  • 121. Data: 2009-07-01 10:46:37
    Temat: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:h2fei6$16h$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > glowe, wielkosc zuzycia ropy, wielkosc deficytu budzetowego, jaka
    > dokladnie - w calkym kraju - liczba samochodow ponizej 3 lat itp. O zadnym
    > kraju nie zdobywasz takich informacji organoleptycznie - zawsze siegasz do
    > raportow, a te nie znaja granic ani odleglosci. To jest informacja. Nie
    > widziwiaj.
    To jednak trochę coś innego jest.
    Powinieneś wiedzieć że w niektórych miejscach też panuje opinia że w Polsce
    to białe niedżwiedzie, duże fiaty itp. A nawet niektóre skupiska Poloni
    myśla że w Polse zatrzymaliśmy sie na etapie tańczenia kujawiaka w strojach
    ludowych.
    Ojca brat który nmieszka w Niemczech jak kilka lat temu przyjechał do bnas w
    odwiedziny(a w Polsce nie był lat kilkanaście) to przywiózł zgrzewke
    najtańszego piwa z niemieckiego marketu i mówi "napijcie sie dobrego piwa,
    takiego tu w Polsce nie macie). Pilismy to piwo i w rozmowie zauwazyłem że
    on nie ma pojecia o aktuaklnej sytuacji w Polsce.
    I jak w tych chinachh jest tak faktycznie zle to czemu Chinole m,asowo nie
    uciekaja do lepszych krajów.
    Jakos o Chińskich emigrantach nie słychac.
    To moje przemyślenie ale ja tam nie byłem więc jak jest na prawde to nie
    wiem.
    Kiki i Boban byli i swoje wrażenia opisują.

    Krzysiek

  • 122. Data: 2009-07-01 10:48:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > ciekawe czemu, skoro Chiny to taki raj na ziemi, a Ameryka jest taka
    > straszna.
    >
    > odwieczne pytanie, czemu ludzie chca emigrowac do tego strasznego kraju
    > choć ich kraje to takie prawdziwe raje na ziemi

    U nas na Pomorzu jest mnóstwo Holendrów np. zakładaja firmy, uprawiaja
    ziemie, sa dyrektorami, menagerami itp.
    I o czym to świadczy?
    że u nas raj a u nich nie?

    Krzysiek

  • 123. Data: 2009-07-01 10:49:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > m,asowo nie uciekaja do lepszych krajów.
    > Jakos o Chińskich emigrantach nie słychac.

    to może posłuchaj.

  • 124. Data: 2009-07-01 10:53:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > to może posłuchaj.

    http://manager.money.pl/news/artykul/50;tys;chinskic
    h;emigrantow;wrocilo;do;kraju,180,0,407988.html
    http://ceo.cxo.pl/artykuly/27503/Chiny.powod.do.zast
    anowienia.html

    I coraz wiecej Polaków uczy się chińskiego
    Wiesz może dlaczego?

    Krzysiek

  • 125. Data: 2009-07-01 10:54:52
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > przesadzasz. spora część budynków z tego okresu jest lepiej zbudowana niż
    > dzisiejsze domy dla ludu. Wielka płyta byla prosta technologią i jeśli
    > nadzór przypilnował dotrzymania pewnych standardów to te domy sa
    praktycznie
    > nieśmiertelne.

    W tym gównie już teraz nikt normalny nie chce mieszkać więc ich los jest w
    zasadzie przesądzony - najpierw stopniowa menelizacja blokowisk (co już się
    dzieje) a potem się zobaczy: zburzenie, rewitalizacja lub zaakceptowanie
    nieformalnego getta.

  • 126. Data: 2009-07-01 10:57:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Boban pisze:

    > ... zaakceptowanie
    > nieformalnego getta.

    Ale to akurat większość dzisiaj budowanych osiedli jest właśnie czymś na
    kształt getta. :)

    --
    spp

  • 127. Data: 2009-07-01 11:04:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Boban napisal:
    > W tym gównie już teraz nikt normalny nie chce mieszkać

    Uwaga na nisko latajace kwantyfikatory :)
    Pisz za siebie, niekoniecznie za wszystkich.
    Z doboru epitetow, slownictwa i poziomu emocji wnioskuje
    niski wiek, okres 'sturm und drang'. Potem ci przejdzie.

