  • 11. Data: 2016-09-06 18:21:38
    Temat: Re: Podłoga w garażu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    6 zltych mozna dac za material na metr kwadratowy. 14 to bogaty nie da, chociaz mu
    nikt nie zabroni, bo nie dlatego jest bogaty bo za wszystko trzy razy przeplaca.

  • 12. Data: 2016-09-06 20:15:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.09.2016 o 18:16, ToMasz pisze:
    > daj proszę linka do produktu
    > ToMasz

    Proszzzz:
    http://www.tikkurila.pl/powloki_przemyslowe/temacoat
    _gpl-s_primer.2555.shtml
    Jacek

  • 13. Data: 2016-09-06 20:15:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Heraklit wrote:

    > Co polecacie do malowania podłogi w garażu, by wyglądało estetycznie i
    > było łatwe w utrzymaniu czystości? Coś takiego sprawdzi się czy to
    > jednak "wynalazek": http://tnij.org/o15uwhy

    a to?
    <http://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/far
    by-i-srodki-specjalistyczne/farby-do-podlozy-betonow
    ych/akrylowo-silikonowa-powloka-na-beton-eko,p153747
    ,l1158.html>

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2016-09-07 08:24:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2016 17:48:34 +0200, Jacek napisał(a):

    > Nie daj się zbytnio nabierać na marketingowy bełkot - tym sposobem
    > kupisz nawet dedykowany atrament dla leworęcznych.

    Jak widzisz, jestem ostrożny ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2016-09-07 08:43:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 6 zltych mozna dac za material na metr kwadratowy. 14 to bogaty nie da, chociaz mu
    nikt nie zabroni, bo nie dlatego jest bogaty bo za wszystko trzy razy przeplaca.

    Podaj proszę najtańszy sposób na zrobienie "żywicznej" podłogi.
    teraz parę słów z mojej strony do kolegów którzy planują...
    pare lat temu, kupiłem 20 litrów żywicy, ale poliestrowej. czyli takiej
    która nie wyrzymuje długotrwałego kontaktu z wodą, i śmierdzi przy
    nakładaniu (potem podobno też, ale ja nie czuje) Miałem kawałek
    stropu/podłogi na który padał deszcz, woda przesiąkała i i na dole była
    wilgoć, grzyb czy inne dziadostwo. żywica kosztowała chyba 10-12 zł za
    litr, więc nie było gadki o jakimś gruntowaniu, bo grunt byłby droższy!
    Wiec pierwsza warstwa to było niemalże jak lanie betonu wodą. Piło jak
    gąbka. trzeba było się bardzo sprężać aby cokolwiek rozwałkować wałkiem,
    tymbardziej że ta żywica bardzo szybko wiąże. w kilka minut.
    druga warstwa, zasadnicza zachowywała się tak jak normalna farba, ale
    też jej grubość była jak normalnej farby. czyli jeśli myślicie o
    wydajności kilku m2 z metra, to grubość powłoki będzie w okoilcach błędu
    pomiarowego. tak jakbyście spryskali podłogę bezbarwnym spreyem
    Więc aby uzyskać powłokę.... dekoracyjną, ułatwiającą sprzątanie i na
    tyle trwałą aby szuranie koszem na śmieci jej nie uszkodziło, załóżcie
    litr na metr kwadratowy
    ToMasz
    PS umnie dwie warstwy poliestrowej wystarczyły aby osiągnąć
    wodoodporność. na deszczu podłoga robiła się biała jak mleko, ale nie
    spłynęła. po kilku latach nie widać wcale żywicy, nie widać aby ktoś coś
    robił, ale pdłoga/strop nie przecieka. no i śmierdziało mocno dzień czy
    dwa przy nakładaniu - potem już nic a nic

  • 16. Data: 2016-09-07 12:33:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podac sposob na najtanszy sposob zrobienia podlogi z zywicy. Bede strzelal. Kupic
    najtansza zywice. Wygralem cos?

  • 17. Data: 2016-09-07 16:12:01
    Od: anhin <a...@o...pl>

    [...]
> [...]
    > robił, ale pdłoga/strop nie przecieka. no i śmierdziało mocno dzień czy
    > dwa przy nakładaniu - potem już nic a nic

    to bardzo ciekawe co piszesz. Z poliestrem mam trochę doświadczeń z
    dawnych czasów (laminowanie łódek) i mniej więcej sobie wyobrażam, co
    się stało z tym stropem/podłogą. Tak się składa że żywica poliestrowa
    owszem, jest w miarę wodoodporna, ale za to zupełnie nieodporna na
    alkalia -w kontakcie z niezneutralizownaym betonem (były kiedyś posadzki
    poliestrowe, kładło się je na "fluatowaną" szlichtę) hydrolizuje i się
    rozpada. Zdarzało się zresztą, że w łodziach produkowanych przez
    "garażowych" szkutników którzy robili z oszczędności balast cementowy,
    wypadało po kilku -kilkunastu miesiącach dno... ale to inna historia.
    Otóż wszystko wskazuje na to że poliester u Ciebie zhydrolizował, a
    produkty hydrolizy uszczelniły beton w stropie. Wskazuje na to bielenie
    podłogi pod wpływem wilgoci. Co do smrodu, rzeczywiście, zwykły
    poliester potrafi emitować styren i inne paskudztwa jeszcze dziesiątki
    lat po utwardzeniu... ale trudno żeby śmierdziało coś czego już nie ma ;-)