  • 11. Data: 2019-01-07 12:48:19
    Temat: Re: Prąd nie zdrożeje
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 11:13:56 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > +52% dokładnie dostałem w firmie podwyżkę :) Jak myślisz, kto za to zapłaci
    > ostatecznie? ;)

    Kogutek
    Nie, pomyłka, Kogutek nie zapłaci więcej za mieszkanie jak wprowadzą podatek
    katastralny. Bo właściciel mieszkania Kogutka zapłaci przecież;)

  • 12. Data: 2019-01-07 12:54:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 11:21:12 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Demokracja, jeśli już, powinna być ograniczona w jakiś sposób.
    > Np. wiekiem mocniej niż dziś. Powiedzmy, że ludzie do 30tki nie znają
    > życia więc i nie powinni głosować albo powyżej 65. roku życia myślą
    > tylko o emeryturze...
    > Np. tak jak Konstytucja 3. Maja odbierała prawo głosu szlachcie nie
    > posiadającej ziemi.

    A fizyk jądrowy miałby prawo w Twoim matrix-ie wybierać posłów czy może posłów
    powinni wybierać wyborcy którzy co najmniej politologie skończyli?

  • 13. Data: 2019-01-07 13:11:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 07 Jan 2019 11:47:15 +0100, quent wrote:
    > Im mniej ludzi głosuje tym lepiej.

    Niewątpliwie lepiej - ale głównie dla tych głosujących/rządzących. W
    Europie feudalnej chłop tak różowo nie miał.

    > Ja zawsze namawiam - nie interesujesz się polityką, nie idź na wybory.

    Nie trzeba interesować się na co dzień, by raz na kilka lat mniej więcej
    wiedzieć czyj program lepiej reprezentuje poglądy które są nam bliskie.

    Mateusz

  • 14. Data: 2019-01-07 13:58:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.01.2019 13:11, Mateusz Viste wrote:
    > Niewątpliwie lepiej - ale głównie dla tych głosujących/rządzących.

    Tego nie wiesz.
    Lepiej w sensie mądrzej na pewno.
    > Nie trzeba interesować się na co dzień, by raz na kilka lat mniej więcej
    > wiedzieć czyj program lepiej reprezentuje poglądy które są nam bliskie.

    Mam na myśli *oczywiście* tych, którzy nie wiedzą na kogo głosować bo
    się nie interesują.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2019-01-07 14:15:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ostatecznie kto zaplaci zalezy od sytuacji na rynku. Jesli masz duza konkurencje i
    ona nie podniesie ceny to tez nie podniesiesz. A jak nie masz konkurencji i
    podniesiesz ceny to sie moze pojawic konkurencja z nizszymi cenami. Jesli jestes na
    etapie sadzenia ze masz na cos monopol to wolny rynek moze Cie bardzo bolesnie
    wyprowadzic z bledu.

  • 16. Data: 2019-01-07 14:23:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy poza materialami propagandowymi kodu robionymi na zlecenie jelopozycji ktos te
    podwyzki widzial w realu?

  • 17. Data: 2019-01-07 14:27:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poczekaj jeszcze troche. Adam robi zdjecie rachunku i zaraz bedziesz wiedzial.

  • 18. Data: 2019-01-07 14:41:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To kto zaplaci zalezy tylko od sytuacji na rynku. Poza tym wszedzie dookola stawki
    podatku katastralnego sa w budownictwie wielorodzinnym z zasady nizsze i sa liczone
    od mniejszej wartosci niz w przypadku zabudowy jednorodzinnej. Wedlug dzisiejszych
    prognoz demograficznych w Lodzi za ok. 25 lat ma mieszkac pol miliona ludzi. Oznacza
    to ogromna ilosc pustych mieszkan i domow. Wlasciciel kamienicy bedzie placil podatek
    katastralny bez wzgledu na to czy ma mieszkania wynajete czy wolne. Sadzisz ze
    podwyzkami czynszu wlasciciele kamienic beda zachecali do wynajecia u nich
    mieszkania?

  • 19. Data: 2019-01-07 14:46:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 11:24:56 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Jacek pisał o braku podwyżki w roku wyborczym dla elektoratu, który
    > *decyduje* w wyborach.
    > To co Ty uważasz nie ma większego znaczenia. Choćbyś był po Oxfordzie,
    > przyjdzie dwóch półgłówków i Cię przegłosuje.

    To że ktoś oksford skończył. Tzn tylko że skończył taką szkołę.
    Akurat w systemie angielskim jest coś takiego jak reprezentacja wirtualna
    (czy jakoś tak). Generalne chodzi o to że górnicy wyb wybierają
    Cie na posła żebyś bronił ich interesów.
    Zostajesz posłem jedziesz do Londynu i wg angielskiego systemu parlamentarnego nie
    musisz pamiętać o tych górnikach.

    I a propo większości w demokracji.
    Myślisz że taki Chingis Han czy Stalin albo Juliusz Cezar nie musieli
    się z nikim liczyć?
    Wg mnie jedyną różnicą miedzy demokracją a pozostałymi systemami
    jest taka że jak jesteś w opozycji w demokracji
    to masz (duże) szanse przeżyć.
    W innych systemach po prostu wycina się opozycje i tyle.

  • 20. Data: 2019-01-07 15:23:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Jan 2019 05:46:03 -0800 (PST), Bolko

    > W innych systemach po prostu wycina się opozycje i tyle.

    Nie znasz się, korwin by nikogo z pewnością nie wyciął! :P

    --
    Pozdor
    Myjk