    Osiedla wielkoplytowe maja pewniejsza konstrukcje
    niz niejeden z obecnych 'apartamentowcow', a juz
    w wiekszosci przypadkow maja lepsza infrastrukture
    niz obecnie slumsowate osiedla, w ktorych nie ma nic
    a budynki sa nackane w minimalnych od siebie odleglosciach.
    W szczegolnosci nie slyszalem tez o przypadkach zwiania
    stropodachow z wielkiej plyty, natomiast osobiscie
    w Bronowicach ogladalem swiezego aparatamentowca,
    ktoremu w zeszlym roku wichura zwinela dach i mieszkania
    na ostatnie kondygnacji byly z kategorii belvedere :)

    > więc ich los jest w zasadzie przesądzony

    Uogolnienie bez jakiejkolwiek argumentacji.
    Uznaje twoj akt wiary, ale go nie podzielam.

    > - najpierw stopniowa menelizacja blokowisk
    > (co już się dzieje)

    Niekoniecznie, nie wszedzie. Dla rodziny z malym
    dzieckiem lepsze jest mieszkanie w budynku wielkoplytowym
    z pelnym zapleczem (sklep, zlobek, przedszkole, szkola,
    osrodek zdrowia) niz zycie w gettcie 'apartamentowcow',
    w ktorym nie ma nic.

    > a potem się zobaczy: zburzenie, rewitalizacja lub zaakceptowanie
    > nieformalnego getta.

    Nieformalne getta to sa obecnie w zamknietych osiedlach.
    Nawet murki wygladaja gettowato. Straznicy tez :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 128. Data: 2009-07-01 11:08:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boban wrote:

    > W tym gównie już teraz nikt normalny nie chce mieszkać

    hm... powoli ludzie zmieniają zdanie, bo już trochę osób się przekonało o
    "wysokiej jakości" tego co buduje sie teraz.

    dzisiaj budowane domy po 5 latach zaczynają sie nadawać do genralnego
    remontu, pękające tynki, przeciekające dachy, grzyb.

    > więc ich los
    > jest w zasadzie przesądzony - najpierw stopniowa menelizacja
    > blokowisk (co już się dzieje) a potem się zobaczy: zburzenie,
    > rewitalizacja lub zaakceptowanie nieformalnego getta.

    i to samo spotka te wspaniałe blokowiska teraz budowane. Bo w ogóle
    blokowiska są skazane na menelizację. Warto jednak zwrócić uwagę na to że
    stare osiedla mają infrastrukturę, zieleń, place zabaw, przedszkola i szkoły
    oraz niezła infrastrukturę komunikacyjną, nowe osiedla to pustynie do
    których zwykle prowadzi jedna wąska droga bez chodników, bo miasta nie stać
    na wybudowanie normalnej drogi.

  • 129. Data: 2009-07-01 11:20:04
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > Ale to akurat większość dzisiaj budowanych osiedli jest właśnie czymś na
    > kształt getta. :)

    W getcie mieszka się pod wpływem przymusu, nie słyszałem żeby nakazywano
    ludziom mieszkać w nowych osiedlach. Nie jest to też przymus ekonomiczny bo
    mieszkania w blokowiskach są tańsze.

  • 130. Data: 2009-07-01 11:28:23
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > dzisiaj budowane domy po 5 latach zaczynają sie nadawać do genralnego
    > remontu, pękające tynki, przeciekające dachy, grzyb.

    Budynki z wielkiej płyty nadawały się do remontu nazajutrz po przecięciu
    wstęgi i zwinięciu dywanu.

> [...]
    > oraz niezła infrastrukturę komunikacyjną, nowe osiedla to pustynie do
    > których zwykle prowadzi jedna wąska droga bez chodników, bo miasta nie stać

    W zasadzie sie zgadzam, opóźnienia w zakresie infrastruktury są po prostu
    zatrważające.