  • 21. Data: 2014-04-18 20:56:03
    Temat: Re: Przedłużacze ogrodowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 13:38:11 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No zdecydowanie.

    Tak dla ciekawości któryś z tych przedłużaczy kupiłem w 2008 chyba roku właśnie do
    betoniaki specjalnie bo coś tam robiłem. Ale pisze więc żyję więc tragedi nie było.
    I generalnie jakoś tam pretensji nie mam pisałem post w ramach takiej ciekawostki bo
    życie różne figle płata.
    > Troche dziwi fakt, ze takie cos wogole jest mozliwe. Niby na
    > zapalniczkach przykleja sie kretynskie naklejki informujace o oczywistym
    > niebezpieczenstwie, a mozliwe jest stosowanie sugerujace uziemienie
    > koncowek na kablach dwuzylowych.
    Pewnie jak pisałeś gdzieś na opakowaniu było albo był nadruk "szczegóły na www....."
    Kurcze ale człowiek raz czy drugi w balona zrobiony robi się podejrzliwy. Dzisiaj
    żonie rower kupowałem i jak facet w sklepie mówi że rama aluminiowa to magnesem
    sprawdzałem czy nie ściemnia. Poważnie.

  • 22. Data: 2014-04-19 10:23:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-18 20:56, Kris pisze:

> [...]
    żonie rower kupowałem i jak facet w sklepie mówi że rama aluminiowa to magnesem

    Dochodzi do swego rodzaju paranoi, ale co poradzic ze ten swiat teraz
    taki beznadziejny?
    Moze do roweru byl dolaczony jakis regulamin, albo kupujac przedluzacz
    nie odchaczyles jakichs ptaszkow w okienkach? :-))

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2014-04-19 10:39:54
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-19 10:23, Maniek4 pisze:

> [...]
    > Moze do roweru byl dolaczony jakis regulamin, albo kupujac przedluzacz
    > nie odchaczyles jakichs ptaszkow w okienkach? :-))

    To wszystko wina kupujących, bo gdyby pozwali sprzedawcę do sądu o
    umyślne narażenie życia i zdrowia ludzkiego i sąd im doje...ł ogromną
    karę to skończyło by się sprowadzanie produktów tego typu.
    Przewód posiadający wtyczkę i gniazdo z bolcem sugeruje jednoznacznie,
    że jest przeznaczony do podłączenia urządzeń w I klasie ochronności i
    powinien być wykonany zgodnie z określonymi przez prawo normami i
    certyfikatem CE. Jeżeli są jakiekolwiek odstępstwa to sprzedawca
    odpowiada całym swoim majątkiem za szkody i krzywdy wyrządzone przez
    taki produkt.
    Ktoś zacznie tu teraz usprawiedliwiać sprzedawców, ze przecież nie musi
    się na tym znać. Oczywiście, że nie musi, ale nikt go nie zwalnia z
    odpowiedzialności. Skoro się nie zna to nich odda taki produkt do
    przebadania przez odpowiednie laboratoria. Czas już najwyższy, aby
    sprzedawcy choć minimalnie znali się na tych produktach, którymi
    handlują, zwłaszcza jeżeli są to produkty techniczne.

  • 24. Data: 2014-04-19 10:43:12
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-19 10:39, uzytkownik pisze:

    > To wszystko wina kupujących, bo gdyby pozwali sprzedawcę do sądu o
    > umyślne narażenie życia i zdrowia ludzkiego i sąd im doje...ł ogromną karę

    Oczywiście sprzedawcom.

  • 25. Data: 2014-04-19 12:21:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]

    > że jest przeznaczony do podłączenia urządzeń w I klasie ochronności i
    > powinien być wykonany zgodnie z określonymi przez prawo normami i

    Adam by Ci odpowiedzial, ze nie przeczytales ulotki do konca.
    A mnie generalnie dziwi obecne podejscie do handlu i wogole zarabiania
    pieniedzy. O internecie juz bylo, ze trzeba wszystko czytac po kilka
    razy zanim wcisnie sie OK zeby przypadkiem esmes premium nie dostac. I
    to podobno wina sciagacza, ze z drugiej strony siedza bestie ktore
    sprzedaly skore dla pieniedzy robiac z siebie dzikich z epoki kamienia
    lupanego. To samo dotyczy handlu detalicznego. Mi to generalnie wisi, ze
    ktos sprzedaje badziewie, bo sprzeda raz i normalnie myslacy wlasciciele
    beda mieli swoich klientow. Ale to co sie dzieje jest po prostu zalosne.
    Moze byc tak, ze sie nie wie co sie sprzedaje, ale podejrzewam, ze w
    wiekszosci przypadkow robi sie to swiadomie dla zysku. Z tym ze w
    wiekszosci sa to obwozni sprzedawcy, ktorym wisi ich marka i opinia, bo
    nie wyobrazam sobie biznesu na dluzsza mete dzialajac w ten sposob.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2014-04-19 12:24:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-18 20:51, Kris pisze:

    > Trochę nie pasujący przykąłd. Bardziej mi pasował że producent samochodu daje
    wajchę od hamulca ręcznego ale nie daje linki(albo daje za dopłata) Oczywiście w
    "opakowaniu" samochodu napisał że linki nie ma;)

    Tak, to prawda. Moim zdaniem to sku..nstwo sprzedawanie takich
    przedluzaczy, niezaleznie od tego co sie na opakowaniu napisze.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2014-04-19 13:12:27
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-19 12:21, Maniek4 pisze:

    > Adam by Ci odpowiedzial, ze nie przeczytales ulotki do konca.

