  • 21. Data: 2019-01-07 21:42:16
    Temat: Re: Prąd nie zdrożeje
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 11:21:12 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Demokracja, jeśli już, powinna być ograniczona w jakiś sposób.
    > Np. wiekiem mocniej niż dziś. Powiedzmy, że ludzie do 30tki nie znają
    > życia więc i nie powinni głosować albo powyżej 65. roku życia myślą
    > tylko o emeryturze...
    > Np. tak jak Konstytucja 3. Maja odbierała prawo głosu szlachcie nie
    > posiadającej ziemi.

    Wiekiem bym nie ograniczał - raczej zarobkami. Kto zarabia minimum
    minimalną krajową - ten może głosować. Nieroby nie powinny decydować
    o tym kto rządzi państwową kasą, bo nie przyczyniają się do jej
    gromadzenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2019-01-07 21:51:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak bys mogl wejsc w swiat realny i pokazal ta informacje o podwyzce o ponad 50%.
    Moglbys jeszcze napisac jaki procent kosztow stanowi u Ciebie prad.

  • 23. Data: 2019-01-07 23:08:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 21:51:34 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > A jak bys mogl wejsc w swiat realny i pokazal ta informacje o podwyzce o ponad 50%.
    Moglbys jeszcze napisac jaki procent kosztow stanowi u Ciebie prad.

    Po co mam pokazywać? Dostałem od swojego dostawcy taką informację już
    z 2 miesiące temu. Podwyżka wyniesie ok. 1k pln / mc. Ja ją przerzucę
    na klientów, klienci na konsumentów. Sam z własnego portfela też
    dopłacisz do mojego prądu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2019-01-08 01:30:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to po co pokazywac? Zebys sie uwiarygodnil ze nie nawijasz makaronu na uszy. Bo
    cos mi sie widzi ze pierdolisz. Pierdolisz oczywiscie w staropolskim znaczeniu tego
    slowa. Wiesz ilu ja znalem takich co niby ich nic ich nie ruszalo? Pewno ze trzech
    czterech. Ich interesy nigdy sie nie mialy prawa wyjebac itd. I co? I gowno,
    plajtowali az milo. Jak zbyt dlugo jakis nieduzy interes za dobrze idzie to
    wlasciciel traci czujnosc. Kowale kiedys beczki na kase kupowali bo uwazali ze na
    kuciu koni majatkow sie dorobia. I nagle ktos bryczke bez konia zrobil. Nie pytalem
    ile wiecej mialbys placic jak by byla podwyzka cen pradu. Pytam jaki procent kosztow
    prowadzenia firmy to prad?

  • 25. Data: 2019-01-08 06:51:52
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-01-07 14:15, Zenek Kapelinder pisze:
    > Ostatecznie kto zaplaci zalezy od sytuacji na rynku. Jesli masz duza konkurencje

    Brzmi dobrze, bo liberalnie i po gospodarsku.
    Ale pamietasz niedawne: "Jak któryś dyrektor
    (elektrowni) nie obniży cen prądu, to go zwolnimy"?
    --
    A S

  • 26. Data: 2019-01-08 07:34:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mylisz pojecia. Cena pradu zostaje jak byla, o inflacje moga podniesc w elektrtowni.
    Z drugiej strony wegiel w tej chwili mamy w stabilnej cenie sporo nizszej od
    swiatowej to i troche rezerwy elektrownie maja. Do pradu dochodzi podwyzszona
    dodatkowa oplata za emisje CO2. Oplata trafia do naszego budzetu. Chujnia wymyslila
    przekladanie pieniedzy z jednej kieszeni do drugiej. Oczywiscie oplata za CO2 doklada
    sie do ceny pradu. Ale do ceny pradu w elektrowni. Jak przez CO2 cena pradu w
    elektrowni wzrosla o 10 groszy to cena pradu u odbiorcy ktory srednio placil 55
    groszy za kilowatogodzine tez powinna urosnac o 10 groszy a nie o 30 groszy jak
    klamie jelopozycja. Rzad odpuscil troche na akcyzie i troche zmniejszyl czesc oplat z
    rachunku. W efekcie prad ma pozostac w cenie z poprzedniego roku. Cale pierdolenie
    jakie uskutecznia jelopozycja to zwyczajna sciema. Niedawno przeczytalem ze jakies
    lawki wolnosci stawiaja za niewyobrazalne pieniadze. Jak zaczalem drazyc temat to sie
    dowiedzialem ze w jednym miejscu kosztowala 8 tysiecy, w innym 30 a w jeszcze innym
    50 tysiecy. Normalnie w chuj za przewrocona lodowke z krzeselkiem i pozytywka. I
    nagle olsnienie. To byly ceny za postawienie a nie za lawke. Za lawki zaplacilo
    ministerstwo i doplaca gminom do postawienia 80%. Troche takie postawienie kosztuje.
    Jakies plany doprowadzenia pradu trzeba zrobic, troche papierow wypelnic,
    zainstalowac net. Troche ale nie 30 tysiecy. To gminy kradna pieniadze z dotacji.
    Zgadnij jaka jest zaleznosc pomiedzy cena postawienia lawki a tym kto w gminie
    rzadzi.

  • 27. Data: 2019-01-08 12:10:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 01:30:08 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak to po co pokazywac? Zebys sie uwiarygodnil ze nie nawijasz makaronu na uszy.

    Nic nikomu nie muszę uwiarygadniać - nie wierzysz - nie musisz, nie masz
    obowiązku :)

> [...]
    > kiedys beczki na kase kupowali bo uwazali ze na kuciu koni majatkow sie
    > dorobia. I nagle ktos bryczke bez konia zrobil. Nie pytalem ile wiecej

    A jaki to ma związek z pytaniem i tematem? ;)

    > mialbys placic jak by byla podwyzka cen pradu. Pytam jaki procent kosztow
    > prowadzenia firmy to prad?

    Niewielki - max kilka procent :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2019-01-08 12:48:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak kilka procent to co straszysz powyzka ceny tego co robisz. Nikt nie lubi podwyzek
    i jak podniesiesz cene i stracisz 1% klientow to stracisz wiecej niz jak bys ceny nie
    podniosl. Dalej chcesz podnosic cene na to co robisz? Monopol w Polsce ma ZUS a nie
    Ty. W zeszlym tygodniu fiknal mi Play i przeniesienie numeru w toku. W tym tygodniu
    zadzwonia z Playa i beda mi proponowali super warunki zebym tylko numeru nie
    przenosil. Oni przy Tobie to gigant i przyklekna za pare zlotych.

  • 29. Data: 2019-01-08 12:52:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 12:48:51 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    przenosil. Oni przy Tobie to gigant i przyklekna za pare zlotych.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że prąd podrożał dla WSZYSTKICH? I WSZYSCY
    podniosą ceny? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2019-01-08 13:27:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dostales juz rachunek? Pogadamy jak dostaniesz rachunek a nie ulotke z kodu. Chwilowo
    podwyzka wyglada tak ze jakis artykul jest powielany na portalach ze nowe ceny pradu.
    Napisali ze 3 grosze na kilowatogodzinie w jakiejs firmie zdrozeje. Przy podwyzce o 3
    grosze zaryzykujesz ze zrezygnuje 1% klientow?