  • 31. Data: 2018-04-05 09:49:38
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Apr 2018 00:27:10 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Pytanie czy liczą CO + CWU do tego średniorocznego. Bo nas
    > interesuje głównie CO, CWU to raczej deser.

    Liczą oczywiście, no bo to też całkiem spory udział, ze 20 do 30%? Przecież
    CWU w zimie zaniża COP a wyprodukować ciepło trzeba.

    > A jaka pompa wchodzi teraz w grę? Koleżka się buduje i pyta
    > o powietrzne a ja mu mówię że nie mam pojęcia jaką powietrzną
    > warto montować bo nie znam rynku...

    Najlepszy stosunek jakości do ceny ma niezmiennie Panasonic, ostatnio też
    LG weszło w PW z całkiem sensowną ofertą jakość/cena.

    > Tak czy siak na pewno w ciągu roku masz więcej z ongrida niż 0,8
    > bo wszystko to co zjesz na miejscu nie podlega haraczowi.

    Człowiek ze swoją opomiarowaną instalacją wyliczył że można przyjąć 0,86.

    > Jak brakuje to pobiera. Ale jak mam produkcję na poziomie choćby
    > 2kW a w chałupie działają 2 kompy, wentylacja, router i jakieś światło
    > to już z sieci nie pobiera bo nie ma jak.
    > Nawet jak pompa działa to może być tak że nic z sieci nie ssie,
    > bo jak produkcję mam np. 4kW a pompa zżera 2,5kW (można powiedzieć
    > że obie wartości symetrycznie trójfazowo) to jak dodamy jakieś
    > pojedyncze obciążenia w chacie to bilans i tak jest na plus.

    Jakiej firmy panele? Które połacie obłożone? Dużo tego masz?

    > Oczywiście jak kobita odpali kuchnię indukcyjną to ssanie jest takie
    > że przewody się zapadają, moc szczytowa 11kW :P

    ;D Może trzeba żonie grill solarny kupić. ;)

    > Pewnie że można, ja mam G12w :> Ale niestety to by było za fajne żeby
    > szło tak jak mówisz, licznik dwukierunkowy ma też 2 taryfy i zlicza osobno
    > spożycie i produkcję na obie taryfy. Ale potem w rozliczeniu jak zużyjesz
    > zmagazynowane kWh z drogiej taryfy to te naprodukowane z drogiej przechodzą
    > na tanią, bo siłą rzeczy produkujesz głównie w drogiej bo w dzień.

    Czyli cwaniaki jednym słowem. No ale dobrze że można chociaż nadal mieć
    G12W, choć gdzieś mi mignęło że jakiś operator zmusza do przejścia na G11
    -- ale nie mogę właśnie znaleźć gdzie to czytałem.

    > To kupuj tego PHEVA czy co tam dają w sklepie ;)

    Outlander PHEV 240 tys. nowy. Jak na moje, średnio, 6km/dzień to trochę
    drogo. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2018-04-05 12:41:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 09:49:37 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Liczą oczywiście, no bo to też całkiem spory udział, ze 20 do 30%? Przecież
    > CWU w zimie zaniża COP a wyprodukować ciepło trzeba.

    Poniekąd racja. Moja pompa ma osobne liczniki motogodzin na CO i CWU,
    muszę zerknąć jak to wygląda w praktyce.

    > Najlepszy stosunek jakości do ceny ma niezmiennie Panasonic, ostatnio też
    > LG weszło w PW z całkiem sensowną ofertą jakość/cena.

    A jakieś przykładowe modele? Albo modele, których należy unikać?

    > Człowiek ze swoją opomiarowaną instalacją wyliczył że można przyjąć 0,86.

    No to całkiem nieźle.

    > Jakiej firmy panele? Które połacie obłożone? Dużo tego masz?

    Astonergy 250W monokryształ. Połać południowa, 20 sztuk.

    > ;D Może trzeba żonie grill solarny kupić. ;)

    A zimą to jak będzie gotować? Widziałem że w handlu są jeszcze
    kuchnie węglowe z fajerkami, może takie coś jej wstawię :]
    Tylko muszę zrobić temat na forum muratora "jak pożenić kuchnię węglową z WM" ;P

    > Czyli cwaniaki jednym słowem. No ale dobrze że można chociaż nadal mieć
    > G12W, choć gdzieś mi mignęło że jakiś operator zmusza do przejścia na G11
    > -- ale nie mogę właśnie znaleźć gdzie to czytałem.

    Cwaniaki czy nie cwaniaki ciężko powiedzieć. Alternatywą dla prosumenta
    jest sprzedawanie energii latem za 16 groszy kWh a kupowanie zimą
    za 30-60 groszy, więc ja już wolę dać te 15% haraczu za "on-grid",
    to jest całkiem dobre rozwiązanie.

    > Outlander PHEV 240 tys. nowy. Jak na moje, średnio, 6km/dzień to trochę
    > drogo. :P

    No to kup i zacznij jeździć 40-50km/dzień. Wtedy się szybciej zwróci ;P

    L.

  • 33. Data: 2018-04-05 13:21:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tu zanizysz tam zawyzysz, wazne zeby wyniki wyszly jakie chcesz. Z ciekawosci
    sprawdzilem ceny gazu plynnego do grzania. Srednia cena za rok byla na poziomie 1,60
    za litr przy wlasnej butli i dwa razy drozej przy dzierzawionej. Na wartosci opalowej
    tez troche zawyzyles, ale ze malo to sie nie czepiam. Dla rownego rachunku zamiast
    5,9 napisales ze 6. Na pierwszej stronie jak wpisalem ile kosztuje zbiornik
    wyskoczyla cena ze z montazem i odbiorem kosztuje 10 tysiecy. Z pomieszczeniem i
    kominem tez przesadziles.

