  • 21. Data: 2009-07-02 21:25:44
    Temat: Re: Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > A ja kupiłem electroluxa i żałuję że wtedy nikt nic nie pisał o
    > głośności indukcji :( Sprawdzić można tylko w jeden sposób -
    > kupując...

    no ja znalazłem osoby plujące na glośność Elektroluxa.

  • 22. Data: 2009-07-02 23:26:21
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Krzysztof W. pisze:
    > doslaw pisze:

    prawda, z tej teki jestes srednio zadowolony
    glownie dlatego, ze ma max 200 stopni na piekarniku

    > Z Whirlpoola miał być to ten model:
    >
    > http://www.whirlpool.pl/app.cnt/whr/pl_PL/pageid/pgp
    roddtl001/catid/1/subcatid/5/prodid/32287

    > Zaś Siemens, który ostatecznie kupiłem, to ten:
    >
    > http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuc
    henki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB8
    6P572.html

    a to mnie wlasnie wkurza w prezentacjach produktów, ze pisza jakies
    watty, jakies wymiary, ale temperatury maksymalnej pieczenia to juz niet.

  • 23. Data: 2009-07-03 06:56:16
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

    Hej!

    doslaw pisze:

    > prawda, z tej teki jestes srednio zadowolony
    > glownie dlatego, ze ma max 200 stopni na piekarniku

    Mnie jeszcze się nie podobało, że nie ma w niej grzania dolnego,
    najbardziej przecież przydatnego np. do pieczenia ciast mokrych, ucieranych.

    Dodatkowo, jak wspominałem, mała pojemność, zaledwie 32 litry w
    porównaniu do Whirlpoola 40 litrów i mojego Siemensa 42 litry.

> [...]
    >

    > a to mnie wlasnie wkurza w prezentacjach produktów, ze pisza jakies
    > watty, jakies wymiary, ale temperatury maksymalnej pieczenia to juz niet.

    Masz rację. Ja się długo naszukałem wszystkich parametrów, przeczytałem
    dogłębnie instrukcje i dopiero po tym stwierdziłem, że właściwie na
    placu boju pozostają tylko modele tych dwu wymienionych firm. Przede
    wszystkim dlatego, że są to w pełnym tego słów rozumieniu piekarniki z
    dodatkową funkcją mikrofali, a nie odwrotnie. Obydwa mają wszystkie
    rodzaje grzania typowe dla piekarników, temperatura max w Whirlpoolu to
    250 stopni a w Siemensie w trybie grzania górnego i dolnego nawet 300
    stopni.

    No i ta nie zawsze doceniana automatyka, albo podpowiedzi. Polecam to
    bardzo! Nie muszę się nigdy zastanawiać na jakie grzanie ustawić
    piekarnik, na jaki czas, temperaturę - wszystko podsuwa mi piekarnik. :)
    Podpowiada też na jaki poziom włożyć i czy blach, czy naczynie na
    ruszcie. Cała komunikacja jest oczywiście w trybie tekstowym. Dodatkowo
    70 programów automatycznych w Siemensie (w Whirlpoolu 52)! Program
    automatyczny, to taki, który na podstawie wybranego typu potrawy i jej
    wagi, w czasie, zmienia ustawienia grzania, tak, by uzyskać najlepszy
    rezultat. Np. gdy piekę w ten sposób kurczaka, to piekarnik najpierw go
    piecze tak by był w środku ładnie wypieczony a potem dorzuca większego
    grila w celu zarumienienia skórki. Siłę końcowego efektu można
    kontrolować na zasadzie mniej/więcej. Po drodze jeszcze zadzwoni z
    prośbą o obrócenie na drugą stronę.

    Natomiast dodawanie do pieczenia trochę mikrofali też jest miłe.
    Wiadomo, że mikrofale najpierw zaczynają grzać od środka potrawy,
    dlatego świetnie nadają się do ciast mokrych! Np.: sernika. Dlatego nie
    mam stracha, że mi ciasto klapnie, bo zawsze w środku jest dobrze
    wypieczone. Sam na to nie wpadłem, taki był wpis w podręcznej książce
    kucharskiej wbudowanej w urządzenie. Ja tylko wybrałem grupę "ciasta" i
    podgrupę "ciasto serowe". Piekarnik zaproponował dodanie 180 W mikrofali
    i krótsze pieczenie! Trochę się zdziwiłem, ale zaryzykowałem i rezultat
    bardzo dobry!

