnego z pompką.

    > Wodne grawitacyjne nieco lepsze w trudnych warunkach.
    Są i systemy grawitacyjne ogrzewania ciepłym powietrzem. Popularne w USA w starszych
    domach. Warunkiem jest posiadanie piwnicy. Ale oni tam piwnice obligatoryjnie wtedy
    mieli.

  • 24. Data: 2020-10-23 08:15:35
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 11:53, Kadar Oszmiański pisze:

    > To już nie będzie po jednym.
    > Z tym prądem to jeszcze nie rozgryzłem. Pełno tu dostawców a każdy jakoś
    > inaczej to liczy. Ostatnio znajomi pokazywali mi faktóry i tam cena za
    > kWh było 0,19EUR przez cały dzień. Ja płacę jakieś horrendalne stawki.

    to zmieniaj dostawcę!! może mają jakąś porównywarkę cen online, typu
    https://www.comparethemarket.com/energy/ w UK - takich porównywarek w UK
    jest wiele i mimo że pokazują dane dla idiotów (musisz wklikać się żeby
    poznać cenę kWh, przy porównaniu po prostu napisze Ci 'zaoszczędzisz xxx
    GBP'
    Ja zaraz po zakupie domu musiałem zmienić dostawcę - dzięki samej
    zmianie rachunki spadły o 15% (bo akurat poprzedni właściciel miał u
    najdroższego dostawcy i do tego licznik prepaid)
    Musisz się tylko zorientować jak budowana jest kwota na rachunku - w
    Polsce to kilka składowych (jakieś przesyłowe stałe, zmienne czy coś), w
    UK dwie (dzienna opłata plus stawka za kWh). Do tego trzeba sprawdzić
    czy nie mają zmiennej stawki (u nas firmy oferują troszkę taniej
    variable rate, ale codziennie mogą zmieniać stawkę, przez co tak
    naprawdę nie wiesz kiedy zaczynasz płacić więcej) i czy nie mają opłaty
    za opuszczenie sieci (tutaj czasem są)

    Lukasz

  • 25. Data: 2020-10-23 08:49:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 października 2020 23:42:02 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    > Są i systemy grawitacyjne ogrzewania ciepłym powietrzem.

    Krzyżacy na zamku w Malborku coś takiego zrobili

  • 26. Data: 2020-10-23 11:37:39
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Oct 2020 07:15:35 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > variable rate, ale codziennie mogą zmieniać stawkę, przez co tak
    > naprawdę nie wiesz kiedy zaczynasz płacić więcej) i czy nie mają opłaty

    Od czego by tu zacząć? Może od czasu jaki jeszcze tu będę. Mam umowę do
    końca listopada potem już raczej nie. Nie opłaca się robić zamieszania.
    Właścielem licznika jest właścicielka i to ona decyduje o zmianie
    dostawcy. Ponieważ jej opłacało się trzymać poprzedniego dostawcę więc
    ja musiałem płacić (są 2 domy a licznik jest wspólny).
    Piszesz o Angli. Przede wszystkim trzeba głośno i wyraźnie powiedzieć,
    że tam do maksimum stosowane są rozwiązania przyjazne człowiekowi. W
    hiszpanii też z tym nie jest źle ale nie ma porównania z angielskimi. W
    Polsce wszelkie rozwiązania przyjazne są urzędnikowi ale to inny temat.
    Hiszpanie wprowadzili komunkacje z urzędem w bardzo wielu obszarach,
    niektórych spraw inaczej nie da się załatwić jak tylko przez internet.
    Niestety przejście przez ich system informacji i odnalezienie właściwego
    formularza to wyzwanie nawet dla Hiszpanów. Kilkakrotnie sprawdzałem
    różne rzeczy na stronach urzędów brytyjskich, to jest przyjemność coś
    tam załatwić. Prosto, kieruje cię dokładnie gdzie potrzebujesz i jeszcze
    ci dziękują. Tu tak nie jest. Trzeba trochę się nagimnastykować. Kilka
    dni temu mój prawnik, który pomaga mi w dokończeniu zakupu domu sam nie
    wiedział jak odnaleźć niektóre informacje z systemu podatkowego.
    Piszesz np. o 2 składowych w rachunku za prąd. To właśnie nazywam
    przyjaznymi rozwiązaniami. Tu jeszcze nie doszli do tego etapu. Na
    rachunku jest tyle samo składowych co w Polsce. Nie łatwo połapać się.
    Ale generalnie i tak jest łatwiej niż w Polsce w każdym razie urzędnik
    tutaj jest po to, żeby ci pomóc a to już dużo.
    --
    Kadar

  • 27. Data: 2020-10-23 16:52:41
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Oct 2020 17:17:07 +0200, Kadar Oszmiański napisał(a):

> [...]
    >
    > Właśnie odkryłem, że mam piecyk katalityczny. Dokładnie taki jak na tym
    > filmie tylko innej firmy. Sprawdził się jak do tej pory chociaż z jego

    Aż sprawdziłem w sklepie i gościu na filmie nazywa piecykiem
    katalitycznym tu nazywa się po prostu piecykiem gazowym. Problem w tym,
    że obok stoi podobny i juz nazywa się katalityczny. Już chyba nie dojde.
    --
    Kadar

  • 28. Data: 2020-10-23 19:42:59
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 października 2020 16:42:02 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    > Są i systemy grawitacyjne ogrzewania ciepłym powietrzem. Popularne w USA w
    starszych domach. Warunkiem jest posiadanie piwnicy. Ale oni tam piwnice
    obligatoryjnie wtedy mieli.

    No niby mieli (choc nie wszedzie, sporo domow stoi tylko na betonowych filarkach) ale
    nawet jak mieli to w tej piwnicy tez siedzieli i jednak troche trudniej rowno
    rozprowadzic cieplo za pomoca powietrza niz wody.

    W praktyce takie instalacje zawsze wiatrak maja.

    Przypomnialem sobie o jednej zalecie jeszcze: Niejako z marszu jest tam filtracja
    powietrza. Co jest calkiem fajne jak sobie czlowiek uswiadomi ile czasu co tydzien na
    scieraniu kurzu mozna zaoszczedzic w porownaniu do mieszkania w domku (w blokach na
    wyzszych pietrach sie kurzy mniej no i czesto wogole jest wentylacja mechaniczna)

  • 29. Data: 2020-10-23 20:18:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmiański napisał:

    > Aż sprawdziłem w sklepie i gościu na filmie nazywa piecykiem
    > katalitycznym tu nazywa się po prostu piecykiem gazowym. Problem w tym,
    > że obok stoi podobny i juz nazywa się katalityczny. Już chyba nie dojde.

    Aha, czyli japoński naftowy piecyk katalityczny opalany benzyną nazywa
    się w Hiszpanii "piecykiem gazowym".

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2020-10-24 13:45:37
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Oct 2020 20:18:25 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Aha, czyli japoński naftowy piecyk katalityczny opalany benzyną nazywa
    > się w Hiszpanii "piecykiem gazowym".

    To bardziej skomplikowane. Są 2 piecyki identyczne ten gazowy ma większą
    moc i większą efektywność ale nazywa się piecyk gazowy. Ten obok (taki
    sam) ma mniejsze parametry (nie dużo) ale za to nazywa się katalityczny.
    różnica tkwi w cenie. Ten drugi jest 2 razy droższy niż pierwszy.
    --
    Kadar