  • 1. Data: 2011-02-07 11:50:52
    Temat: Plaszcz wodny - ktos sie podzieli wrazeniami (zapachowymi i nie tylko)?
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    Czesc.

    Poniewaz prawdopodobnie DGP mi nie wyjdzie, mysle o plaszczu wodnym, bo
    mam w mieszkaniu instalacje - na razie na prad - CO, kaloryfery, woda
    etc. Ale znow, ilu fachowcow, tyle opinii.
    Na przyklad uslyszalem, ze przy tych "tanszych" (czyt. do 10000PLN, a to
    dla mnie kosmiczna cena) wkladach z plaszczem, w pokoju bedzie sie
    unosil nieprzyjemny zapach "jak z kotlowni", bo plaszcz odbiera szybko
    cieplo, temperatura wewnatrz wkladu jest nizsza, co wplywa na
    szybkosc/dokladnosc spalania, sklad spalin -> zapach.

    Ktos mi doradzi/odradzi? :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 2. Data: 2011-02-07 12:12:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 12:50, WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> wrote:
> [...]
    > cieplo, temperatura wewnatrz wkladu jest nizsza, co wplywa na
    > szybkosc/dokladnosc spalania, sklad spalin -> zapach.

    Mam ZUZIE z kratek za ~3k pln z plaszczem (+ dodatki ale sam wklad
    tyle wlasnie kosztowal) - jeden z tanszych z plaszczem i nie ma
    zadnych zapachow. Przeciez to jest uklad zamkniety - wszystkie spaliny
    ida w komin a nie na salony :) A co do temperatury w srodku - doloz
    wklad wermikulitowy lub szamotowy - zwiekszysz znacznie temperature
    spalania, szyba nie bedzie sie tak brudzila etc, a moc plaszcza sie
    nie zmieni (bo cieplo odbierane jest przez plomieniowki znajdujace sie
    u gory przy czopuchu).

    Krotko mowiac - ktos Ci kit wciska ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-02-07 12:54:11
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    W dniu 2011-02-07 13:12, Adam pisze:

    > Krotko mowiac - ktos Ci kit wciska ;)

    Spec wzialby duuuzo wiecej za robote z plaszczem, a i tak zasugerowal mi
    DGP ze wspomnianych przeze mnie powodow, wiec nie rozumiem :)

    Jako laik lyknalem to, bo "brzmialo logicznie". Ze cieplo przez plaszcz
    wodny odbierane jest szybciej (bo... ee... to plaszcz wodny :D), wiec
    obniza to temperature wewnatrz wkladu, co powoduje niedokladne spalanie,
    czy jakos tak. I to mialo woniec nieprzyjemnie. Czy tez osad wewnatrz
    plaszcza mial smierdziec... cos w tym stylu.

    Tedy dziekuje za naprowadzenie i naprostowanie. Oczywiscie jakby ktos
    jeszcze chcial sie podzielic wrazeniami, chetnie poczytam - moze ktos
    doradzi/odradzi konkretne modele, ewentualnie zwroci uwage na inne (nie
    tylko zapachowe) problemy.

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 4. Data: 2011-02-07 13:17:53
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-02-07 13:54, WRonX pisze:

> [...]
    > jeszcze chcial sie podzielic wrazeniami, chetnie poczytam - moze ktos
    > doradzi/odradzi konkretne modele, ewentualnie zwroci uwage na inne (nie

    Ja użytkuję z płaszczem od dwóch lat, żadnych zapachów nie mam - ale za
    to cug w kominie mam straszny :)
    Raz tylko pachniało spalenizną, jak teściu zapomniał zamknąc klapę
    rewizyjną w kominie i spadł cug do zera.
    Szybę trzeba czyścic po każdym paleniu, to wtedy 5 min roboty.
    Oczywiście z dolotem zewnętrznego powietrza i automatyczna przepustnicą
    - raz dokładasz na full i tylko patrzysz jak się pali.

    Pozdrawiam
    CezaryT

  • 5. Data: 2011-02-07 13:21:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 14:17, Cezary <c...@p...fm> wrote:

    > Szybę trzeba czyścic po każdym paleniu, to wtedy 5 min roboty.