    Jeszcze jedna uwaga co do Teki, tak na prawdę nie wiem czyj jest to
    ostatecznie wyrób, bo to samo urządzenie, tylko w innej obudowie
    zewnętrznej i pod inną marką, spotkałem już wielokrotnie, np. Gorenje:

    http://www.gorenje.pl/16955?aid=16013

    W przypadku zaś Whirlpoola, czy Siemensa, jest to z pewnością ich wyrób
    własny, oparty o fajny sposób komunikacji piekarnik-użytkownik.
    Oczywiście jestem przekonany, że produkt Siemensa będzie, albo już jest
    na rynku niemieckim, i pod marka Bosch - no, ale to przecież jedna firma. :)

    Pozdrawiam i mimo wszystko życzę chociaż częściowego zadowolenia z
    piekarnika, w końcu nie zawsze jest czas na dogłębne wertowanie
    parametrów, czytanie instrukcji obsługi (co polecam bardzo, zazwyczaj
    takowe są do ściągnięcia ze stron producentów), co zabiera dużo czasu.
    Mi też zdarza sie kupić rzeczy, z których nie jestem do końca
    zadowolony, cóż, zawsze będzie można je kiedyś zmienić. :)

    Arte

  • 24. Data: 2009-07-03 06:59:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof W. wrote:
> [...]
    > potem dorzuca większego grila w celu zarumienienia skórki. Siłę
    > końcowego efektu można kontrolować na zasadzie mniej/więcej. Po drodze

    urządzenia domowe powinny być jak najprostrze, tak aby user nei musiał
    kończyć specjalnych kursów obsługi.

  • 25. Data: 2009-07-03 09:35:12
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > urządzenia domowe powinny być jak najprostrze, tak aby user nei musiał
    > kończyć specjalnych kursów obsługi.

    to zalezy... kto co lubi i jak uzywa
    ta moja teka (jeszcze 2 posty i poszukam modelu ;) )ma jakies tam czary
    mary na automacie, ale ja, tradycjonalista [ ;) ] i tak ustawiam po
    swojemu, czyli dla mnie najwazniejszy jest wybor sposobu grzania,
    temperatury i czasu

    wspomniany wczesniej elektrolux ma fajna funckje (czesto spotykana w
    samych piekarnikach) turbonagrzewania
    moje teka niestety tego nie ma, i na nagrzanie do ~160 stopni trzeba
    poczekac z 4-7 minut (na oko), zamiast 1-2

    no, ale i tez cena odgrywała role przy zakupie

    a i jeszcze jedno.. na przyszlosc dla producentow: jak daja program
    rozmrazanie, to mogli by dawac sonde (termometr) ktory mozemy latwo wbic
    w zamrozona potrawe, tak, zeby piekarnik/kuchenka wiedzial jak mocno
    jest zamrozona i kiedy juz nie bedzie zamrozona - taki automat-automat
    (cholera, a moze i takie sa w sprzedazy, tylko nie natknalem sie na nie
    ; ) )

  • 26. Data: 2009-07-03 09:45:13
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > rozmrazanie, to mogli by dawac sonde (termometr) ktory mozemy latwo wbic w
    > zamrozona potrawe, tak, zeby piekarnik/kuchenka wiedzial jak mocno jest
    > zamrozona i kiedy juz nie bedzie zamrozona - taki automat-automat
    W zestawie powinna być też mikrowiertarka - wbicie sondy w zamrożony kawałek
    mięsa to by była nie lada sztuka :-).

    Pzdr.
    Adam

  • 27. Data: 2009-07-03 09:53:01
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

    Hej!

    > urządzenia domowe powinny być jak najprostrze, tak aby user nei musiał
    > kończyć specjalnych kursów obsługi.

    Gdybyś miał okazję używać takiego piekarnika, to wiedziałbyś, że
    ustawienie jego jest intuicyjnie i wcale nie musisz sięgać do
    instrukcji. Wszystko ustawia się szybko i prosto, zarówno tryby
    podstawowe jak i automatyczne. Te automatyczne nawet prościej, bo nie
    trzeba się zastanawiać, czy jak chce upiec schab, to dobrze włączyć
    termoobieg, czy nie, a jak z termoobiegiem, to dłużej, czy krócej piec?
    Tu za Ciebie myśli urządzenie. Ja tylko wybieram: "pieczeń schabowa",
    decyduje jeszcze, czy z chrupiącą skórką czy nie i podaję wagę. Resztę
    załatwia piekarnik. Nawet podpowiada na którym poziomie piekarnika
    umieścić - też więc nie muszę się w tej kwestii zastanawiać.

