  • 11. Data: 2018-04-10 20:20:23
    Temat: Re: Okna - gdzie oryginalne?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Apr 2018 00:37:20 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > może - tyle ze braknie mu potem na inne sensowne sprawy. I zamiast
    > pom
    > py ciepła wstawi śmieciucha tak na przykład.

    Zamiast? O co chodzi z tym hyoe''em na pc? Wydać kilkadziesiąt tys.
    na to by po 5 latach zaoszczędzić raptem 20%, potem znowu wydać
    kilka na serwis, wymianę, odkamienianie rur itp? To ja już wolę
    płacić 20% więce za ogrzewaniej bez pc i mieć święty spokój.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2018-04-10 21:04:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 20:21:08 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > kilka na serwis, wymianę, odkamienianie rur itp? To ja już wolę
    > płacić 20% więce za ogrzewaniej bez pc i mieć święty spokój.

    mnie chodzi o to ze budując marzenia, a nie budynek człowiek zwraca uwagi na
    designerskie okna, kolor obic tapczanów i różne tam z punktu widzenia fizyki budowli
    pierdoły.
    W konsekwencji budynek jest technicze spierdzielony tak, ze pochłania masę energii, a
    wtedy nie pozostaje nic tylko kocioł węglowy, który to jednak swietego spokoju nie
    zapewnia. Wręcz przeciwnie.
    A różnice nie będą mierzone w 20% a raczej 220 :) Nie idzie o różnie miedzy pompą
    ciepła a piecem węglowym, a różniece w budynkach które sie wybuduje porządnie (i
    wtedy wystarczy PC) lub nie. A kolor obić nie ma specjalnego znaczenia :)

    b.

  • 13. Data: 2018-04-10 21:10:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 20:20, Marek pisze:

> [...]
    > na serwis, wymianę, odkamienianie rur itp? To ja już wolę płacić 20%
    > więce za ogrzewaniej bez pc i mieć święty spokój.

    Święty spokój?

    Zamiast wydać 40 tys. zł na pompę ciepła, płacić za ogrzewanie
    1500-2000zł za sezon, nie kiwając nawet  palcem przez 20 lat to wolisz
    wydać 60-70 tys. zł na śmieciucha, którego i tak będziesz musiał
    wymienić za 10 lat, bo skoroduje. Płacić za ogrzewanie po 3000-5000zł, a
    przy tym szarpać się z węglem i popiołem, wdychać kurz, dym i czad,
    zatruwać rodzinę i sąsiadów. Codziennie być upierdolonym węglem, sadzami
    i kurzem z popiołu. Mycie i pranie to także dodatkowe koszty (woda,
    ciepło do zagrzania wody, mydło). Za 20-30 lat wdychania tego świństwa
    mieć problemy z płucami, sercem, nadciśnieniem, a może i nowotworem i
    cholera wie jeszcze z czym..., a przy tym mieć poczucie, że się wydymało
    "pompowców", którzy musieli wydać tyle kasy. :)

    To jest dość często spotykane myślenie Polaka bez wyobraźni i nie
    umiejącego liczyć.

  • 14. Data: 2018-04-11 06:57:25
    Od: l...@g...com

    Straszne wizje kreślisz, jutro wyrzucam kocioł na ekogroszek, biere kredyt i montuję
    pompę.

  • 15. Data: 2018-04-11 07:21:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 10 Apr 2018 21:57:25 -0700, lospistols111 wrote:

    > Straszne wizje kreślisz, jutro wyrzucam kocioł na ekogroszek, biere
    > kredyt i montuję pompę.

    No ale pompa to też nie panaceum - prąd potrzebuje, czyli węgiel, czyli
    syf z komina (elektrowni).

    Najsłuszniej byłoby wyłączyć ogrzewanie w pizdu i ubrać się ciepło. No i
    zaoszczędzisz :)

    Mateusz

  • 16. Data: 2018-04-11 10:17:20
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2018-04-10 09:49, Marek pisze:

    > Chodzi mi o szprosy.

    w pierwszym liście napisałeś "designerskie", wiec chodzi o designerskie
    szprosy....