  • 1. Data: 2013-02-18 16:44:50
    Temat: Piony gazowe i Gazomierz w bloku a przepisy
    Od: terjan <z...@n...pl>

    Jak to jest z obecnymi przepisami: spółdzielnia wymienia u nas piony
    gazowe i gazomierze wynosząc to wszystko na zewnątrz czyli na klatkę
    schodową, tłumaczy to jakimiś przepisami unijnymi

    Jak to jest ?

    Piony były w ciągu łazienki przez 30 lat a teraz nie mogą >?

  • 2. Data: 2013-02-18 16:57:39
    Temat: Re: Piony gazowe i Gazomierz w bloku a przepisy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    terjan wrote:
    > Jak to jest z obecnymi przepisami: spółdzielnia wymienia u nas piony
    > gazowe i gazomierze wynosząc to wszystko na zewnątrz czyli na klatkę
    > schodową, tłumaczy to jakimiś przepisami unijnymi

    nie ma nic wspolnego z unią tylko z prawem energetycznym bodajże...

  • 3. Data: 2013-02-18 17:01:46
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 16:44, terjan pisze:
    > Jak to jest z obecnymi przepisami: spółdzielnia wymienia u nas piony
    > gazowe i gazomierze wynosząc to wszystko na zewnątrz czyli na klatkę
    > schodową, tłumaczy to jakimiś przepisami unijnymi

    Mój budynek oddany do użytku w 1978 roku ma piony gazowe na klatkach
    schodowych, wraz z licznikami.
    Liczniki energii elektrycznej też są na klatkach.

    Kto by uzależniał odczyty liczników, od bytności lokatorów w mieszkaniu.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 4. Data: 2013-02-19 14:16:43
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Liczniki energii elektrycznej też są na klatkach.
    >
    > Kto by uzależniał odczyty liczników, od bytności lokatorów w mieszkaniu.
    Kto by uzależniał odcięcie budynku/pionu skoro można tylko w jednym lokalu.

    A przepisy to chyba "warunki techniczne jakie muszą spełniać budynki..." - na ile tam
    jest z Umry znaczy z Unii to nie wiem.

  • 5. Data: 2013-02-19 14:59:12
    Od: terjan <z...@n...pl>

    W dniu 2013-02-18 17:01, Krycha_net pisze:

> [...]
    > Liczniki energii elektrycznej też są na klatkach.
    >
    > Kto by uzależniał odczyty liczników, od bytności lokatorów w mieszkaniu.

    przez 30 lat tak było a teraz nie może ? zwłaszcza że na pewno do 2020
    wszystkie media mają być na licznikach inteligentnych czyli
    odczytywanych zdalnie

  • 6. Data: 2013-02-20 09:49:35
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    terjan wrote:

    > przez 30 lat tak było a teraz nie może ? zwłaszcza że na pewno do
    > 2020
    > wszystkie media mają być na licznikach inteligentnych czyli
    > odczytywanych zdalnie

    przepisy się zmieniają, jest okres przejściowy i się skończy - mają ci
    wtedy odciąć gaz bo instalacja nie spełnia wymogów bezpieczeństwa ?
    intalacja nie może być ukryta i tyle, wiele osób ma na trasie jakieś
    szafki, pawlacze itp to muszą zdjąć i nie ma dyskusji

    jeffrey

  • 7. Data: 2013-02-20 11:16:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jeffrey wrote:

> [...]
    > intalacja nie może być ukryta i tyle, wiele osób ma na trasie jakieś
    > szafki, pawlacze itp to muszą zdjąć i nie ma dyskusji

    generalnie części wspólne w tym instalacje ROZDZIELCZE powinny być w części
    wspólnej, tak aby ich naprawa czy remont nei wymagały włażenia obywatelom do
    mieszkań.

    Dlatego przy remontać wyciąga się wszytsko z mieszkań i umieszcza w
    częściach wspólnych.

  • 8. Data: 2013-02-20 14:28:13
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "terjan" <z...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to jest ?
    >
    > Piony były w ciągu łazienki przez 30 lat a teraz nie mogą >?

    a abstrachując od wszystkiego - po kiego czorta potrzebne Ci w łazience
    takie szczęście jak pion gazowy?

  • 9. Data: 2013-02-20 14:33:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
    > Użytkownik "terjan" <z...@n...pl> napisał w wiadomości

    > a abstrachując od wszystkiego - po kiego czorta potrzebne Ci w
    > łazience takie szczęście jak pion gazowy?

    żeby mógł nie płacić za gaz bez ryzyka odcięcia gazu :)

  • 10. Data: 2013-02-20 15:56:54
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-02-20 14:28, Jackare pisze:
    > Użytkownik "terjan" <z...@n...pl> napisał w wiadomości

    > a abstrachując od wszystkiego - po kiego czorta potrzebne Ci w łazience
    > takie szczęście jak pion gazowy?

    Bo np idzie w ścianie pomiędzy WC i łazienką razem z pionami wodnymi i
    pionem grzewczym i w niczym nie przeszkadza.
    Jak mi będą chcieli wyciągnąć gaz "na klatkę", to rura będzie szła przez
    całe mieszkanie i, o ile dobrze pamiętam, nie może być zabudowana.

    To ja już wolę ten pion i pana co raz na rok przyjdzie spisać licznik...

    Inna sprawa, że na klatce schodowej nie bardzo jest miejsce na
    jakiekolwiek rury i liczniki.

    A jak się uprą to po prostu wywalę płytę gazową i problem z głowy.