  • 1. Data: 2013-02-20 11:39:11
    Temat: Śmieci - rozdrabniać, prasować?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Witam
    Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków domowych.
    Segreguję śmieci, ale w mojej gminie podział jest nieco nietypowy -
    osobno szkło, a papier, plastik i metal - w jednym pojemniku. Niestety
    butelki plastikowe, puszki stalowe, opakowania tekturowe mają dużą
    objętość. Chciałbym to jakoś zmniejszyć - albo przez sprasowanie albo
    rozdrobnienie. Mam już w kuchni 3 kosze na śmieci - w sumie mógłbym
    jeszcze zrobić osobne pojemniki na papier, plastik i złom, ale w ten
    sposób zrobię sobie z kuchni śmietnik (miałbym ich 5). W dodatku śmieci
    - gdy pojemniki są już pełne - też trzeba gdzieś przechować do przyjazdu
    odbiorców.
    Jakie macie propozycje na zmniejszanie objętości śmieci? Ktoś coś
    podobnego przerabiał?
    Mieszkam w domku jednorodzinnym, mam kawałek podwórka. Myślałem o
    jakiejś ręcznej prasie (odpornej na warunki atmosferyczne), która jednak
    musiałaby działać tak, aby nie niszczyć za bardzo worków, lub z której
    zawartość byłaby łatwo przenoszona do worków. Rozdrabniacze (które
    poradzą sobie z puszkami stalowymi) są bardzo drogie (praktycznie rzędu
    kilkudziesięciu tys. zł) i w warunkach domowych ekonomicznie są
    nieuzasadnione.
    Z góry dziękuję za porady.
    T.

  • 2. Data: 2013-02-20 11:51:55
    Temat: Re: Śmieci - rozdrabniać, prasować?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 lutego 2013 11:39:11 UTC+1 użytkownik T. napisał:
    > Witam
    >
    > Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków domowych.

    Problem sie od lipca sam rozwiąże bo będziesz płacił ryczałtem niezaleznie od tego
    ile tych smieci oddasz
    Nie ma u Ciebie darmowych pojemników(tzw. dzwonów) do plastyku, szkła i papieru?
    U nas wszędzie tego pełno stoi i można za darmo wyrzucac.

> [...]
    >
    > musiałaby działać tak, aby nie niszczyć za bardzo worków, lub z której
    >
    > zawartość byłaby łatwo przenoszona do worków.

    http://allegro.pl/zgniatacz-zgniatarka-ugniatacz-smi
    eci-i3036114292.html
    http://archiwumallegro.com.pl/zgniatarka+ugniatacz+d
    o+%C5%9Bmieci+w+pojemnikach-2083047762.html

    >Rozdrabniacze (które
    >
    > poradzą sobie z puszkami stalowymi)

    Butem puszki;)

  • 3. Data: 2013-02-20 15:04:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    T. wrote:
> [...]
    > podobnego przerabiał?
    > Mieszkam w domku jednorodzinnym, mam kawałek podwórka.

    jak masz dużo podwórka to zrób kilka stert i tam wal te śmieci...

  • 4. Data: 2013-02-20 23:02:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2013 11:39, T. pisze:

    > osobno szkło, a papier, plastik i metal - w jednym pojemniku. Niestety
    > butelki plastikowe, puszki stalowe, opakowania tekturowe mają dużą
    > objętość. Chciałbym to jakoś zmniejszyć - albo przez sprasowanie albo

    Plastik podepcz, metalowe puszki oddaj okolicznym zbieraczom, a tektury
    używaj do rozpałki.

  • 5. Data: 2013-02-20 23:06:49
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-02-20 11:51, Kris pisze:

> [...]
    > Nie ma u Ciebie darmowych pojemników(tzw. dzwonów) do plastyku, szkła i papieru?
    > U nas wszędzie tego pełno stoi i można za darmo wyrzucac.

    Dokładnie. Tylko trzeba zainwestować w większy kubeł.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2013-02-21 08:39:01
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-20 11:39, T. pisze:
    > Witam
    > Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków domowych.
    Puszki metalowe zgniataj pionowo. Po zgnieceniu wychodzą z tego krążki o
    grubości ok 1 cm. Zgniatać można prasą do puszek (do kupienia np przez
    Allegro), albo wzorem zbieraczy puszek umiejętnym nadepnięciem, albo
    przez uderzenia czymś ciężkim - ja ma do tego celu 10 kg młotek plus
    gruba deska na podkładkę.
    Butelki PET najlepiej jest zwijać w rulon i po zwinięciu zakręcać.
    Sposób nie nadaje się do butelek o grubych ściankach, ale do cienkich
    jest idealny.
    Szkła nie możesz rozbijać, bo tak sobie życzą odbiorcy śmieci
    segregowanych, więc tu nic nie zmienisz.
    O rozdrabnianiu zapomnij.
    Jacek

  • 7. Data: 2013-02-21 10:06:36
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    eci-i3036114292.html
    > http://archiwumallegro.com.pl/zgniatarka+ugniatacz+d
    o+%C5%9Bmieci+w+pojemnikach-2083047762.html

    Nie ma. Taka gmina... Raz w miesiacu odbierają posegregowane.
    T.

  • 8. Data: 2013-02-21 10:10:41
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2013-02-21 08:39, Jacek pisze:
> [...]
    > jest idealny.
    > Szkła nie możesz rozbijać, bo tak sobie życzą odbiorcy śmieci
    > segregowanych, więc tu nic nie zmienisz.

    Puszek stalowych nie da się tak zgnieść. Są to - jak pisałem - głównie
    po psiej i kociej karmie.
    Butelki można zwijać, ale wydaje mi się, że po rozdrobnieniu zajmowałyby
    jeszcze mniej miejsca. Zwłaszcza takie pancerne po napojach gazowanych
    niewiele zmniejszają swoją objętość. W dodatku całe to cholerstwo stoi u
    mnie, bo tylko raz w miesiącu odbierają.
    T.
    Ps. Znalazłem takie coś:
    http://www.3ders.org/articles/20130131-time-to-save-
    up-your-plastic-junk-for-recyling-mini-shredder-and-
    filamaker.html

    Małe, kompaktowe i cena akceptowalna, tylko na razie nie ma w sprzedaży.

  • 9. Data: 2013-02-23 12:16:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 08:39:01 +0100, Jacek napisał(a):

    > Butelki PET najlepiej jest zwijać w rulon i po zwinięciu zakręcać.

    Albo też uzyc mocnej niszczarki ;)

    --
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 10. Data: 2013-02-23 12:17:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 10:10:41 +0100, T. napisał(a):

    > Puszek stalowych nie da się tak zgnieść. Są to - jak pisałem - głównie
    > po psiej i kociej karmie.

    To zacznij im kupować nie karme, a mięso ;) Taniej wyjdzie ;)

    Albo też zainstaluj prasę hydrauliczną, można zro bić samemu zpodnośnika
    samochodowego.