    Tu żadne zapisy druczkiem nie są w stanie obejść obowiązującego prawa,
    które w tym przypadku jest bardzo precyzyjne.
    Problem w tym, że to prawo jest bardzo zawiłe i niedostępne dla
    przeciętnego Kowalskiego, ponieważ prawo powołuje się na normy, które są
    płatne. Dla przykładu rozporządzenie dotyczące prawa budowlanego
    przywołuje kilkaset arkuszy norm, a każdy arkusz jest płatny od
    kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
    Kogo jest stać na zakup wszystkich norm, które się prawie co rok zmieniają?
    Skąd Kowalski ma wiedzieć, że jest ruchany, skoro normy są poza
    zasięgiem finansowym?
    Uważam, że właśnie tu jest problem, bo gdyby normy były ogólnie dostępne
    to Kowalski wiedziałby jak się bronić przed nieuczciwymi sprzedawcami
    czy usługodawcami.
    Uważam, że urzędy normalizacyjne powinny być w pełni opłacane z
    podatków, a normy powinny być powszechnie dostępne dla każdego.

> [...]
    > lupanego. To samo dotyczy handlu detalicznego. Mi to generalnie wisi,
    > ze ktos sprzedaje badziewie, bo sprzeda raz i normalnie myslacy

    Tylko, że robi to większość. Kupujący natnie się u jednego sprzedawcy i
    pójdzie do innego, a ten też go wyrucha. Kupujący znów poszuka
    następnego sprzedawcę, który także go wyrucha i tak właśnie to się
    kręci. A tu chodzi o to, żeby nie być obojętnym tylko być pozwać
    takiego, nieuczciwego sprzedawcę do sądu.

> [...]
    > sprzedawcy, ktorym wisi ich marka i opinia, bo nie wyobrazam sobie
    > biznesu na dluzsza mete dzialajac w ten sposob.

    Przedstawiciele handlowi bardzo często są niedouczeni. Klepią wyuczone
    na pamięć formułki i walczą o przeżycie za 5zł na godzinę, wciskając
    badziewny towar.

  • 28. Data: 2014-04-20 18:50:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    > Uważam, że urzędy normalizacyjne powinny być w pełni opłacane z
    > podatków, a normy powinny być powszechnie dostępne dla każdego.

    Bo to była złodziejska prywatyzacja - PKN przez cały PRL opłacany był ze
    środków budżetowych - ergo całe dziedzictwo Polskich Norm było
    własnością wszystkich. I nagle to wszystko stało się własnością wybranych.

    Dla bardziej kumatych - łatwiej niż do PL-EN łatwiej za darmo dotrzeć do
    wersji EN - tyle że trzeba umieć przeczytać. Odkąd w wieku szesnastu lat
    musiałem doczytać się informacji technicznej w katalogu półprzewodników
    wydanym w języku włoskim - żadne teksty techniczne mi nie straszne.
    Poezji tam nie ma, metafor wielopoziomowych takoż - a na pojedyncze
    słówka radą jest słownik. Tyle że to trzeba mieć od małego wpojone
    wyszukiwanie informacji w papierach,

> [...]
    > kręci. A tu chodzi o to, żeby nie być obojętnym tylko być pozwać
    > takiego, nieuczciwego sprzedawcę do sądu.

    Pokazowy demontaż nóżek z tyłka postronnych raptownie uczy, że takie
    przekręty się nie opłacają.

    > Przedstawiciele handlowi bardzo często są niedouczeni. Klepią wyuczone
    > na pamięć formułki i walczą o przeżycie za 5zł na godzinę, wciskając
    > badziewny towar.

    Przedstawiciele handlowi... Są dwie kategorie - merytoryczni i
    nawijający watę na uszy. Paru handlowców z którymi współpracowałem -
    zabrało, z dwoma technicznymi, dupy w troki i poszli dalej handlować tym
    samym (dokładnie - z dokładnością do producenta) asortymentem na własny
    rachunek. Bo nikt poza nimi tak dobrze tego szpeju nie znał w Polsce.
    Dwóch następnych, którzy przyszli po nich - też z wyraźnym
    ukierunkowaniem technicznym - jeden dalej handluje asortymentem z tej
    samej branży, ot, innego producenta, drugi zaś zrezygnował z kariery
    marketoida i wrócił na pozycję inżyniera. Trzeci - jak handlował
    techniką tak teraz handluje alpagami - co mu za różnica...

    --
    Darek

  • 29. Data: 2014-04-21 11:01:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 10:23:55 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Dochodzi do swego rodzaju paranoi, ale co poradzic ze ten swiat teraz
    > taki beznadziejny?

    No kiedys bylo lepiej faktycznie. 2 dni po mojej komunii stalem w sklepie
    motoryzacyjnym na zmiane z bratem i rodzicami. Po dwoch dniach przywiezli
    rowery - niestety przywiezli tylko Jubilata do ktorego od siedzenia nie
    dosiegalem nogami do pedalow ale co bylo robic? Kupilismy bo innego wyboru
    nie bylo. Potem dwa lata czekalem az urosne zeby sobie na nim moc pojezdzic.

    Faktycznie teraz to jest lipa bo nawet w TESCO za dwie stowy mozna kupic
    lepszej jakosci (sic) rower niz tamten tak mocno wyczekany... :D

    Maniek - ja mysle ze zaczynasz wchodzic w sredni wiek i te marudzenie na
    wszystko to pierwsze objawy ;-) Bez obrazy - mowie serio :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2014-04-21 20:26:35
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 13:19:03 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Ach te spiskowe teorie o lokalnych sklepach i tandecie w marketach :-)

    O? Normalny? Chociaż nie, normalny to myślący jak większość a nie z sensem ;-)

    --
    ZZ@private