  • 41. Data: 2018-04-05 17:11:50
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 09:27:11 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Pytanie czy liczą CO + CWU do tego średniorocznego. Bo nas
    > interesuje głównie CO, CWU to raczej deser.

    ze ale co? a to juz nas nie interesuje koszt energii rocznie tylko koszt samego CO?
    To ja proponuję zimą odizolować bufor CWU, spadną koszty CO, a na roczne sumy CWU+CO
    nie patrzymy :-)))

    b.

  • 42. Data: 2018-04-05 17:43:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Apr 2018 08:07:44 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Ciesz sie chwila bo za lgarstwo pare chujow Ci sie nalezy, a jeszcze nie dostales.

    Taki stary wulgarny cham jak ty -- co wyciąga wnioski o sprawnościach piecy
    na podstawie ilości popiołu w popielniku (lol), a nie potrafi ściągnąć i
    skonfigurować aplikacji do poprawnego pisania na newsach czy też, bardziej
    w temacie, znaleźć raportu ICHPW gdzie podają sprawności pieców i kotłów
    wszelakich pracujacych w domowych warunkach nawet z podanymi przy tym
    badaniu emisjami z komina -- to tylko co najwyżej postraszyć może.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2018-04-05 18:31:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spierdalaj na drzewo.

  • 44. Data: 2018-04-05 19:56:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Docelowo wychodzi drozej niz grzanie drogim pelletem. Zwlaszcza ze w miare
    upowszechniania sie pelletu bedzie on tanial.

    Panie rachmistrz, policz no wszystkie koszty tj.:

    kocioł pelletowy, amortyzacja takiego kotła (góra 15 lat)

    bufor

    komin

    pomieszczenie kotłowni i magazynu opału (czyli droższa budowa)

    koszty serwisu (wymiana grzałek, naprawa palnika przez okres użytkowania
    kotła ze 2-3 razy trzeba wymienić wypalone elementy palnika, ślimak
    podajnika, bywa, że trzeba wymienić wentylator czy napęd podajnika
    ślimakowego, wymiana płyt szamotowych w komorze spalania - średnio co
    3-5 lat, wymiana uszczelnień

    czyszczenie komina (kominiarz) - zwłaszcza jak dom budowany z pieniędzy
    bankowych to co rok musi być przegląd kominiarski, bo w razie braku
    przeglądu ubezpieczenie nie działa, a jest obowiązkowe przy kredycie

    czyszczenie kotła (praca własna to także koszt)

    koszt pracy podajnika (energia elektryczna)

    transport pelletu

    narzędzia do czyszczenia kotła (skrobaki, szczotki, szufelki) oraz
    wynoszenia popiołu (kubły)

    Grzanie pelletem to zdecydowanie droższe rozwiązanie od pompy ciepła.

  • 45. Data: 2018-04-05 20:25:09
    Od: w...@g...com

    > Panie rachmistrz, policz no wszystkie koszty tj.:
    >
    > komin
    >
    > pomieszczenie kotłowni i magazynu opału (czyli droższa budowa)

    Powiedz nam, jeżeli już doliczasz koszty i trzymać się tego, to czy na komin i
    kotłownię obliczasz 'amortyzację' (czy jakkolwiek zwał) też na 15 lat porównując do
    amortyzacji kosztów pompy?

    Czyli po 15latach:
    - w przypadku pompy wywalasz starą pompę i kupujesz po prostu nową - OK
    - w przypadku komina i pomieszczenia kotłowni wyburzasz i nowe budujesz :)

    Bogdan

  • 46. Data: 2018-04-05 20:44:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 20:25, w...@g...com pisze:

> [...]
    > - w przypadku komina i pomieszczenia kotłowni wyburzasz i nowe budujesz :)

    Masz jakiś problem ze zrozumieniem tego co napisałem?

  • 47. Data: 2018-04-05 21:01:28
    Od: w...@g...com

    > Masz jakiś problem ze zrozumieniem tego co napisałem?

    Nie mam.
    Grzecznie pytam: na ile lat przewidujesz 'amortyzację' komina i kotłowni ?

    A drugie pytanie (może to nie do Ciebie): przy założeniu, że inwestor uparł się
    wybudować dom z kominem i kotłownią (albo chociaż z kotłownią), czy dalej bardziej
    opłaca się pompą niż np. pelletem?

    Bogdan

  • 48. Data: 2018-04-05 21:04:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    amortyzacji kosztów pompy?

    > Czyli po 15latach:
    > - w przypadku pompy wywalasz starą pompę i kupujesz po prostu nową - OK

    PC zasadniczo powinna wytrzymać bezawaryjnie ok. 20 lat. W razie awarii
    wymienia się uszkodzony podzespół, ale po takim okresie są już na rynku
    nowsze generacje, bardziej sprawne i pracujące przy niższych
    temperaturach powietrza ( w przypadku powietrznych PC).

    Oczywiście zawsze jest ewentualność wystąpienia awarii zarówno przy
    pompie jak przy kotle, ale są to przypadki na tyle losowe, że trudno je
    uwzględniać przy liczeniu opłacalności. Dlatego można przyjąć jednakowe
    prawdopodobieństwo. W wyliczeniach natomiast należy wziąć pod uwagę
    elementy, które ulegają normalnemu zużyciu. W przypadku kotła
    pelletowego jest to wszystko co wymieniłem.
    W przypadku PC wszystko zależy od typu. Ale i tak której by nie brać PC
    pod uwagę to i tak ogrzewanie pelletem wyjdzie drożej.

  • 49. Data: 2018-04-05 21:31:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 21:04:42 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > W przypadku PC wszystko zależy od typu. Ale i tak której by nie brać PC
    > pod uwagę to i tak ogrzewanie pelletem wyjdzie drożej.

    Tak czy śmak, mam teraz na tapecie jednego pelletowca, nie wiem czy
    da sobie wcisnąć jakieś czujniki i zrobić pomiary, ale OZC zrobione,
    dom energooszczędny, nie wiem jeszcze jaki to pelleciak (on sam chyba
    nie wie, budowa go wykańcza ;) Ale na pewno zostanie wzięty pod obserwację.
    Póki co grzał część zimy same mury bez ocieplenia więc takie dane do niczego,
    ale od przyszłego sezonu się zobaczy.

    L.

  • 50. Data: 2018-04-05 21:34:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 17:11:51 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > ze ale co? a to juz nas nie interesuje koszt energii rocznie tylko koszt
    > samego CO? To ja proponuję zimą odizolować bufor CWU, spadną koszty CO,
    > a na roczne sumy CWU+CO nie patrzymy :-)))

    Za duży skrót myślowy, nie czepiaj się ;)
    Fakt faktem że licząc zapotrzebowanie oczywiście uwzględniałem CWU,
    ale jako wynik końcowy średnio mnie interesowało bo tylko patrzyłem
    jak można zoptymalizować CO.

    L.