  • 1. Data: 2012-03-11 11:32:49
    Temat: Problem w łazience
    Od: "MJanoszek" <m...@p...onet.pl>

    Wymyśliłam sobie ładną (moim zdaniem) ale bardzo niepraktyczną łazienkę tzn.
    z prysznicem (deszczownicą) bez brodzika i bez kabiny (szyb) z odpływem
    ściennym Gebert. Kafelki mają tylko delikatny spadek. Deszczownica spisuje
    się super i mimo braku szyb woda nie pryska po łazience. Natomiast przy
    mocniejszym odkręceniu wody lub dłuższej kąpieli odpływ nie odbiera całej
    wody i w całej łazience robi się jezioro.

    I tu prośba o poradę - z czego zrobić taki jakby rant, uszczelkę dookoła
    miejsca gdzie normalnie byłby brodzik, tak aby woda nie rozpływała się po
    całej łazience.

    Chodzi o to aby "to coś" było w miarę miękkie, tak aby poruszając się po
    łazience przy przypadkowym nadepnięciu na to lub kopnięciu w to bosą stopą
    nie bolało.

    Ktoś jakoś rozwiązał taki problem lub ma pomysł jak go rozwiązać?

    Oczywiście nie mam zamiaru wstawiać brodzika ani szyb.

    Z góry dziękuję za porady.

  • 2. Data: 2012-03-11 12:02:07
    Temat: Re: Problem w łazience
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    MJanoszek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ktoś jakoś rozwiązał taki problem lub ma pomysł jak go rozwiązać?
    >
    > Oczywiście nie mam zamiaru wstawiać brodzika ani szyb.

    Masz źle dobrany odpływ do wydajności deszczownicy. Dość częsty błąd. Szukaj
    listewek silikonowych przezroczystych, listew alu lub mosiądz półokrągłych.

  • 3. Data: 2012-03-11 12:56:39
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "MJanoszek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ktoś jakoś rozwiązał taki problem lub ma pomysł jak go rozwiązać?
    >
    > Oczywiście nie mam zamiaru wstawiać brodzika ani szyb.

    Fachowo to wstawia się specjalne odpływy łazienkowe:

    Linowy, jeżeli kabina jest we wnęce.
    http://avello.pl/go/_info/?user_id=4962

    Narożny jeżeli kabina jest w rogu łazienki.
    http://avello.pl/go/_info/?user_id=5017

    Jeżeli nie dałeś tego typu odpływu to wszelkie listwy mogą nie zdać
    egzaminu, ponieważ wynika z tego, że zamontowany odpływ ma zbyt małą
    wydajność. Woda i tak będzie się przelewać.
    Jezeli nie chcesz kuć łazienki i przerabiac odpływu to może zamontuj taką
    uszczelkę silikonową:
    http://www.silico.pl/foto/silikonowe_wyroby_wytlacza
    ne.jpg ta z prawej
    strony. W środek trzeba by było wsadzić jeszcze wąski pasek z aluminium lub
    blachy nierdzewnej i co kilkanaście cm przykręcić kołkami do podłogi,
    dodatkowo smarując spód uszczelki silikonem. Kafelki przed przyklejeniem tej
    uszczelki muszę być dokładnie umyte i odtłuszczone acetonem.

    Tu masz jeszcze inne profile, z których możesz coś wybrać.
    http://www.silikony.ekologia24.biz/
    W szczególności uszczelki 1205-00 , 1223-00 , 1283-00 , 1443-00 , 3148-00

  • 4. Data: 2012-03-11 14:24:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > kołkami do podłogi, dodatkowo smarując spód uszczelki silikonem.
    > Kafelki przed przyklejeniem tej uszczelki muszę być dokładnie umyte i

    można jeszcze ograniczyć przepływ wody w deszczownicy... :)

  • 5. Data: 2012-03-11 17:27:17
    Od: "MJanoszek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://www.silikony.ekologia24.biz/
    > W szczególności uszczelki 1205-00 , 1223-00 , 1283-00 , 1443-00 , 3148-00

    Dziękuję za fachową odpowiedź.
    Właśnie o takich uszczelkach myślałam, ale w naturze ich nigdzie nie
    widziałam.
    Znaczy widziałam takie o wys. 5 mm, a to za mało.
    Widzę że na www.silikony ... są wyższe :)
    A odpływ mam taki
    http://www.geberit.com.pl/web/appl/pl/wcmspl.nsf/pag
    es/prod-now-22
    i tak myślę czy nie da się go jakoś wyregulować. Muszę popatrzyć.
    Gosia

  • 6. Data: 2012-03-11 17:27:58
    Od: "MJanoszek" <m...@p...onet.pl>

    > można jeszcze ograniczyć przepływ wody w deszczownicy... :)

    Nie wchodzi w grę, bo lubię dużooo wody :)

  • 7. Data: 2012-03-11 17:59:00
    Od: "MJanoszek" <m...@p...onet.pl>

    > Masz źle dobrany odpływ do wydajności deszczownicy. Dość częsty błąd.
    > Szukaj
    > listewek silikonowych przezroczystych, listew alu lub mosiądz
    > półokrągłych.

    Katalogowo odpływ ma 0,85 l/s - wydaje mi sie to duzo bo przeciez z
    prysznica / deszczownicy 10l wiaderko bedę napełniać dłużej niż 11,7 s -
    chyba że się mylę.
    Przy najbliższym myciu podług sprawdzę.

  • 8. Data: 2012-03-11 19:57:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MJanoszek wrote:

    > Katalogowo odpływ ma 0,85 l/s - wydaje mi sie to duzo bo przeciez z
    > prysznica / deszczownicy 10l wiaderko bedę napełniać dłużej niż 11,7
    > s - chyba że się mylę.
    > Przy najbliższym myciu podług sprawdzę.

    Grohe RAINSHOWER SOLO
    System natryskowy
    min. przepływ 7 l/min. 0,11l/s

    albo ma przytkany ten odpływ albo zbyt mały spadek i woda zanim spłynie
    zdąży się rozlac po okolicy

    ale już taki rainmaker za drobne 14000 zł ma 36l/min czyli 0.6l/s

  • 9. Data: 2012-03-11 20:03:49
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    es/prod-now-22
    > i tak myślę czy nie da się go jakoś wyregulować. Muszę popatrzyć.

    Ja osobiście kupowałem takie uszczelki i w moim przypadku także do
    ograniczenia wypływu wody. Niestety nie spod prysznica, a z dużej komory
    wędzarniczej, w której był natrysk wody. Niestety muszę Cię zmartwić, bo nie
    są to tanie rzeczy.
    Osobiście myślę, że może nawet lepiej będzie wyregulować przepływ, dzięki
    czemu przyoszczędzisz wody i energii na jej ogrzanie.

  • 10. Data: 2012-03-12 07:30:14
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-11 18:27, MJanoszek pisze:

> [...]
    es/prod-now-22
    > i tak myślę czy nie da się go jakoś wyregulować. Muszę popatrzyć.

    Jest jeszcze próg silikonowy http://glass24.pl/images/prog_bb.jpg
    Ariusz