  • 34. Data: 2018-04-05 14:41:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Apr 2018 04:21:34 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Tu zanizysz tam zawyzysz, wazne zeby wyniki wyszly jakie chcesz.

    Tak, tak, stąd piec na pelet ma sprawność 95% buehehe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2018-04-05 16:10:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chociazby stad ze straty popielnikowe ma niewielkie. Piec na ekogroszek ma straty
    popielnikowe na poziomie 15% a piec na pelet ponizej procenta. Piec na pelet ma
    palenisko w ktorym drewno jest zgazowane. I jak spalac gaz to mozna zrobc piec
    kondensacyjny na pellet, i juz takie sa. W zwyklym piecu na pellet temperatura spalin
    ma troche ponad sto stopni. Wiedzac ze do spalenia kilograma drewna potrzeba ok 14
    kilogramow powietrza i znajac cieplo wlasciwe spalin mozna obliczyc ile ciepla ucieka
    kominem. Coraz czesciej piece, nie tylko na pellet, wyposazane sa w sondy lambda.
    Piec nie kondensacyjny na pellet sterowany sonda lambda bedzie mial sprawnosc
    przekraczajaca 90%. Kondensacyjny podobnie jak gazowy powyzej stu procent. Przy
    okazji. Sa oferty na pellet z luski slonecznika. Wartosc opalowa zblizona do pelletu
    z drewna cena 25% nizsza. Pellet ze slomy o wartosci opalowej o 20% nizszej niz z
    drewna kosztuje ok 350 zlotych za tone. Fakt ze 24 tony od razu trzeba kupic.

  • 36. Data: 2018-04-05 16:19:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Myslalem ze bedziesz chcial porozmawiac o abstrakcyjnie niskiej cenie gazu
    sugerujacej ze sie z tira ulotnil. Moglbys rowniez cos napisac o kosztach posiadania
    butli w ogrodku. Pamietaj ze internet ma to do siebie ze jak ktos chce to moze
    zweryfikowac kazda informacje.

  • 37. Data: 2018-04-05 16:29:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Apr 2018 03:41:58 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A jakieś przykładowe modele? Albo modele, których należy unikać?

    Nie słyszałem o takich ze stajni Panasa co to ich trzeba unikać.

    > No to całkiem nieźle.

    Ale ten próbował udowodnić że panele bez dopłat się opłacają. ;)

    > Astonergy 250W monokryształ. Połać południowa, 20 sztuk.

    AsTronergy? Chińczyki znaczy. ;)

    > A zimą to jak będzie gotować? Widziałem że w handlu są jeszcze
    > kuchnie węglowe z fajerkami, może takie coś jej wstawię :]
    > Tylko muszę zrobić temat na forum muratora "jak pożenić
    > kuchnię węglową z WM" ;P

    Lepiej piec na pelet -- jak są piece kondensacyjne, to pewnie są takie z
    fajerkami. :>

> [...]
    > jest sprzedawanie energii latem za 16 groszy kWh a kupowanie zimą
    > za 30-60 groszy, więc ja już wolę dać te 15% haraczu za "on-grid",

    Nic to, jeśli powtórzy się na mazowieckie taka dotacja jak była w Wawie (do
    końca marca) gdzie dawali 40% do 15 tys. to pewnie się skuszę -- bo wtedy
    się zaczyna to opłacać. Dotacja nie wyklucza powyższych warunków?

    > No to kup i zacznij jeździć 40-50km/dzień. Wtedy się szybciej zwróci ;P

    Tylko jeśli będzie autonomiczny i będę mógł w tym czasie coś sklecić. ;>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2018-04-05 16:31:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Apr 2018 07:19:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Myslalem ze bedziesz chcial porozmawiac

    Z takimi wulgarnymi trolami jak ty nie dyskutuję.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2018-04-05 17:00:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Apr 2018 13:41:44 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Jak widze to nadal niezalezne zrodla ciepla sie nie oplacaja.

    Trochę źle patrzysz, bo to obliczenia na podstawie mojego domu, który jest
    stosunkowo duży, jest optymalizowany pod PC (a więc nie jest w średniej
    półce energooszczędnej) i ma mało połaci (bo piętrowy) a szczególnie na
    południe (bo dach kopertowy i jeszcze z kątem 25 stopni bo się musiałem
    zmieścić w WZ z wysokością).

    > Ciekawie mogl by wygladac panel sloneczny za te pieniadze plus bufor ciepla.

    W zimie? :P

    > To imho najmniej zawodne rozwiazanie przy dosyc dobrej sprawnosci grzania.

    Ale nie do CO.

    > Ale jak widac, narazie ceny sa takie ze masowo ludzie sie nie decyduja na zadne z
    tych rozwiazan.
    > No, moze poza symbolicznym solarem i bojlerem aby w lato miec ciepla wode "za
    darmo"...

    Ponieważ większość nadal buduje bez głowy -- o ogrzewaniu zaczynają myśleć
    przy wybieraniu koloru farby na elewację i przy tym drugim nadal spędzają
    wiecej czasu. Co jest niestety smutną polską rzeczywistością. W rezultacie
    jeszcze dzisiaj w nowych domach ludzie kotły (oczywiście 2-3x za duże) na
    ekogroszek montują czy inne pelety, na ścianach mają styropianu 10cm (a jak
    15cm to już pełny wypas), w podłodze 5cm, na suficie 20cm wełny -- to
    wszystko z wentylacją grawitacyjną i jest fajnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2018-04-05 17:07:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciesz sie chwila bo za lgarstwo pare chujow Ci sie nalezy, a jeszcze nie dostales.