    Chyba ze sobie kupisz plyn do mycia szyb kominkowych firmy "parkanex"
    - sklad - alkalia (OBI albo Castorama - nie pamietam). Wtedy mozesz i
    miesiac nie czyscic i milimetrowa skorupa po psiknieciu poprostu
    splynie na podloge ;D Polecam ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-02-07 13:26:49
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    W dniu 2011-02-07 14:21, Adam pisze:

> [...]
    > - sklad - alkalia (OBI albo Castorama - nie pamietam). Wtedy mozesz i
    > miesiac nie czyscic i milimetrowa skorupa po psiknieciu poprostu

    Ooo... niechcacy dostalem tez porade w innej nurtujacej mnie kwestii, bo
    moja malzowinka twierdzi, ze nie ma co wydawac pieniedzy na "wode z
    mydlem" :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 7. Data: 2011-02-07 13:30:11
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    W dniu 2011-02-07 14:17, Cezary pisze:

    > Ja użytkuję z płaszczem od dwóch lat, żadnych zapachów nie mam - ale za
    > to cug w kominie mam straszny :)

    To ciag moze zalezec od wkladu? Czy sugerujesz, ze moze byc
    okolicznoscia lagodzaca, bo w sumie obecnie na brak ciagu z reguly nie
    narzekam (z wyjatkami) :)

    > Raz tylko pachniało spalenizną, jak teściu zapomniał zamknąc klapę
    > rewizyjną w kominie i spadł cug do zera.

    Nie mam takich wynalazkow u siebie

    > Szybę trzeba czyścic po każdym paleniu, to wtedy 5 min roboty.

    Bardziej sie brudzi, niz przy "zwyklym" wkladzie?

    > Oczywiście z dolotem zewnętrznego powietrza i automatyczna przepustnicą
    > - raz dokładasz na full i tylko patrzysz jak się pali.

    No tak, dolot to ja mam z rozszczelnionych okien, a przepustnice moze
    reczna zamontuje... chyba ze mnie wprowadzisz w temat, ile to daje i jak
    duzo-duzo kosztuje? :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 8. Data: 2011-02-07 13:41:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 14:30, WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> wrote:

    > To ciag moze zalezec od wkladu? Czy sugerujesz, ze moze byc
    > okolicznoscia lagodzaca, bo w sumie obecnie na brak ciagu z reguly nie
    > narzekam (z wyjatkami) :)

    E IMHO raczej nie. Ciag to komin - wysokosc, przekroj :)

    > Bardziej sie brudzi, niz przy "zwyklym" wkladzie?

    To na pewno. Ale z wkladem wermikulitowym - spoko. Ja raz na tydzien
    czyszcze w sobote. 5 minut - wspomniany spray + papier toaletowy :)

    > No tak, dolot to ja mam z rozszczelnionych okien, a przepustnice moze
    > reczna zamontuje... chyba ze mnie wprowadzisz w temat, ile to daje i jak
    > duzo-duzo kosztuje? :)

    Zeby kominek z plaszczem mial sens musisz dolozyc przepustnice dolotu
    (reguluje doplywajace powietrze) + sterownik tego. Od biedy nie musisz
    miec dolotu z zewnatrz choc bardzo polecam (nie wychladza Ci
    pomieszczen ciagnac dosc sporo zimnego powietrza) ale przepustnica
    IMHO konieczna - bez niej bardzo latwo byloby zagotowac wode w
    plaszczu!). Koszt zapewne ok 200 pln + sterownik pompy i owej
    przepustnicy tez kolo 200-300.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-02-07 16:15:28
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-02-07 14:30, WRonX pisze:

    > To ciag moze zalezec od wkladu? Czy sugerujesz, ze moze byc
    > okolicznoscia lagodzaca, bo w sumie obecnie na brak ciagu z reguly nie
    > narzekam (z wyjatkami) :)

    Miałem na myśli wpływ zapachów - mam wrażenie że po otwarciu zapach z
    kominka z pw jest inny niż z wysokotemperaturowego. Jak jest dobry cug
    to nic sie nie cofa do domu po otwarciu szyby.

    PS dzięki za namiary płynu, poszukam i przetestuję.

    Pozdrawiam
    CezaryT

  • 10. Data: 2011-02-07 16:23:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 17:15, Cezary <c...@p...fm> wrote:

    > Miałem na myśli wpływ zapachów - mam wrażenie że po otwarciu zapach z
    > kominka z pw jest inny niż z wysokotemperaturowego. Jak jest dobry cug
    > to nic sie nie cofa do domu po otwarciu szyby.

    Ano. A zapach zalezy przede wszystkim od drewna, a nie od typu wkladu.
    Jak jest mokre to zapach jest znacznie gorszy. Jak suche to spala sie
    praktycznie bezzapachowo :)
    pozdr.

    --
    Adam