    Najważniejsze, że cała komunikacja jest tekstowa. Moja mama, która jest
    anty techniczna, opanowała tak obsługiwany piekarnik, w jej przypadku
    Whirlpoola, szybciej niż bym przypuszczał!

    Arte

  • 28. Data: 2009-07-03 10:17:34
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

    Cześć!

> [...]
    > mary na automacie, ale ja, tradycjonalista [ ;) ] i tak ustawiam po
    > swojemu, czyli dla mnie najwazniejszy jest wybor sposobu grzania,

    Bo w Twojej Tece programy wybiera się tylko jako: P1, P2, itd. Nie ma
    komunikacji tekstowej. Wtedy trzeba zawsze z instrukcją, albo nauczyć
    się na pamięć. To jest nieintuicyjne i nie dziwie Ci się, że z tego nie
    korzystasz. No i jak patrzyłem w instrukcji, te programy są właściwie
    prawie tylko dla mikrofali a dla piekarnika zaledwie dwa.

    > wspomniany wczesniej elektrolux ma fajna funckje (czesto spotykana w
    > samych piekarnikach) turbonagrzewania
    > moje teka niestety tego nie ma, i na nagrzanie do ~160 stopni trzeba
    > poczekac z 4-7 minut (na oko), zamiast 1-2

    Tak, szybie nagrzewanie piekarnika jest miłe. Mój ma jeszcze
    utrzymywanie w cieple potrawy, podgrzewanie naczyń, powolne gotowanie i
    kilkadziesiąt porad, propozycji ustawień dla różnych dań. Te porady to
    dodatkowo, poza programami automatycznymi. Ma jeszcze czyszczenie
    pirolityczmne - super sprawa. Włączasz piekarnik z tym programem na 1,5
    godziny i pół godziny jeszcze czekasz aż ostygnie, zaglądasz a w środku
    czysto! Piekarnik cały bród, tłuszcz, resztki jedzenia wypala w
    temperaturze około 500 stopni. Najlepiej włączać to na noc.

    > no, ale i tez cena odgrywała role przy zakupie

    To niestety prawda, że ten mój Siemens sporo kosztował, dlatego dobrą
    alternatywą pod kontem możliwości do ceny jest właśnie wspomniany
    Whirlpool. Szczególnie, że ma i szybkie nagrzewanie i utrzymanie w
    cieple i wyrastanie ciasta i automatykę z komunikacją tekstową.

> [...]
    > jest zamrozona i kiedy juz nie bedzie zamrozona - taki automat-automat
    > (cholera, a moze i takie sa w sprzedazy, tylko nie natknalem sie na nie

    Myślę, że producenci zakładają, że jak produkt mrożony, to jest prosto z
    zamrażalnika i ma te "przepisowe" 16-18 stopni poniżej zera. Jak
    przyniesiony świeżo ze sklepu i w podróży zdążył już się trochę, albo
    nawet znacznie rozmrozić, np. do minus 6, no to problem - trzeba skrócić
    wtedy czas, myślę, że proporcjonalnie w stosunku do założonych
    "przepisowych" minus 16-18 stopni.

    Ja jakoś jak na razie, zawsze to co kupię najpierw wkładam do
    zamrażalnika, dla pewności załączam jeszcze opcję super mrożenie coby
    szybko wróciło do pożądanej temperatury. i jak chce z tych produktów
    korzystać, to mam właśnie te około minus 18 stopni, więc nie natknąłem
    się na wspomniany przez Ciebie problem.

    Pozdrawiam,
    Arte

  • 29. Data: 2009-07-03 11:23:24
    Temat: Re: P?????????????????????????????????????????
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    McBeth pisze:
    > W zestawie powinna byae te? mikrowiertarka - wbicie sondy w zamro?ony kawa?ek
    > miesa to by by?a nie lada sztuka :-).

    raczej myslalem o mikrogrzaniu sondy, goraca sonda wejdzie w mrozonke
    jak w przyslowiowe maslo
    a srednica tej sony nie musi byc wcale wieksza od cienkiej igly

  • 30. Data: 2009-07-03 14:50:49
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 23:25:44 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    > no ja znalazłem osoby plujące na glośność Elektroluxa.

    Jak kupowałem to ich nie było/nie znalazłem ich ;)
    Zresztą nawet nie wiedziałem że może być problem głośności płyty...

    A inna sprawa że się już przyzwyczailiśmy - ale mamy osobną kuchnię, pewnie
    gdyby to było "studio" z salonokuchnią to by już było nieco gorzej ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944